-
fan nr 12011-01-02 12:00:46
14 maja będą już 67 urodziny Georga Lucasa !!!!!!!!!!! kto świętuje, bo ja idę na pizzę z kolegami też fanami Star Wars?
-
fan nr 12010-09-12 20:02:17
sory za przejęzyczenie
-
fan nr 12010-09-12 20:00:51
7 część będzie pewnie w niej niektóre postacie z komiksów takie jak robo moul czuli pół darth moul a do polowy robot
-
Boba Fett 0012010-09-09 19:29:47
słyszałem że george lucas postanowił już nakręcić siódmą część
-
Pies_Yuki2010-08-23 11:28:50
Rif_ - Masz całkowitą rację. To tak samo jak nagle pojawiło się co najmniej kilka(dziesiąt?) fragmentów filmu, które nie zostały wykorzystane w III części.
Co nie zmienia faktu, że mogliby o nie przedłużyć film wydany na Blu-Rayu x3.
-
Burzol2010-08-20 11:57:05
No to jednak będę musiał kupić ten odtwarzacz Blu :/. ... ;)
-
Jamjumetley2010-08-18 10:37:37
Podpisuję się pod tym co mówi Sizar. Dodanie takiej sceny, totalnie psuje dramaturgię. No, ale cóż - to w stylu Lucasa. Najpierw funduje widzowi niezłą niespodziankę w "Return of the Jedi" pokazując, że Leia i Luke są rodzeństwem, by potem wszystko zniweczyć w ostatnich scenach "Revenge of the Sith". Tylko pogratulować wyczucia.
-
Rif_2010-08-17 09:59:58
Jedi-Lord -> "Archival footage of Jerjerrod greeting Vader upon his arrival on the Death Star from Return of the Jedi was used for the Special Edition release of The Empire Strikes Back, though the scene itself is from a different angle. As a result, Jerjerrod is seen greeting Vader as he lands on the Executor following his duel on Bespin".
-
Peter_D2010-08-16 20:31:30
Mi osobiście nie chodzi o ujawnianie jakiś dziwnych teorii spiskowych, co to niby GROM sugeruje, ale ewentualną próbę nabicia ludzi w butelkę, że to niby wycięta dawno temu scena, a tak naprawdę to jeden wielki bajer bo scenę mogli "zmontować" miesiąc temu tylko by nakręcić ludzi i zwiększyć sprzedaż na rok przed premierą. Nie mają nic w zapasie nowego to wymyślają jak sprzedać ludziom coś co już nie raz wciskali na różne sposoby.
Jedi-Lord>> Rif ma rację, chodzi o to, że pierwotnie zamiast na Egzekutorze Vader miał lądować na Gwieździe śmierci ale potem to zmienili.
-
Jedi-Lord2010-08-16 18:57:39
Hey Rif:
Scena w ktorej Vader laduje na egzekutorze zostala dokrecona w roku 1997, nie jest to zaden nie wykorzystany material z ROTJ.
Ja co prawda tez sie troche dziwie co do kapsuly medytacyjnej ale nie uwazam tej scena za Fake. Byc moze zabraklo kilka dodatkowych ujec.
-
Rif_2010-08-16 15:03:52
Poczytajcie sobie artykuł sprzed kilku lat (update to tylko dodanie sceny z youtube) - http://www.starwarz.com/tbone/index.php?categoryid=11&p2_articleid=428
Scena powstać miała, możliwe, że nawet pewne ujęcia zostały nakręcone, ale nadal pewności nie ma co do tego czy Luke to Mark Hamill (jeszcze rok temu twierdził, że sceny tej nie pamięta). Ludzie też się dziwią kapsule medytacyjnej, której nie było przy okazji Powrotu Jedi. Możliwe, że scena z kapsułą pochodzi z wyrzuconych scen z ESB. To by nie było nic nowego, bowiem z kolei w ESB SE Vader ląduje nie na Egzekutorze, ale na pokładzie drugiej Gwiazdy śmierci :)
-
Peter_D2010-08-16 14:29:09
Darth GROM> O moją głowę się nie bój...
Dziwne tylko że po 30 latach pojawia się jakaś cudowna scena, na widok której wszyscy sikają, a której nikt tak naprawdę nikt nigdy nie widział...
-
Gunfan2010-08-16 10:05:42
O, wreszcie jakiś nius o prawdziwych Gwiezdnych Wojnach, a nie tym żałosnym gównie, które dziś uchodzi za SW :)
Scena może nie powala... aż do momentu, kiedy Luke włącza miecz. Bo ten moment ma taką Moc, że aż się opisać nie da <3
OT pwns all.
Balav-> również polecam PS3 :]
-
Rif_2010-08-16 07:38:50
Hansolo5414 -> Otóż to - http://www.youtube.com/watch?v=XczClAxhCEM&feature=related Jeszcze rok temu Hamill twierdził, że nie uczestniczył w kręceniu tej sceny, a na pewno nie przypomina sobie tego. Może burdel mają w Lucasfilm, ktoś znalazł odrzuty postprodukcyjne, ale już nie zauważyli, że to nie Mark Hamill brał w nich udział.
-
hansolo54142010-08-16 00:21:33
jak dla mnie to też jakaś dziwna scena, pierwszy urywek wygląda dziwnie dobrze jak na tamte czasy a twarz Luke'a nie wygląda jak jego jest jakaś dziwna szczególnie nos, dla mnie to może być materiał sprzed lat ale nie z Markiem
-
Darth GROM2010-08-15 22:32:03
Peter_D tylko żeby od tego myślenia głowa ci nie pękła. Na księżycu też Amerykanie nie wylądowali. Niema to jak teorie spiskowe. Każdy film ma jakieś niewykorzystane sceny, jeden więcej drugi mniej nic niezwykłego.
-
Shedao Shai2010-08-15 22:24:18
Hm. Może w końcu kupię filmy w oryginale xD
-
Peter_D2010-08-15 21:26:57
Tak się jeszcze zastanawiałem, czy ta scena nie jest fejkiem. Bo niby jaki problem w dzisiejszych czasach wstawić twarz kogoś w inny obraz? Nagle pojawia się scena, której nikt nigdy nie widział i robi się wielki hałas. Dziwne to wszystko. Teraz co wydanie będą dodawali jakąś wyciętą scenę nabijali sobie kasę ;)
-
Darth GROM2010-08-15 19:14:02
Wnet rozstąpiło się niebo, nastąpił wielki blask, z którego God L zagrzmiał GROMem, na moment wszystko zamarło i wtedy z światłości wyłonił się Biały Kruk, który niczym święty Graal po wiekach odsłonił swoje misterium. Przez tą krótką chwilę poczułem się jakbym był w łonie matki.
Mniej więcej tak się poczułem oglądając po 27 latach usuniętą scenę z ROTJ. Pamiętam, jak dziś, że przez lata próbowałem ją sobie wyobrazić, ale to nic w porównaniu, gdy się ją widzi naprawdę i to w kolorze. Oczywiście sama scena psułaby dramaturgię początku filmu, gdyż zdradzałby zbyt wiele, ale po tylu latach stała się prawdziwym białym krukiem dla kolekcjonera i fana. Podobne emocje czułem oglądając po latach wycięte sceny z ANH, które były na płycie "Behind the Magic", oraz niepublikowane zdjęcia Hana, Luka i Lei podczas burzy piaskowej na Tatooine z niewykorzystanej sceny w ROTJ. Jednak największe wrażenie wywarło na mnie jeszcze za czasów głębokiej komuny, kiedy nie było jeszcze kaset VHS, nieudane ujęcia z Harrisonem Fordem, w scenie, kiedy strzela do szturmowców w doku Mos Eisley wskakując na rampę Sokoła Milenium, która to była pokazana w jakimś programie o SW jednym z pierwszych w owym czasie. Pamiętam, że prawie oniemiałem z wrażenia, a trzeba pamiętać, że wtedy nie było nic po za filmami, których też nie można było oglądać, bo nie było, na czym.
Wracając jednak do tej usuniętej sceny mamy po raz pierwszy w historii SW Jedi majsterkującego przy mieczu świetlnym i nawet, jeśli, to nie jest moment jego budowy, to i tak bezcenne. Powiem krótko jaja urywa i proszę o więcej takiego stuffu na wydaniu BR, na który notabene czekam z utęsknieniem, mimo, że mam obie trylogie w 1080P. Jaki następny krok panie GL, oczywiście 3D i znów kupimy nowe wydanie, bo jakże by inaczej.
Na marginesie oglądałem już obie trylogię w 3D w 1080P. Oczywiście 3D było konwertowane przez TV Samsunga 55calowy. Mimo, że nie ma tak mocnej głębi, jak w oryginalnym materiale nagranym w 3D (oglądałem Monsters Vs Aliens), to i tak robi świetne wrażenie, zwłaszcza nowa trylogia wypada dobrze. Tak więc czekam na 3D od GL.
-
Apophis_2010-08-15 18:48:16
http://www.youtube.com/watch?v=XczClAxhCEM - czyli co: w jaskini to nie Mark i teraz kłamie/Mark wcześniej kłamał/Mark faktycznie nie pamiętał?
-
Mistrz Jedi Radek2010-08-15 18:05:18
Long- nie chodzi mi o symbolikę w czystej postaci, tylko taką jakby, nie wiem jak to nazwać narrację symboliczną? Nie wiem.. W tej scenie jest coś innego, jakiś inny styl od reszty filmu.
-
Wedge2010-08-15 17:55:37
Słaba.
-
Luke S2010-08-15 17:37:45
Ta scena to coś cenniejszego niż wszystko z SW co oglądnąłem po premierze RotS :D
-
Maxi Sith2010-08-15 17:00:51
Nie ma mnie parę dni a tutaj takie info <3
-
Long2010-08-15 16:06:36
If anything, to Cienie są niespójne ze scenariuszem ROTJ, który powstał zanim jeszcze ktokolwiek wymyślił, że będzie kiedyś pokazane to, co dzieje się pomiędzy TESB, a ROTJ :) Wszelkie narzekanie na niespójność z produktem wtórnym jest bezzasadne.
BTW, skrót to "BD", a nie "BR". Od "Blu-ray Disc".
-
Mistrz Seller2010-08-15 15:56:12
Wcale tam nie ma jakiejś nie spójności z cieniami. Luke mógł tylko coś poprawiać przy mieczu.
-
Sizar2010-08-15 15:06:44
Po pierwsze: ta scena to swoisty prolog dla tego co widzimy w ostatecznej wersji "Powrotu"
Po drugie: dobrze że nie weszła do filmu ( naiwna ) osłabiła by daramaturgię filmu. Pozbawiła by nas takich prostych pytań podczas ogladania: np. dlaczego c-3po i r2-d2 przyszli sami do Jabby ? Gdzie jest Luke? itd. Napiecie "padło" by na poczatku filmu bo wiedzielibysmy ze Luke coś kombinuje i ze jest na Tatooine.
Po trzecie; dla fana scena "bezcenna" i wzruszająca. Wciąz odkrywamy cos nowego w SW.
-
jediwolf2010-08-15 15:05:11
br wreszcie, to teraz odkładam na 50" TV i kino domowe i robimy noc ze SW ;D
-
ogór2010-08-15 14:37:27
Czekam na komentarz GROMa :D
-
TheMichal2010-08-15 14:25:27
Blu, a nie Blue w temacie newsa ;)
-
LORD_VADER2010-08-15 14:25:12
No ładna scena, aczkolwiek fakt jest taki że Luke już sobie miecz montował w Cieniach Imperium, tutaj umówmy się były ostatnie poprawki :D, a scena przylotu Yody na Dagobah została wycięta bezsensownie w wersji BluRay powinna być przywrócona.
-
Wolf Skywalker2010-08-15 14:12:12
Podoba mi się. Bardzo klimatyczna scena. Pytanie, w którym momencie zostanie umiejscowiona i jak wpłynie to na dynamikę początkowej akcji filmu? Czekam na wydanie Blu-Ray i liczę na kolejne smaczki :)
-
Nestor2010-08-15 13:54:19
Wyskoczyłem z papci.
-
Vos2010-08-15 13:53:17
NIESAMOWITE!
-
Peter_D2010-08-15 13:34:43
Bardzo bym chciał by pojawiła się scena z PJ podczas burzy piaskowej, przed odlotem z Tatooine.
-
Long2010-08-15 12:37:02
Mistrz Jedi Radek - ot, chociażby scena palenia zbroi Vadera na koniec. Ups, właśnie wyciągnąłem z kapelusza równie symboliczną scenę z filmu, a to tylko pierwsza, która mi przychodzi do głowy :)
-
Mistrz Jedi Radek2010-08-15 12:35:27
Mi się wydaje, że scena nie pasowałaby do reszty filmu. Po pierwsze cięzko byłoby ją dobrze umieścić w narracji, a po drugie jest bardzo symboliczna. Chyba w całym RotJ nie ma tak symbolicznej sceny, trochę nie pasuje więc z wymową.
-
Mistrz Jedi Radek2010-08-15 12:35:27
Mi się wydaje, że scena nie pasowałaby do reszty filmu. Po pierwsze cięzko byłoby ją dobrze umieścić w narracji, a po drugie jest bardzo symboliczna. Chyba w całym RotJ nie ma tak symbolicznej sceny, trochę nie pasuje więc z wymową.
-
Darth_Guzes2010-08-15 12:35:17
Gwiezdne wojny vol.1.0.2.3.45 dodana scena
-
Kubik2010-08-15 12:34:45
No to już odkładam kasę na PS3 ;D Nareszcie! Do tej pory patrząc na wydanie TCW na Blue-Ray marzyłem o tym, aby wreszcie zobaczyć Sagę w HD i jak widać się doczekam :P
-
Luke S2010-08-15 12:33:32
Booooże <3 Ta wycięta scena to najlepsza rzecz z SW jaka mnie spotkała w tym roku :D Po prostu geniusz! Dzięki George za tą minutę rozkoszy z klasyczną trylogią! Jak inne dodatki też będą takie genialne to muszę kupić blu-ray!
-
Rusis2010-08-15 12:18:47
I na to czekałem :D Teraz czas kupić odtwarzacz Blu-Ray :D
-
Karwan892010-08-15 12:14:12
Dziękuję Panie Lucas za zmotywowanie mnie do zakupu PS3:D
-
Carth Onasi2010-08-15 12:11:57
Scena fajna, ale zgadzam się z Rifem. Nie chciałbym, aby początek RotJ został w jakikolwiek sposób modyfikowany.
-
Dark Count2010-08-15 11:49:56
Zejekurdefajnie ... być może wmontują wycięte sceny z innych epizodów . To by było wręcz fenomenalne . Nie pamiętam ile razy oglądałem na VHS scenę w sypialni Padme :P . Zaprezentowany nam klip jest bardzo klimatyczny , o czym wspomnieli już przedmówcy . A do tego , dostajemy wszystko w jakości BR . Osobiście zbieram już na odtwarzacz .
-
Long2010-08-15 11:48:19
Po latach nikt już nie zauważa, że cały ROTJ ma taką "prostą" poetykę, tylko jako maluchy łykaliśmy to bez zastanowienia :) Nie jestem wcale pewny, ale wydaje mi się, że gdyby ta scena znalazła się w filmie, dzisiaj uznawalibyśmy ją za tak samo kultową, jak to, co znamy obecnie. Nie widzielibyśmy ani drętwości, ani umowności, ponieważ nie patrzylibyśmy na to obiektywnie. Tak samo jak nie patrzymy na całą resztę "Powrotu" :)
-
Dave2010-08-15 11:47:56
Aaah! Nareszcie! Scena świetna, klimatyczna. Nie mogę się doczekać! Kupuję Blue-Raya. <3
-
gigacz2010-08-15 11:39:36
Zapomnieliście o jednym. Co jeśli scenę DOKRĘCONO niedawno? Twarzy Luke'a w zasadzie nie widać. Vader ma maskę. C-3PO maskę. Wszyscy mają maski!
Jedynie głos Jamesa Earl Jonesa pojawia się w 100%, ale.... co jeśli zmontowano owy dialog ze starych fragmentów?
-
Mastergrader2010-08-15 11:39:17
Mój tata będzie tego szukał już dzisiaj ;] Scena mi się nie bardzo podobała.
-
Lord Jabba2010-08-15 11:38:56
Świetna scena!!!:D
Szkoda że została wywalona z filmu.
-
Talon Kurrdelebele2010-08-15 11:29:32
Niesamowite! Po tylu latach, znając na pamięć wszystkie epizody z ich wyciętymi scenami... a tu nagle taki zonk! Niezły powiew świeżości, tym bardziej że scena jest świetna. Aż ciarki po plecach przeszły :)
-
Lady Sandman2010-08-15 11:09:15
Zbyt łopatologiczne. Dobrze, że to wywalili. Z kolei wiadomość o wydaniu na Blue-Ray jest godna uwagi :)
-
Alex Wolf2010-08-15 11:06:32
odjazd na maksa :)
-
VOJAS2010-08-15 10:32:05
aż jestem skłonny kupić odtwarzacz blu-ray żeby to zobaczyć ;)
-
SroQ2010-08-15 10:08:09
Rif_ -> Moim zdaniem Vader został dobrze przedstawiony, moim zdaniem nawet lekko naprostowany, bo w końcu widac mocniej próbe przekabacenia Luke'a. Jak dotąd w oryginalnej wersji zawsze brakowało mi czegoś tego typu, poniewaz o chwile w rozmowach z imperatorem śłyszymy o próbach przejścia Luke'a na CSM, zaś w filmie aż do jego pojmania na Endorze tak naprawde nic o tym nie ma.
-
Matek2010-08-15 09:53:27
na czerwono z tym newsem xP
-
DARTH VADER2010-08-15 08:59:01
Więcej Vadera w ROTJ cieszy oko :) scena z Luke`iem wygląda całkiem okazale :) czuć klimat OT na całego :)
Mam nadzieję, że ta scena będzie trochę bardziej rozwinięta, szczególnie na początku jak i na końcu materiału z yt :)
Swoją drogą, mogli by na BD dać wybór oglądania filmu w trzech wersjach: oryginalnej (jak w kinach), SE z 97 oraz tej nowej juz na maxa dopieszczonej :)
Zobaczymy czym jeszcze Lucas zaskoczy fanów :)
-
Aldebar2010-08-15 08:55:34
usunięta scena, dodana po 27 latach?! O_O
mam nadzieje, że dodadzą jeszcze kilka takich smaczków.
-
ShaakTi11382010-08-15 08:25:58
Jeest!!!
-
Don Matteo2010-08-15 08:22:12
Mocne, mocne, mocne i przekozackie! :) I te brawa w tle. Ciary! :)
-
Rif_2010-08-15 08:21:05
Vader jęczy jak odrzucony chłopak, a Luke ze śrubokrętem wygląda sztucznie. Nie wiem skąd te zachwyty, ale ja nie potrafię sobie wyobrazić sceny tej wkomponowanej w film. Dobra jest jako wstęp do książki, ale w filmie? Akurat początek Powrotu Jedi jest idealny taki jaki jest. Wspaniałe lądowanie promu i rozmowa Vadera, a potem droidy idące do pałacu. Wyrzucenie sceny z mieczem było dobrym posunięciem.
-
Melethron2010-08-15 08:14:19
Nie zrobiło to na mnie wrażenia:)
-
SroQ2010-08-15 08:14:08
Bolek-> Nie, nie mówię tego. Ale skoro Lucas zaakceptował taki opis stworzenia miecza Luke'a w SOTE, jednocześnie wiedząc, że wycięta scena z ROTJ wygladała inaczej, to chyba idziemy w jedną albo drugą stronę, nie zaś przez 12 lat ustalamy, że było tak jak w Cieniach, żeby potem pokazac, że nagle znajduje sie słuszniejsza wersja. Żeby nie było- scena naprawde mi sie podoba i ma cudowny klimat OT, lejący sie z ekranu, ale sama sprzecznosc z lubianym przeze mnie SotE nie tyle irytuje, co po prostu dziwi. Chyba, ze to faktycznie scena jakiś ostatnich poprawek niedociągnięć miecza.
-
DarthDaniello2010-08-15 07:29:26
super scena ;D bardzo klimatyczna, mogli ją zostawić w gotowym filmie
-
Jedi-Lord2010-08-15 03:42:01
George Lucas - wiem ze obrzucalem cie blotem bezlitosnie ale za to ci dziekuje! Dziekuje, dziekuje i jescze raz dziekuje! Dodaj prosze jescze wszystkie inne wyciete sceny jako material dodaktowy a wybacze cie prequele!
-
Louie2010-08-15 03:35:20
Mooocne.
-
Heavy Metal SITH2010-08-15 01:04:38
O.O
-
Kwarc2010-08-15 00:50:43
Mocna scenka chociaż w pierwszej chwili wziąłem Luke'a za Imperatora. Ciekawe czemu jej nie wstawili.
-
Adakus2010-08-15 00:25:55
Mocne, to prawie tak jakby oglądać film jeszcze raz na nowo.
-
Apophis_2010-08-15 00:20:01
Zresztą on może wcale tego miecza nie buduje, tylko wprowadza modyfikacje i upewnia się przed akcja, że działa.
-
Bolek2010-08-15 00:13:11
SroQ -> chcesz powiedzieć, że film stoi niżej w hierarchii od książki?
-
SroQ2010-08-15 00:09:56
W SOTE ta scena wyglądała chyba nieco inaczej, bo nie było tam Threepio, zaś Luke w całości montował miecz w chacie Obi-Wana. Pomijajac nawet fakt kostiumu, ponieważ ten, który widzimy, w SOTE Luke przywdział dopiero pod koniec ksiazki na Coruscant.
-
Balav2010-08-14 23:55:52
Resvain-> Miałem to właśnie na myśli:)
-
Resvain2010-08-14 23:51:25
Balav -> radzę Playstation 3 raczej rozważyć ;]
-
emperator2010-08-14 23:43:44
Przepraszam, jednak Luke Skywalker, ale strasznie podobny do Imperatora. :0
Trzeba dwa razy patrzeć :)
-
Balav2010-08-14 23:42:12
Scena klimatyczna, a jakże. Pewnie podrasują, bo widać "brudki" i rysy na taśmie. Może wmontują pozostałe "deleted scenes" do wszystkich epizodów, a przynajmniej te bardziej znaczące, jak rozmowa Biggsa z Luke'em, wizyta w domu Padme, rozmowy senatorów w sprawie Delegacji Dwóch Tysięcy, czy też przylot Yody na Dagobah. Tak czy owak trzeba zacząć zbierać na odtwarzacz BR
-
Bolek2010-08-14 23:41:51
emperator -> Zdajesz sobie sprawę z tego, ze to Luke?
-
Teesel2010-08-14 23:40:14
must have!
-
emperator2010-08-14 23:39:29
Zaginione sceny ? To chyba jaja...
Imperator Palpatine naprawia miecz świetlny, kiedy to Luke Skywalker stracił zielony miecz świetny w ROTS ?.
Szkoda, że wycięli Vadera wchodzącego do komory medytacyjnej. Scena nic nie wnosi do filmu, ale cieszy moje oczy :)
-
Apophis_2010-08-14 23:34:52
CIARY!!! Niesamowita scena - daje kopa po jajach! Nie mogę się doczekać!
-
Resvain2010-08-14 23:30:16
REWELACJA. Zarówno scena jak i fakt, że w końcu będę mógł obejrzeć Star Wars w należyty sposób ;]
-
Matek2010-08-14 23:28:32
oooo ekranizacja sceny z Cieni Imperium :P
-
Ephant Mon2010-08-14 23:23:32
Luuuke, Luuuuuuuke
-
Bolek2010-08-14 23:15:22
Aż mi się łezka w oku zakręciła.
-
ogór2010-08-14 23:11:49
Niezwykle klimatyczna ta wycięta scena <3
Oby było więcej takich smaczków na tym wydaniu, zarówno do Nowej Trylogii jak i do Oryginalnej :)
fan nr 12011-01-02 12:00:46
14 maja będą już 67 urodziny Georga Lucasa !!!!!!!!!!! kto świętuje, bo ja idę na pizzę z kolegami też fanami Star Wars?
fan nr 12010-09-12 20:02:17
sory za przejęzyczenie
fan nr 12010-09-12 20:00:51
7 część będzie pewnie w niej niektóre postacie z komiksów takie jak robo moul czuli pół darth moul a do polowy robot
Boba Fett 0012010-09-09 19:29:47
słyszałem że george lucas postanowił już nakręcić siódmą część
Pies_Yuki2010-08-23 11:28:50
Rif_ - Masz całkowitą rację. To tak samo jak nagle pojawiło się co najmniej kilka(dziesiąt?) fragmentów filmu, które nie zostały wykorzystane w III części.
Co nie zmienia faktu, że mogliby o nie przedłużyć film wydany na Blu-Rayu x3.
Burzol2010-08-20 11:57:05
No to jednak będę musiał kupić ten odtwarzacz Blu :/. ... ;)
Jamjumetley2010-08-18 10:37:37
Podpisuję się pod tym co mówi Sizar. Dodanie takiej sceny, totalnie psuje dramaturgię. No, ale cóż - to w stylu Lucasa. Najpierw funduje widzowi niezłą niespodziankę w "Return of the Jedi" pokazując, że Leia i Luke są rodzeństwem, by potem wszystko zniweczyć w ostatnich scenach "Revenge of the Sith". Tylko pogratulować wyczucia.
Rif_2010-08-17 09:59:58
Jedi-Lord -> "Archival footage of Jerjerrod greeting Vader upon his arrival on the Death Star from Return of the Jedi was used for the Special Edition release of The Empire Strikes Back, though the scene itself is from a different angle. As a result, Jerjerrod is seen greeting Vader as he lands on the Executor following his duel on Bespin".
Peter_D2010-08-16 20:31:30
Mi osobiście nie chodzi o ujawnianie jakiś dziwnych teorii spiskowych, co to niby GROM sugeruje, ale ewentualną próbę nabicia ludzi w butelkę, że to niby wycięta dawno temu scena, a tak naprawdę to jeden wielki bajer bo scenę mogli "zmontować" miesiąc temu tylko by nakręcić ludzi i zwiększyć sprzedaż na rok przed premierą. Nie mają nic w zapasie nowego to wymyślają jak sprzedać ludziom coś co już nie raz wciskali na różne sposoby.
Jedi-Lord>> Rif ma rację, chodzi o to, że pierwotnie zamiast na Egzekutorze Vader miał lądować na Gwieździe śmierci ale potem to zmienili.
Jedi-Lord2010-08-16 18:57:39
Hey Rif:
Scena w ktorej Vader laduje na egzekutorze zostala dokrecona w roku 1997, nie jest to zaden nie wykorzystany material z ROTJ.
Ja co prawda tez sie troche dziwie co do kapsuly medytacyjnej ale nie uwazam tej scena za Fake. Byc moze zabraklo kilka dodatkowych ujec.
Rif_2010-08-16 15:03:52
Poczytajcie sobie artykuł sprzed kilku lat (update to tylko dodanie sceny z youtube) - http://www.starwarz.com/tbone/index.php?categoryid=11&p2_articleid=428
Scena powstać miała, możliwe, że nawet pewne ujęcia zostały nakręcone, ale nadal pewności nie ma co do tego czy Luke to Mark Hamill (jeszcze rok temu twierdził, że sceny tej nie pamięta). Ludzie też się dziwią kapsule medytacyjnej, której nie było przy okazji Powrotu Jedi. Możliwe, że scena z kapsułą pochodzi z wyrzuconych scen z ESB. To by nie było nic nowego, bowiem z kolei w ESB SE Vader ląduje nie na Egzekutorze, ale na pokładzie drugiej Gwiazdy śmierci :)
Peter_D2010-08-16 14:29:09
Darth GROM> O moją głowę się nie bój...
Dziwne tylko że po 30 latach pojawia się jakaś cudowna scena, na widok której wszyscy sikają, a której nikt tak naprawdę nikt nigdy nie widział...
Gunfan2010-08-16 10:05:42
O, wreszcie jakiś nius o prawdziwych Gwiezdnych Wojnach, a nie tym żałosnym gównie, które dziś uchodzi za SW :)
Scena może nie powala... aż do momentu, kiedy Luke włącza miecz. Bo ten moment ma taką Moc, że aż się opisać nie da <3
OT pwns all.
Balav-> również polecam PS3 :]
Rif_2010-08-16 07:38:50
Hansolo5414 -> Otóż to - http://www.youtube.com/watch?v=XczClAxhCEM&feature=related Jeszcze rok temu Hamill twierdził, że nie uczestniczył w kręceniu tej sceny, a na pewno nie przypomina sobie tego. Może burdel mają w Lucasfilm, ktoś znalazł odrzuty postprodukcyjne, ale już nie zauważyli, że to nie Mark Hamill brał w nich udział.
hansolo54142010-08-16 00:21:33
jak dla mnie to też jakaś dziwna scena, pierwszy urywek wygląda dziwnie dobrze jak na tamte czasy a twarz Luke'a nie wygląda jak jego jest jakaś dziwna szczególnie nos, dla mnie to może być materiał sprzed lat ale nie z Markiem
Darth GROM2010-08-15 22:32:03
Peter_D tylko żeby od tego myślenia głowa ci nie pękła. Na księżycu też Amerykanie nie wylądowali. Niema to jak teorie spiskowe. Każdy film ma jakieś niewykorzystane sceny, jeden więcej drugi mniej nic niezwykłego.
Shedao Shai2010-08-15 22:24:18
Hm. Może w końcu kupię filmy w oryginale xD
Peter_D2010-08-15 21:26:57
Tak się jeszcze zastanawiałem, czy ta scena nie jest fejkiem. Bo niby jaki problem w dzisiejszych czasach wstawić twarz kogoś w inny obraz? Nagle pojawia się scena, której nikt nigdy nie widział i robi się wielki hałas. Dziwne to wszystko. Teraz co wydanie będą dodawali jakąś wyciętą scenę nabijali sobie kasę ;)
Darth GROM2010-08-15 19:14:02
Wnet rozstąpiło się niebo, nastąpił wielki blask, z którego God L zagrzmiał GROMem, na moment wszystko zamarło i wtedy z światłości wyłonił się Biały Kruk, który niczym święty Graal po wiekach odsłonił swoje misterium. Przez tą krótką chwilę poczułem się jakbym był w łonie matki.
Mniej więcej tak się poczułem oglądając po 27 latach usuniętą scenę z ROTJ. Pamiętam, jak dziś, że przez lata próbowałem ją sobie wyobrazić, ale to nic w porównaniu, gdy się ją widzi naprawdę i to w kolorze. Oczywiście sama scena psułaby dramaturgię początku filmu, gdyż zdradzałby zbyt wiele, ale po tylu latach stała się prawdziwym białym krukiem dla kolekcjonera i fana. Podobne emocje czułem oglądając po latach wycięte sceny z ANH, które były na płycie "Behind the Magic", oraz niepublikowane zdjęcia Hana, Luka i Lei podczas burzy piaskowej na Tatooine z niewykorzystanej sceny w ROTJ. Jednak największe wrażenie wywarło na mnie jeszcze za czasów głębokiej komuny, kiedy nie było jeszcze kaset VHS, nieudane ujęcia z Harrisonem Fordem, w scenie, kiedy strzela do szturmowców w doku Mos Eisley wskakując na rampę Sokoła Milenium, która to była pokazana w jakimś programie o SW jednym z pierwszych w owym czasie. Pamiętam, że prawie oniemiałem z wrażenia, a trzeba pamiętać, że wtedy nie było nic po za filmami, których też nie można było oglądać, bo nie było, na czym.
Wracając jednak do tej usuniętej sceny mamy po raz pierwszy w historii SW Jedi majsterkującego przy mieczu świetlnym i nawet, jeśli, to nie jest moment jego budowy, to i tak bezcenne. Powiem krótko jaja urywa i proszę o więcej takiego stuffu na wydaniu BR, na który notabene czekam z utęsknieniem, mimo, że mam obie trylogie w 1080P. Jaki następny krok panie GL, oczywiście 3D i znów kupimy nowe wydanie, bo jakże by inaczej.
Na marginesie oglądałem już obie trylogię w 3D w 1080P. Oczywiście 3D było konwertowane przez TV Samsunga 55calowy. Mimo, że nie ma tak mocnej głębi, jak w oryginalnym materiale nagranym w 3D (oglądałem Monsters Vs Aliens), to i tak robi świetne wrażenie, zwłaszcza nowa trylogia wypada dobrze. Tak więc czekam na 3D od GL.
Apophis_2010-08-15 18:48:16
http://www.youtube.com/watch?v=XczClAxhCEM - czyli co: w jaskini to nie Mark i teraz kłamie/Mark wcześniej kłamał/Mark faktycznie nie pamiętał?
Mistrz Jedi Radek2010-08-15 18:05:18
Long- nie chodzi mi o symbolikę w czystej postaci, tylko taką jakby, nie wiem jak to nazwać narrację symboliczną? Nie wiem.. W tej scenie jest coś innego, jakiś inny styl od reszty filmu.
Wedge2010-08-15 17:55:37
Słaba.
Luke S2010-08-15 17:37:45
Ta scena to coś cenniejszego niż wszystko z SW co oglądnąłem po premierze RotS :D
Maxi Sith2010-08-15 17:00:51
Nie ma mnie parę dni a tutaj takie info <3
Long2010-08-15 16:06:36
If anything, to Cienie są niespójne ze scenariuszem ROTJ, który powstał zanim jeszcze ktokolwiek wymyślił, że będzie kiedyś pokazane to, co dzieje się pomiędzy TESB, a ROTJ :) Wszelkie narzekanie na niespójność z produktem wtórnym jest bezzasadne.
BTW, skrót to "BD", a nie "BR". Od "Blu-ray Disc".
Mistrz Seller2010-08-15 15:56:12
Wcale tam nie ma jakiejś nie spójności z cieniami. Luke mógł tylko coś poprawiać przy mieczu.
Sizar2010-08-15 15:06:44
Po pierwsze: ta scena to swoisty prolog dla tego co widzimy w ostatecznej wersji "Powrotu"
Po drugie: dobrze że nie weszła do filmu ( naiwna ) osłabiła by daramaturgię filmu. Pozbawiła by nas takich prostych pytań podczas ogladania: np. dlaczego c-3po i r2-d2 przyszli sami do Jabby ? Gdzie jest Luke? itd. Napiecie "padło" by na poczatku filmu bo wiedzielibysmy ze Luke coś kombinuje i ze jest na Tatooine.
Po trzecie; dla fana scena "bezcenna" i wzruszająca. Wciąz odkrywamy cos nowego w SW.
jediwolf2010-08-15 15:05:11
br wreszcie, to teraz odkładam na 50" TV i kino domowe i robimy noc ze SW ;D
ogór2010-08-15 14:37:27
Czekam na komentarz GROMa :D
TheMichal2010-08-15 14:25:27
Blu, a nie Blue w temacie newsa ;)
LORD_VADER2010-08-15 14:25:12
No ładna scena, aczkolwiek fakt jest taki że Luke już sobie miecz montował w Cieniach Imperium, tutaj umówmy się były ostatnie poprawki :D, a scena przylotu Yody na Dagobah została wycięta bezsensownie w wersji BluRay powinna być przywrócona.
Wolf Skywalker2010-08-15 14:12:12
Podoba mi się. Bardzo klimatyczna scena. Pytanie, w którym momencie zostanie umiejscowiona i jak wpłynie to na dynamikę początkowej akcji filmu? Czekam na wydanie Blu-Ray i liczę na kolejne smaczki :)
Nestor2010-08-15 13:54:19
Wyskoczyłem z papci.
Vos2010-08-15 13:53:17
NIESAMOWITE!
Peter_D2010-08-15 13:34:43
Bardzo bym chciał by pojawiła się scena z PJ podczas burzy piaskowej, przed odlotem z Tatooine.
Long2010-08-15 12:37:02
Mistrz Jedi Radek - ot, chociażby scena palenia zbroi Vadera na koniec. Ups, właśnie wyciągnąłem z kapelusza równie symboliczną scenę z filmu, a to tylko pierwsza, która mi przychodzi do głowy :)
Mistrz Jedi Radek2010-08-15 12:35:27
Mi się wydaje, że scena nie pasowałaby do reszty filmu. Po pierwsze cięzko byłoby ją dobrze umieścić w narracji, a po drugie jest bardzo symboliczna. Chyba w całym RotJ nie ma tak symbolicznej sceny, trochę nie pasuje więc z wymową.
Mistrz Jedi Radek2010-08-15 12:35:27
Mi się wydaje, że scena nie pasowałaby do reszty filmu. Po pierwsze cięzko byłoby ją dobrze umieścić w narracji, a po drugie jest bardzo symboliczna. Chyba w całym RotJ nie ma tak symbolicznej sceny, trochę nie pasuje więc z wymową.
Darth_Guzes2010-08-15 12:35:17
Gwiezdne wojny vol.1.0.2.3.45 dodana scena
Kubik2010-08-15 12:34:45
No to już odkładam kasę na PS3 ;D Nareszcie! Do tej pory patrząc na wydanie TCW na Blue-Ray marzyłem o tym, aby wreszcie zobaczyć Sagę w HD i jak widać się doczekam :P
Luke S2010-08-15 12:33:32
Booooże <3 Ta wycięta scena to najlepsza rzecz z SW jaka mnie spotkała w tym roku :D Po prostu geniusz! Dzięki George za tą minutę rozkoszy z klasyczną trylogią! Jak inne dodatki też będą takie genialne to muszę kupić blu-ray!
Rusis2010-08-15 12:18:47
I na to czekałem :D Teraz czas kupić odtwarzacz Blu-Ray :D
Karwan892010-08-15 12:14:12
Dziękuję Panie Lucas za zmotywowanie mnie do zakupu PS3:D
Carth Onasi2010-08-15 12:11:57
Scena fajna, ale zgadzam się z Rifem. Nie chciałbym, aby początek RotJ został w jakikolwiek sposób modyfikowany.
Dark Count2010-08-15 11:49:56
Zejekurdefajnie ... być może wmontują wycięte sceny z innych epizodów . To by było wręcz fenomenalne . Nie pamiętam ile razy oglądałem na VHS scenę w sypialni Padme :P . Zaprezentowany nam klip jest bardzo klimatyczny , o czym wspomnieli już przedmówcy . A do tego , dostajemy wszystko w jakości BR . Osobiście zbieram już na odtwarzacz .
Long2010-08-15 11:48:19
Po latach nikt już nie zauważa, że cały ROTJ ma taką "prostą" poetykę, tylko jako maluchy łykaliśmy to bez zastanowienia :) Nie jestem wcale pewny, ale wydaje mi się, że gdyby ta scena znalazła się w filmie, dzisiaj uznawalibyśmy ją za tak samo kultową, jak to, co znamy obecnie. Nie widzielibyśmy ani drętwości, ani umowności, ponieważ nie patrzylibyśmy na to obiektywnie. Tak samo jak nie patrzymy na całą resztę "Powrotu" :)
Dave2010-08-15 11:47:56
Aaah! Nareszcie! Scena świetna, klimatyczna. Nie mogę się doczekać! Kupuję Blue-Raya. <3
gigacz2010-08-15 11:39:36
Zapomnieliście o jednym. Co jeśli scenę DOKRĘCONO niedawno? Twarzy Luke'a w zasadzie nie widać. Vader ma maskę. C-3PO maskę. Wszyscy mają maski!
Jedynie głos Jamesa Earl Jonesa pojawia się w 100%, ale.... co jeśli zmontowano owy dialog ze starych fragmentów?
Mastergrader2010-08-15 11:39:17
Mój tata będzie tego szukał już dzisiaj ;] Scena mi się nie bardzo podobała.
Lord Jabba2010-08-15 11:38:56
Świetna scena!!!:D
Szkoda że została wywalona z filmu.
Talon Kurrdelebele2010-08-15 11:29:32
Niesamowite! Po tylu latach, znając na pamięć wszystkie epizody z ich wyciętymi scenami... a tu nagle taki zonk! Niezły powiew świeżości, tym bardziej że scena jest świetna. Aż ciarki po plecach przeszły :)
Lady Sandman2010-08-15 11:09:15
Zbyt łopatologiczne. Dobrze, że to wywalili. Z kolei wiadomość o wydaniu na Blue-Ray jest godna uwagi :)
Alex Wolf2010-08-15 11:06:32
odjazd na maksa :)
VOJAS2010-08-15 10:32:05
aż jestem skłonny kupić odtwarzacz blu-ray żeby to zobaczyć ;)
SroQ2010-08-15 10:08:09
Rif_ -> Moim zdaniem Vader został dobrze przedstawiony, moim zdaniem nawet lekko naprostowany, bo w końcu widac mocniej próbe przekabacenia Luke'a. Jak dotąd w oryginalnej wersji zawsze brakowało mi czegoś tego typu, poniewaz o chwile w rozmowach z imperatorem śłyszymy o próbach przejścia Luke'a na CSM, zaś w filmie aż do jego pojmania na Endorze tak naprawde nic o tym nie ma.
Matek2010-08-15 09:53:27
na czerwono z tym newsem xP
DARTH VADER2010-08-15 08:59:01
Więcej Vadera w ROTJ cieszy oko :) scena z Luke`iem wygląda całkiem okazale :) czuć klimat OT na całego :)
Mam nadzieję, że ta scena będzie trochę bardziej rozwinięta, szczególnie na początku jak i na końcu materiału z yt :)
Swoją drogą, mogli by na BD dać wybór oglądania filmu w trzech wersjach: oryginalnej (jak w kinach), SE z 97 oraz tej nowej juz na maxa dopieszczonej :)
Zobaczymy czym jeszcze Lucas zaskoczy fanów :)
Aldebar2010-08-15 08:55:34
usunięta scena, dodana po 27 latach?! O_O
mam nadzieje, że dodadzą jeszcze kilka takich smaczków.
ShaakTi11382010-08-15 08:25:58
Jeest!!!
Don Matteo2010-08-15 08:22:12
Mocne, mocne, mocne i przekozackie! :) I te brawa w tle. Ciary! :)
Rif_2010-08-15 08:21:05
Vader jęczy jak odrzucony chłopak, a Luke ze śrubokrętem wygląda sztucznie. Nie wiem skąd te zachwyty, ale ja nie potrafię sobie wyobrazić sceny tej wkomponowanej w film. Dobra jest jako wstęp do książki, ale w filmie? Akurat początek Powrotu Jedi jest idealny taki jaki jest. Wspaniałe lądowanie promu i rozmowa Vadera, a potem droidy idące do pałacu. Wyrzucenie sceny z mieczem było dobrym posunięciem.
Melethron2010-08-15 08:14:19
Nie zrobiło to na mnie wrażenia:)
SroQ2010-08-15 08:14:08
Bolek-> Nie, nie mówię tego. Ale skoro Lucas zaakceptował taki opis stworzenia miecza Luke'a w SOTE, jednocześnie wiedząc, że wycięta scena z ROTJ wygladała inaczej, to chyba idziemy w jedną albo drugą stronę, nie zaś przez 12 lat ustalamy, że było tak jak w Cieniach, żeby potem pokazac, że nagle znajduje sie słuszniejsza wersja. Żeby nie było- scena naprawde mi sie podoba i ma cudowny klimat OT, lejący sie z ekranu, ale sama sprzecznosc z lubianym przeze mnie SotE nie tyle irytuje, co po prostu dziwi. Chyba, ze to faktycznie scena jakiś ostatnich poprawek niedociągnięć miecza.
DarthDaniello2010-08-15 07:29:26
super scena ;D bardzo klimatyczna, mogli ją zostawić w gotowym filmie
Jedi-Lord2010-08-15 03:42:01
George Lucas - wiem ze obrzucalem cie blotem bezlitosnie ale za to ci dziekuje! Dziekuje, dziekuje i jescze raz dziekuje! Dodaj prosze jescze wszystkie inne wyciete sceny jako material dodaktowy a wybacze cie prequele!
Louie2010-08-15 03:35:20
Mooocne.
Heavy Metal SITH2010-08-15 01:04:38
O.O
Kwarc2010-08-15 00:50:43
Mocna scenka chociaż w pierwszej chwili wziąłem Luke'a za Imperatora. Ciekawe czemu jej nie wstawili.
Adakus2010-08-15 00:25:55
Mocne, to prawie tak jakby oglądać film jeszcze raz na nowo.
Apophis_2010-08-15 00:20:01
Zresztą on może wcale tego miecza nie buduje, tylko wprowadza modyfikacje i upewnia się przed akcja, że działa.
Bolek2010-08-15 00:13:11
SroQ -> chcesz powiedzieć, że film stoi niżej w hierarchii od książki?
SroQ2010-08-15 00:09:56
W SOTE ta scena wyglądała chyba nieco inaczej, bo nie było tam Threepio, zaś Luke w całości montował miecz w chacie Obi-Wana. Pomijajac nawet fakt kostiumu, ponieważ ten, który widzimy, w SOTE Luke przywdział dopiero pod koniec ksiazki na Coruscant.
Balav2010-08-14 23:55:52
Resvain-> Miałem to właśnie na myśli:)
Resvain2010-08-14 23:51:25
Balav -> radzę Playstation 3 raczej rozważyć ;]
emperator2010-08-14 23:43:44
Przepraszam, jednak Luke Skywalker, ale strasznie podobny do Imperatora. :0
Trzeba dwa razy patrzeć :)
Balav2010-08-14 23:42:12
Scena klimatyczna, a jakże. Pewnie podrasują, bo widać "brudki" i rysy na taśmie. Może wmontują pozostałe "deleted scenes" do wszystkich epizodów, a przynajmniej te bardziej znaczące, jak rozmowa Biggsa z Luke'em, wizyta w domu Padme, rozmowy senatorów w sprawie Delegacji Dwóch Tysięcy, czy też przylot Yody na Dagobah. Tak czy owak trzeba zacząć zbierać na odtwarzacz BR
Bolek2010-08-14 23:41:51
emperator -> Zdajesz sobie sprawę z tego, ze to Luke?
Teesel2010-08-14 23:40:14
must have!
emperator2010-08-14 23:39:29
Zaginione sceny ? To chyba jaja...
Imperator Palpatine naprawia miecz świetlny, kiedy to Luke Skywalker stracił zielony miecz świetny w ROTS ?.
Szkoda, że wycięli Vadera wchodzącego do komory medytacyjnej. Scena nic nie wnosi do filmu, ale cieszy moje oczy :)
Apophis_2010-08-14 23:34:52
CIARY!!! Niesamowita scena - daje kopa po jajach! Nie mogę się doczekać!
Resvain2010-08-14 23:30:16
REWELACJA. Zarówno scena jak i fakt, że w końcu będę mógł obejrzeć Star Wars w należyty sposób ;]
Matek2010-08-14 23:28:32
oooo ekranizacja sceny z Cieni Imperium :P
Ephant Mon2010-08-14 23:23:32
Luuuke, Luuuuuuuke
Bolek2010-08-14 23:15:22
Aż mi się łezka w oku zakręciła.
ogór2010-08-14 23:11:49
Niezwykle klimatyczna ta wycięta scena <3
Oby było więcej takich smaczków na tym wydaniu, zarówno do Nowej Trylogii jak i do Oryginalnej :)