TWÓJ KOKPIT
0

Różne

Dziesięć powodów, dla których SW są kiepskie

2009-08-25 09:13:29 Aved Lord za blogs.amctv

John Scalzi, autor kolumny poświęconej SF na blogu SciFi Scanner wziął pod lupę 10 powodów, że świat Star Wars jest bardzo słabo pomyślany. Oto jego argumenty.

1. Artoo.

Owszem, jest sympatyczny, ale mankamenty w jego zaprojektowaniu stają się oczywiste kiedy podejdzie do schodów. Poza tym ma takie "wynalazki" jak peryskop czy obezwładniacz, dzięki ktorym może pokonać droidy, które widzieliśmy w "Zemście Sithów", a nie ma zwykłego modułu mowy. Wygląda to tak, jakby ta rzecz nie zmieściła się już w budżecie przeznaczonym na filmy.

2. Threepio.

Nie może wyciągnąć ramion na całą długość, poza tym chodzi i biega jakby miał "droidzią" odmianę artretyzmu i zachowuje się jak tchórz. Poza tym John zastanawia się, co skłoniło George'a Lucasa do zrobienia C-3PO na podobieństwo poruszającego się drobnymi kroczkami geja.

3. Miecze świetlne.

Tutaj przydałoby się stworzyć rękawice, jakie noszą zwykle atleci i osoby zajmujące się gimnastyką artystyczną, inaczej walka mieczem świetlnym będzie polegała na wymianie ciosów, a potem przeciwnicy jak najszybciej będą chcieli ześlignąć się w dół szybu żeby odciąć oponentowi palce.

4. Blastery.

Są bardzo głośne zwłaszcza że strzelają promieniami świetlnymi. Siła ognia jest tak powolna, że można spokojnie się przed nią uchylić. Poza tym promienie ujawniają twoją pozycję wrogom.

5. Śmigacze i inne latające pojazdy.

W świecie SW nie ma pasów bezpieczeństwa. Może jeśli poruszasz się swoim pojazdem po zatłoczonych planetach, np. Coruscant, masz jakieś pole siłowe, które uniemożliwia ci wypadnięcie. Ale śmigacz Luke'a z Tatooine? Jedno gwałtowne hamowanie i wylatujesz z niego.

6. Zbroje szturmowców.

Są widoczne w każdym środowisku, może oprócz śniegu. Hełmy mają ograniczone pole widzenia, a zbroję może przebić strzał z blastera.

7. Gwiazda Śmierci.

Ma niechroniony polem siłowym ani tarczą port prowadzący do centralnego reaktora. A kiedy została zbudowana jeszcze raz, miała 4 drogi do centralnego rdzenia, tak duże, że może przez nie przelecieć statek.

8. Sarlacc.

Mieszkająca w dobrze widocznej dziurze na środku bezludnej pustyni, czekająca na jakieś duże zwierzę mające skłonności samobójcze by się rzucić w jej paszczę istota.

9. Kosmiczny ślimak.

Żyje na asteroidzie, udaje jaskinię i czeka na przelatujący statek kosmiczny, który wpadnie w jego paszczę.

10. Midichloriany.

Duże stężenie midichlorianów we krwi powoduje, że ludzie mogą używać Mocy. Czarny rynek zajmujący się wstrzykiwaniem midichlorianów musi świetnie prosperować.
TAGI: Rankingi (48)

KOMENTARZE (64)

  • Generał Kenobi2009-09-11 21:56:18

    Jakby to powiedział George.... Carlin, John Scalzi go fuck yourself ;]

  • Onoma2009-08-30 14:31:40

    Niektóre punkty trochę na siłę, ale i tak niezłe :D

  • plokon2312009-08-28 13:24:51

    żal mi go a po za tym star trek jest nudne

    najobrażliwsze jest to jak skomentował arto
    i Threepio

  • N-11 Ordo2009-08-27 16:43:54

    Shevu-> Dobrze mówisz.

  • Jamjumetley2009-08-27 11:13:04

    @boba krett
    Zachowuj się, OK? Jak na razie to Ty jesteś wredny. Życzę odrobiny otwartości.

    BTW - co z tego, że jestem fanem Star Trek?

    Mam prawo sie tu wypowiedzieć, tym bardziej że nikogo nie obrażam.

  • boba krett2009-08-27 09:27:58

    tutaj nikt cie nie chce. masz sytuacje jak w reklamie sprite. My jesteśmy sprite a ty jesteś pragnienie!

  • boba krett2009-08-27 09:26:11

    za glupie by cokolwiek powiedziec ale powiem: Pomyliłeś strony wredny fanie star treka!

  • Jamjumetley2009-08-26 22:06:15

    @Appo
    Właśnie dlatego uważam, że autor się czepia :) Że za głośny? Że zdradza pozycję? Nie powinien wymieniać tego jako słabość. Reszta +/- OK, ale kawałek z mieczami jest rozbrajający. Nie dziwię się, że DarkSide98 powiedział apropos tego punktu: "to co napisał jest zbyt głupie żeby skomentować".

    Co do poprzekręcania, będę dalej podtrzymywał swoje zdanie: "Tutaj przydałoby się stworzyć rękawice, jakie noszą zwykle atleci i osoby zajmujące się gimnastyką artystyczną, inaczej walka mieczem świetlnym będzie polegała na wymianie ciosów, a potem przeciwnicy jak najszybciej będą chcieli ześlignąć się w dół szybu żeby odciąć oponentowi palce."

    W oryginale:
    "Yes, I know, I want one too. But I tell you what: I want one with a hand guard. Otherwise every lightsaber battle would consist of sabers clashing and then their owners sliding as quickly as possible down the shaft to lop off their opponent's fingers. You say: Lightsabers can slice through anything but another lightsaber, so what are you going to make a hand guard out of? I say: Dude, if you have the technology to make a lightsaber, you have the technology to make a light hand guard."

    Tłumaczenie jest bardzo nierzetelne. W oryginale autor nie pisze nic o rękawicach. Tłumacz nawet nie zerknął do słownika. Owszem - w google po wpisaniu słowa handguard wyskakują zdjęcia rekawic. Wystarczyłoby wpisać "hanguard sword" i otrzymamy piękne zdjęcia broni białej z ochroną dłoni! Wszak handguard to RĘKOJEŚĆ!

    Dalej - w dół jakiego szybu!? Czy czytając oryginał, tłumacz nie zauważył, że "szyb" brzmi w zdaniu co najmniej dziwnie? Czytając, nawet nie znając słówka nie skojarzono, że wcześniej była mowa o ścieraniu się mieczy? Shaft = drzewiec/trzon/chwyt (za megasłownikiem). Teraz widać, że tłumaczenie nie oddaje tego co oryginalny autor miał na myśli.

    Przepraszam bardzo, ale jak można było stworzyć coś tak radosnego? Totalne przeinaczenie, a nie wyciągnięcie sensu :) Przecież nie znając słówka można się DOMYŚLIĆ, o co chodzi.

  • Appo2009-08-26 19:20:08

    Jamjumetley -> Nie tyle poprzekręcane, co wyciągnięty sam sens treści wpisu oryginalnego. Bez ironicznego stylu oryginału i lekkiego wytłumaczenia, co autor miał przez to na myśli. Jak się przeczyta oryginał, wszystko będzie w sumie jasne.

    Dlaczego blastery to czepianie się? Nigdy w życiu nie widziałem blastera z tłumikiem(aczkolwiek - żeby nie było - w SW występuje też broń z normalnymi pociskami, bo ciężko zrobić shotgun blasterowy), a każda snajperka(poza tą z JO, bo ta strzela dosyć szybko)pozostawia w powietrzu smugę na określony czas, przez co łatwo zobaczyć, skąd pada strzał bez żadnych specjalnych analiz.

    DarkSide98 -> twojego wywodu nie będę komentował, zwłaszcza o szturmowcach. Bo żeby o czymś pisać to trzeba "się znać i zastanowić"...

  • Jamjumetley2009-08-26 17:06:30

    @DarkSide98
    1) A co? Jakiś szpiegowski droid?
    2) Tu autor się czepia.
    3) Przeczytaj oryginał, bo to co tu wrzucono woła o pomstę do nieba.
    4) Tu autor się czepia.
    5) Tu autor się czepia
    6) Tu autor ma rację. Zbroje są niepotrzebne, skoro ginie się od jednego bezpośredniego trafienia. Zastanawiające jest też, że zwiadowcy mają zaślepki na bok od oczu... ZWIADOWCY powtarzam.
    7) Tu autor ma rację. Trzeba być imbecylem, żeby tak zapojektować stację. OK - raz jestem gotów wybaczyć - przeoczenie... Ale za drugim razem?
    DarkSide98 - z całym szacunkiem, ale apropos budowania jej od środka - słaby argument podałeś. BTW - autor przytacza też głęboki szyb w sali tronowej na pokładzie ;)
    8) Piszesz, że się tam urodził - nie mógłby, bo takie zwierzę nie miałoby racji bytu.
    9) To jest jeszcze lepsze niż punkt ósmy. Czym niby taki wielki stwór miałby się żywić?
    10) Cieszę się, że się zgadzamy :)

    Nie napisałem tego, żeby prowokować, ale aby podkreślić bezsens niektórych rozwiązań, które całej serii nie umniejszają.

  • Jamjumetley2009-08-26 16:47:46

    Przeczytajcie oryginał, bo to co tutaj podane jest okropnie poprzekręcane.

    Łapcie: http://blogs.amctv.com/scifi-scanner/2009/08/bad-designs-in-star-wars.php

  • DarkSide982009-08-26 11:59:49

    ale mutant
    1 Artoo ma taki być o to chodzi żeby nie można go było zrozumieć
    2 Threepio ma być tchórzem bo inaczej nie był by taki zabawny
    3 to co napisał jest zbyt głupie żeby skomentować
    4 a co, może jak strzelić z pistoletu to się nie ujawniasz> a zresztą przed strzałem z pistoletu też można się uchylić
    5 przecież bardzo dużo pojazdów miało zakryte kadłuby nawet na Coruscant
    6 co a może szturmowcy mieli by chodzić w pancerzach takich jak mają at-at to by wyglądało tak że armia szturmowców leży na ziemi tacy ciężcy że nie mogą stać a rebelianci bez zagrożenia zostawiają ich tak na pewną śmierć. Te zbroje miały tylko zmniejszyć prawdopodobieństwo śmierci od jednego strzału
    7 wtedy przy drugiej Gwieździe Śmierci musiało tak być, przecież to statki od środka musiały ją budować
    8 po prostu tam się urodził i tam wyrósł a zresztą mało było skazańców u Jabby?
    9 skoro jeszcze nie umarł z głodu to musiał często trafiać na coś do jedzenia
    10 dobra w tym jednym ma racje

    wystarczy się znać i zastanowić

  • steelin2009-08-26 00:47:12

    Przy czym nie krytykuję autora, bo myślę, że właśnie to chciał przekazać.

  • steelin2009-08-26 00:46:41

    Gość w większości ma rację - ale na tym polega "magia" Star Wars, że cośtam jest z kiczu i bezsensu, a jednak ogląda się to fantastycznie.

  • Yeleniu2009-08-26 00:25:45

    aleosochodzi? to żart, czy coś?

  • Kłakó2009-08-25 22:31:59

    Nie wiem jak wam ale mnie się ten artykuł podoba...
    Do takich rzeczy trzeba podchodzić z dystansem i umieć się pośmiać nawet ze swojego najulubionego filmu, tak jak trzeba umieć pośmiać się z samego siebie, ze swoich wad itp.
    Uważam że ta satyra jest spoko, gość zwrócił uwagę na szczegóły na które reszta nie zwraca...

  • Vergesso2009-08-25 21:26:15

    Jamjumetley -> Mogło by i być inaczej...ale po co, skoro już jest latanie? Co też pomaga w paru innych funkcjach?

  • PabolO2009-08-25 21:19:40

    Trochę wydaję mi się fail, bo to wszystko jest z OT, pomijając R2, Threepio i te miecze są tylko z NT, a to właśnie ona jest żałosna.

  • Peepe2009-08-25 19:53:26

    Martis nie ma takiej serii ;)

  • Martis2009-08-25 19:51:13

    moze SW nie jest idealne ale niech ktos mi powie jaka seria filmow ma wieksza liczbe fanow ?

  • Peepe2009-08-25 19:48:10

    Jak zwykle muszą się przyczepić... ciekawe dlaczego przyczepił się do najbardziej znanych przez fanów jak i przez że tak powiem "zwykłych ludzi" postaci SW ;)

  • Jamjumetley2009-08-25 19:33:06

    @Vergesso
    Problem pokonania schodów lataniem jest poruszony w artykule. Super - odpali silniczki i schody nie sa problemem, ale po co utrudniać. Najprostsze rozwiązania są najlepsze.

  • Darth Bor2009-08-25 19:28:30

    bezsensowne pitolenie i wyolbrzymianie wszystkiego, SW to normalny film w którym mogą być nieścisłości, przecież każde uniwersum, książkę, film SF można również rozłożyć na czynniki pierwsze i wyjdzie na tym pewnie jeszcze gorzej

  • Mistrz Jedi Radek2009-08-25 18:59:04

    Vergesso- Tylko, że pokonywanie schodow lataniem jest mało ekonomiczne z pkt widzenia zużywania energii. Ja bym raczej był za możliwością zmiany rozstawienia "nożek" u dołu, ze zwiększeniem przyczepności przez namagnesowanie...

  • Lara Notsil2009-08-25 18:52:25

    a ja bym poprosiła o wykasowanie mojego konta! Mam dość, ze ciągle ktoś włazi mi na konto!!!!!!!!!!!!!

  • Vergesso2009-08-25 18:21:44

    Radek -> Masz rację, jest tylko jeden problem: rzeczowość tych argumentów. Większość z nich jest nieuzasadniona, np. R2 mógł pokonać schody za pomocą latania. Nie zainstalowano mu możliwości mowy, bo i po co? Nie jest zadaniem astromechów gadanie. Tak samo do innych by można znaleźć przykłady. Właściwie tylko do 2-3 mógłbym się zgodzić.

  • Mistrz Jedi Radek2009-08-25 18:15:03

    Ludzie, okropni jesteście.... koleś znalazł kilka nielogiczności, a Wy zaraz traktujecie to jako złowieszczy , przepełniony nienawiścią , niepowodzeniami życiowymi i kompleksami atak na nas i uniwersum GW. Nie ma żadnych powodow do takich nerowow. Jak czytam te komentarze, to zaczynam się Was bać normalnie....

  • cwany-lis2009-08-25 17:12:43

    Łeee, mógłbym na poczekaniu dopisać kolejne 20-ścia głupstw większych i mnijeszych ale nie o to chodzi ...

  • Syl-Wek2009-08-25 17:11:02

    nawiedzony koleś. ciekawe czy by stworzył lepsze uniwersum. niech weźmie pod lupę warhammera (do którego i tak nic nie mam), tam to by znalazł. czepia się... osobiscie uważam ,że każdy punkt jest przesadzony.

  • adam29632009-08-25 16:54:40

    No, mamy fachowca od sagi? Niech wytłumaczy 30lat popularność.

  • Jamjumetley2009-08-25 16:25:41

    Nie smućcie się! Na końcu artykułu zaznacza, że Trek jest następny w kolejce.

    Już się zastanawiam co wynajdzie...

    A koleś w wielu punktach ma rację. Polecam przeczytać oryginalną wersję, bo tutaj to tylko streszczenie jest przedstawione.

  • Tremayne2009-08-25 16:15:31

    ja mam jeden powód:

    1. bo gwiezdne wojny ssom, ot.

  • Matek1732009-08-25 15:58:14

    I po co wszyscy się ze sobą kłócą??? Przecież jak ktoś jest fanem Star Warsów to i tak nim pozostanie, a jak ktoś nie jest to po co w ogóle wchodzi na bastion. A co do tematu to stara trylogia może ma trochę niedociągnięć ale ja i tak jestem fane Star Warsów.

  • Nestor2009-08-25 15:53:22

    John Scalzi to jakiś prowokator. :D

  • Darth Kamil2009-08-25 15:45:28

    Jak bym słyszał fana Star Treka xD
    Nie wiem co ten facet próbuje udowodnić, ale ja zdania na temat SW nie zmienię. A pisz sobie John, pisz :)

  • Griev2009-08-25 15:35:50

    Nic i tak nie zmienia faktu że Midichloriany to największa bzdura jaką Lucas mógł wymyślić.

  • Jaro2009-08-25 15:01:49

    O matko, ludziska, wy chyba nie skumaliście idei, jaka przyświecała Johnowi, gdy tworzył swój artykuł - to jest SATYRA! Star Wars jest przepełniony absurdami - ale czy to znaczy, że mamy nim gardzić? Wprost przeciwnie, to te absurdy sprawiają, że tak świetnie się te filmy ogląda. I John też doskonale zdaje sobie z tego sprawę.

  • Alex Wolf2009-08-25 14:56:35

    zwykłe czepianie się nie wiadomo o co,koleś nie ma widać nic do roboty

  • Lord Strzelec2009-08-25 14:49:14

    Głupie te zarzuty.

  • Elendil2009-08-25 14:45:11

    Nie bardzo zrozumiałem tę aluzję do mieczy świetlnych...

  • Peter_D2009-08-25 13:42:06

    Dla zwykłego zjadacza chleba to są właśnie argumenty, które sprawiają, że SW nie są tak do końca idealne ;)
    Ale jak dla mnie przywołują jedynie uśmiech na ustach :) SW takie są, takie będą a ja nadal będę je oglądał!

  • Luke S2009-08-25 13:12:27

    To jest anty star warsowa postawa :/ nie godna umieszczenia na bastionie!

  • Quarior2009-08-25 12:52:55

    Idealny film SF wyglądałby tak, że nie ma wojen, nie ma robotów, nie ma niczego, są tylko inteligentne budynki i pojazdy, które nam dostarczą wszystkiego czego potrzebujemy, a jak już dojdzie do konfliktu zbrojnego to przeciwnik używa broni biologicznej i rozwala wszystko w ciągu 5 minut, oczywiście ta broń biologiczna to inteligentne bakterie, które nie atakują cywilów. Tylko kto by chciał taki syf oglądać:P?...

  • Vergesso2009-08-25 12:47:57

    Właściwie mógłbym się zgodzić z kolesiem tylko co do zbroi szturmowców i ślimaka na asteroidzie.
    Co do reszty są to argumenty z dupy wzięte(jak ktoś to kiedyś określał :D ), zwłaszcza te o 3PO.

  • Quarior2009-08-25 12:36:40

    Powinno iść raczej do działu humor, bo nikt chyba tego na poważnie nie weźmie:P A koleś chyba niezbyt zainteresowany tematem, albo sobie robił jaja. Niby specjalista od SF, a wyobraźni to on chyba nie ma:P W fantastyce trzeba zawsze sobie samemu coś dopowiedzieć. Zresztą świat SW to nie przyszłość gdzie wszystko musi być starannie przemyślane i logiczne tylko odległa galaktyka, gdzie rozwój technologiczny poszedł w nieco innym kierunku, mają tam inne zwyczaje, a kto wie może i inne prawa fizyki. Wszystko da się wytłumaczyć jak się użyje wyobraźni, nawet Star Treka xD
    A autor tego tekstu jest po prostu chyba zazdrosny, że nigdy nie udało mu się stworzyć nic tak zajefajnego, jak SW xD

  • Dave2009-08-25 12:31:53

    Idiotyzmy. Z niektórymi się zgodzę (z sarlacciem przykładowo :D) ale kilka to kompletne bzdury.

  • Resvain2009-08-25 12:31:08

    Powiem tak: John Scalzi - go fuck yourself ;p

  • Lara Notsil2009-08-25 11:59:38

    Nie znacie się ludzie. Stara trylogia ssie! Jest tak beznadziejna! Ale nieee wy się zachwycacie starym lucasem:D To teraz w jego filmach jest wiele błędów:D To teraz was nie szanuje. Jesteście beznadziejni ludzie, skoro nie dopuszczacie do swoich małych móżdżków myśli, że stara trylogia jest równie beznadziejna jak nowa. Tu tłumaczycie starego dziadka a w nowych produkcjach potraficie tylko narzekać. Jesteście żałośni!!!!!

  • Kwarc2009-08-25 11:30:30

    1) Astromechy były przerabiane przez właścicieli dlatego mieli paralizatory.
    2) Po co to droidowi protokolarnemu?
    3) Też zastanawiałem się nad klingą.
    4) Plazma nie światło.
    5) Inne uniwersum, inna fizyka?
    6) I o to chodziło. Imperium pokazywało, że nikogo się nie boi (Scouci też mieli maskujący kolor zbroji).
    7) Tamten "port" był błędem w konstrukcji, a tamte tunele były chronione polem siłowym, które zostało wyłączone.
    8) Mrówkolew jakoś nie przymiera głodem.
    9) Pająki podobnie żerują ;) .
    10) To nie jest takie proste. Midichloriany by się nie przyjęły (Grievek nie był wrażliwy na Moc po transfuzji krwi), ale nie mniej próbowano.

  • Appo2009-08-25 11:15:31

    Zgodzę się z facetem odnośnie mieczy, blasterów i szturmowców. Co do midichlorianów, sprawa jest często rozkminiana i nigdy nie mogę ogarnąć jak to jest :P

    Sprawa tak tylko: ja to odbieram jako krytykę realizmu i potrzeby niektórych rzeczy/istot. On nie mówi "nie" mieczom świetlnym, tylko zauważa, że bez ochrony rąk walka sprowadzałaby się do tego, kto szybciej komu utnie palce. Nie wiem dlaczego niektórzy traktują te punkty jako wyraz nienawiści dla SW.

    PS Wywodu tego typu widziałem już wiele razy i były one o wiele większe(czepiano się też np. ISD -> w końcu co za idiota produkuje statek, którego mostek jest tak odsłonięty i podatny na obrażenia?), tak więc nie ma się czym przejmować :P

  • Włóczykij2009-08-25 11:15:16

    Han Solo to zaleta która przebija te wszystkie wady. Zamiatacz istny :]

  • Darkest2009-08-25 11:13:58

    Ta, jasne... Tak to sie mozna przyczepiac do wszystkiego;) nawet do super ekstra Star Treka i tego belkotu pseduonaukowego ;)

  • Lord Mandus2009-08-25 10:54:18

    Zabawne:-) Przekreślamy całą sagę bo w starej trylogii R2D2 po schodach nie umiał wchodzić:-) Albo C-3PO ramion nie rozłoży. Nie no, film jest zły bo robot robi małe kroczki:-)))) A AT-AT chodzą jak psy to też powinno przekreślić cały E5:-) Jaki ja głupi, że się nim zachwycałem:-) Jeśli to są jedyne rzeczy, do których umiał się przyczepić to albo mamy do czynienia z debilem, albo SW to filmy genialne (jedno nie wyklucza drugiego:-). Zresztą po co na siłe szukać 10 rzeczy złych skoro jest milion dobrych, które je przytłaczają:-)

  • Balav2009-08-25 10:42:40

    Oh, dear! On ma rację! Nie mogę z tym dłużej żyć! Od dziś przestaję być fanem SW, tylko to mnie może uratować. Błogosławionyś Dżonie Scalzi, albowiem dzięki tobie przejrzałem na oczy:P...a tak serio: uroczo złośliwe zestawienie :).

  • Mistrz Seller2009-08-25 10:37:32

    Co z tego, że C-3PO nie mógł wyciągnąć ramion na całą długość? Tłumaczowi jest to akurat zbędne. Tak samo jak R2 normalna mowa.
    A gwiazdy śmierci miały pola siłowe. pierwsza miała takie, gdzie może prześlizgnąć się mały statek. Pole wokół drugiej zabezpieczało całą stacje.

  • darth destruktor2009-08-25 10:31:27

    Cóż powiedzieć o tych punktach...za to kochamy SW ^^

  • Nestor2009-08-25 10:26:25

    W Gwiezdnych Wojnach akcja "STOP wiariatom drogowym" odniosła pewnie niebywały sukces, dlatego po kilku wiekach pasy bezpieczeństwa przestały być potrzebne. :D

  • Apocalypse2009-08-25 09:58:01

    no... ale Sarlacc trawil przez tysiace lat wiec jak se chapnal cos raz na kilkaset lat czy nawet tysiac to mu bylo wsio-ryba :) A cos tam sie musialo trafic, nawet na tej pustyni...

  • Dan Ordo2009-08-25 09:58:00

    Słabe bo po ch*j rękawice do mieczy świetlny no wai dla mnie ten autor tego musi sam być beznadziejny bo dla mnie to spoko nawet wypadek ze śmigacza xD

  • Kirkor2009-08-25 09:57:42

    minichloriany ??czarny rynek??

  • Lord Sidious2009-08-25 09:54:38

    John Scalzi, swoją drogą bardzo fajny pisarz, ma z pewnością dużą wyobraźnię i logiczne podejście, ale z biologii ma niestety trochę braków. Sarlacc w wesji mikro występuje nawet w Polsce - nazywa się to Mrówkolew pospolity - i żyje w jamach i czeka na mrówki i inne owady. Według logiki autora to nie powinno żyć ;)

  • Gunfan2009-08-25 09:47:33

    No ma sporo racji, ale co zrobić :D Jak w '86 oglądałem ST (6 lat) to nie bardzo się przejmowłem takimi sprawami xD A po tylu latach miłości do SW - tak samo.
    Ale ten czarny rynek midichlorianów to ciekawy pomysł :)

  • Dorg2009-08-25 09:44:30

    Ciekawe, że akurat niektóre z wymienionych rzeczy to akurat ikony SW. Jak on sobie wyobraża SW bez R2, 3PO czy też mieczy świetlnych? ;/

  • Shevu2009-08-25 09:30:57

    Eee tam, marudzi i wyolbrzymia:P

ABY DODAWAĆ KOMENTARZE MUSISZ SIĘ ZALOGOWAĆ:

  REJESTRACJA RESET HASŁA
Loading..