TWÓJ KOKPIT
0

Atak klonów

P&O 328: Co było ważne w castingu na Anakina?

2019-04-21 10:22:37



Dziś pytanie do Robin Gurland, dyrektorki odpowiedzialnej za casting w prequelach.



P: Podczas castingu do Epizodu II do roli Anakina, jak bardzo istotne było dopasowanie do wyglądu Jake’a Lloyda?

O: Zwracaliśmy uwagę głównie na kolor skóry i kolor oczu, a także czy rysy twarzy w miarę się zgadzają.
TAGI: Epizod II: Atak klonów (918) Jake Lloyd (34) Robin Gurland (10) Zapytaj Radę Jedi (Pytania i Odpowiedzi) (677)

KOMENTARZE (51)

  • HAL 90002019-04-24 19:27:11

    @AJ73 - wierzę na słowo, bo nie czytałem książki, a i filmu też nie widziałem :D
    Pamiętam jedynie Pitta w "kimonie" i jakieś artykuły że niby chciałby zagrać w PT.

  • AJ732019-04-23 20:14:44

    @HAL 9000
    Offtopicowo - książka była jednak lepsza :)

  • JackDanielsGD2019-04-23 19:27:40

    Radio, ja tego nie wymysliłem :) Mi ta propozycja sie podobała. Sczególnie po obejrzeniu Haydena żałuję.Gorzej by nie było.

  • Radio772019-04-23 19:15:06

    @jackdaniels

    Ha ha ha, kiepski bait xD

  • disclaimer2019-04-23 15:41:36

    Oglądałem ostatnio Hartnetta w Lucky Number Slevin. Za sztywna twarz na taką rolę.

  • HAL 90002019-04-23 12:28:23

    Ja pamiętam inne plotki:
    https://youtu.be/kj-U6yc2KqE?t=69

  • JackDanielsGD2019-04-23 10:32:32

    A pamietacie to ? To były plotki i domysły. Ja żałuję. Lepszy aktor, nie tak paździerzowaty.
    http://www.angelfire.com/stars/andrising/starwars.jpg

  • Nestor2019-04-23 08:46:33

    Ta odpowiedź jest w prost niesamowita...

  • Radio772019-04-22 21:06:16

    Otworzyłem nową planszówkę, ale z przejedzenia nie rozegrałem nawet jednej tury xD

  • AJ732019-04-22 20:26:16

    Nie tknę ciasta przez najbliższy miesiąc XD

  • AJ732019-04-22 20:25:22

    O,żeszz, mieliście jeszcze siły po tym świątecznym rozpasaniu, by siedzieć na Bastionie i pisać o gupotach ? - nolajfy :D ...

  • Radio772019-04-22 16:37:00

    @disclaimer

    Zgadza się, kilkadziesiąt lat temu koniunktura dookoła Oscarowa i atmosfera w Hollywood były bardziej republikańskie, toczyła się Zimna Wojna i Oscary przyznawano twórcom bardziej konserwatywnym.

  • Radio772019-04-22 16:31:41

    Padme była w mojej ocenie jedynie narzędziem do skorumpowania Anakina. Przywiązania jego emocji do innej po matce kobiety. Bez niej Anakin nie miałby o kogo dbać. Tych dwoje poznało się, ale to jeszcze nie musiało świadczyć o tym, że zaczną ze sobą żyć. Tu rękę dołożył Palpatine i Kenobi. Obydwaj doskonale wiedzieli o romansie, ale każdy zachowywał to w sekrecie. Palpatine że względu na swoje plany wobec Anakina, a Kenobi... myślę że z wiary w czystość uczuć tych dwojga. Może przeczuwał że ich ścieżki przecięły się wzajemnie z woli żywej Mocy. Anakin związał się z Padme z powodu intrygi jaką uknuł SheevPalpatine77 wespół z Dopóki/Tyranusem. Zamach na panią senator opozycji miał wepchnąć ją w ramiona Anakina, Palpatine na samym początku filmu zasugerował aby znajomi Padme zajęli się jej ochroną. Każdy ten etap, każde najmniejsze wydarzenie i poniesione ofiary, łącznie z Zam Wessel, to część master planu Kanclerza. Aby wytrenować dla własnych celów Sitha jakiego galaktyka nie widziała. Nawet wojna domowa, zwana Wojnami Klonów była tylko teatrzykiem na potrzeby Palpatine`a, aby jeszcze bardziej wpłynąć na relacje Anakina i Padme. Mógłbym tak godzinami o tym dyskutować.

  • disclaimer2019-04-22 15:42:01

    Maliny to taki sam wyznacznik jakości co Teen Choice czy MTV Awards. W przeciwieństwie do zaproszeń wysyłanych przez Akademię, do fundacji można się wkupić za 40 dolców, nie oglądać nominowanych filmów i celuje się tylko w oczywisty mainstream.
    Nie umniejszając George`owi wkładu w przemysł, Oscary zawsze były politycznymi nagrodami.

  • Monique72019-04-22 15:37:04

    Gdyby A. nie związał się z P. (lub gdyby był to związek jawny i oczywisty) A. nie miałby związanych z tym lęków (lub uzyskałby pomoc) i nie dałby się zmanipulować możliwością uratowania P, a wówczas nie byłoby powodów do przejścia na CSM. Tak więc...

  • Radio772019-04-22 15:28:32

    Mylisz Star Wars z historyjkami od Harlequina ;)

  • Monique72019-04-22 15:26:24

    Są ważniejsze rzeczy od tego, kto z kim sypia...
    A czy przypadkiem w tych filmach cały problem nie dotyczy tego kto z kim sypia? ;)

  • Radio772019-04-22 15:18:20

    Oscary, złote maliny, kogo to obchodzi?

  • bartoszcze2019-04-22 14:57:13

    "a Lucas to jedyny reżyser i scenarzysta SW nominowany do Oscara"

    YOU DON`T SAY !!!!1!11! xDD

    (mówić mu że tylko filmy SW Lucasa dostawały nominacje do Złotych Malin?)

  • Lubsok2019-04-22 14:26:51

    Tak, a Lucas to jedyny reżyser i scenarzysta SW nominowany do Oscara. I co wy na to hejterzy?

  • HAL 90002019-04-22 14:16:23

    Temat jest o PT, wiadomo przecież że jest tylko jeden Obi i to Alec Guinness powinien grać swoja młodszą wersję, bo dobry aktor zagra wszystko! Nawiasem mówiąc jako jedyny był nominowany do Oscara za grę w SW :D

  • disclaimer2019-04-22 13:46:03

    Sebastian Shaw >>>>>> Prowse&Jones

    A poza tym Jones to nie Anakin, to modulowany głos Anakina :)

  • bartoszcze2019-04-22 13:40:39

    @HAL
    W tym miejscu protestuję, nie znasz się! XD

    Prowse&Jones >>>>>>>>>>>>>> Lloyd > Hayden & reszta stawki :)

  • HAL 90002019-04-22 13:37:37

    Lloyd > Hayden >>>>> reszta stawki :)

    Przy czym:
    Hayden ROTS >>> Hayden AOTC

    Podobnie jak:
    McGregor ROTS >> McGregor AOTC >>>>>>>>>>>>>>>>>>> McGregor TPM

  • Radio772019-04-22 12:25:39

    olbrzymim* przepraszam :O

  • Radio772019-04-22 12:11:50

    A dla wszystkich zniesmaczonych grą aktorskę Haydena Christensena, dodam jeszcze tylko ten link. Jak dla mnie, olbżymim wyzwaniem jest podołać temu aby wcielić się w kogoś takiego jak Anakin Skywalker. Hyden nie trafił do filmu z przypadku, jakże mylą się ci, którzy tak uważają. Trzeba być niesłychanie wszechstronnym aktorem, by móc zagrać kogoś tak skomplikowanego, a jednocześnie nie popaść w marazm, albo bezpłodność twórczą.

    Anakin Skywalker to nikt inny jak: https://pl.wikipedia.org/wiki/Osobowo%C5%9B%C4%87_anankastyczna

  • Radio772019-04-22 12:05:23

    ANANKE.

    "Jest pewne bardzo stare ludowe podanie helleńskie, które opowiada, że mityczny król Midas długi czas czyhał i polował wśród kniei frygijskich na mądrego Sylena[5], opiekuna i wychowawcę Dijonysa[6], nie mogąc go schwytać nijakim sposobem. Kiedy mu wreszcie wpadł w ręce, zapytał go, co jest dla człowieka ze wszystkiego najlepsze i najpożądańsze. Upornie, bez ruchu, milczał demon: aż na koniec, przez króla rozdrażniony, wybuchając przeraźliwym chichotem, tak przemówił:
    12

    „Och, wy nędzne twory jednodniowe, wy dzieci przypadku i cierpienia, wy ludzie! Czemuż zmuszacie mnie do wypowiedzenia tego, o czym nie słyszeć byłoby dla was najpożyteczniej? Najlepsza rzecz jest dla ciebie niedosięgalna: nie urodzić się, nie żyć, nie być, być niczym! Najlepszą dla ciebie po tej rzeczy jest — umrzeć natychmiast!”
    13

    Podanie to świadczy, że Hellen[7] znał i odczuwał świadomie wszystkie okropności i ohydy istnienia, życiem zwanego: aby w ogóle móc żyć, musiał pomiędzy sobą a tym strasznym losem człowieka ustawić świetlane bóstwa olimpijskie: musiał je wyśnić i artystycznie stworzyć, bo niesłychanie nie dowierzał owym tytanicznym mocom natury, które nazwał jednym strasznym wyrazem: Ananke[8], konieczność, przeznaczenie, osąd przyrody, prawo natury."

    Mógłbym silić się na napisanie czegoś podobnego samemu, ale nie mam teraz na to czasu, a ponieważ ten cytat doskonale wyczerpuje moje zdanie na tę chwilę, jestem zobligowany aby posłużyć się nim tutaj.

  • bartoszcze2019-04-22 11:54:57

    @Jacek112
    I tak, i nie - tak naprawdę orientacja Anakina i kogokolwiek innego nie ma żadnego znaczenia, tyle że w jakiś sposób Anakin musiał spłodzić dwójkę dzieci :)

    A czy w międzyczasie on lub Padme zdradzaliby zainteresowanie seksualne jakimikolwiek innymi istotami... Kiedy podczas "ukrywania się" na Naboo Padme opowiadała o Palo, to co za różnica czy to był on, ona czy istota innej rasy? :)

  • Radio772019-04-22 11:38:08

    @Jacek

    Święte prawo obydwu do głoszenia tego co ich zdaniem jest prawdą :) Nie widzę żadnego problemu, tłumaczyć nie trzeba. ;)

  • Jacek1122019-04-22 11:36:06

    @Radio77 Przecież widać, że bartoszcze napisał to z ironią. A Adamowi Vaderowi zapewne chodziło o to, że według niego wzięli kogokolwiek kto ma taki sam kolor włosów i skóry, bez patrzenia na umiejętności aktorskie. LGBT nie ma tu nic do rzeczy xD.

  • Radio772019-04-22 11:34:10

    W muzyce do filmu. Duel of the fates. Wiem że to trochę naciągane, ponieważ nie są to chóry żywcem wyjęte z "Antygony". Odwołuję się do nich, ponieważ w Starej Trylogii było ich tyle co kot napłakał. Jeśli dobrze pamiętam, chór pojawił się w RotJ w scenie gdy Vader zostaje zdławiony a Anakin zabija Palatine`a.

  • Rzodkiewka2019-04-22 11:08:01

    Gdzie są chóry w SW?
    Hayden mocno przeciętny niestety, ale wpasował się w ogólną przeciętność prequeli. Dogadywał się z Natalie... no tak, faktycznie, wyszli tak samo drewnianie xD Z drugiej strony jednak - prequele mają taki bajkowy sznyt i Hayden nawet mi tam pasuje, bo od bajki nie oczekujemy wielkiego realizmu.
    Nie rozumiem, czemu zwracali uwagę na kolor oczu, przecież mógłby grać w kolorowych soczewkach.

  • Radio772019-04-22 10:11:14

    Tylko zauważ że w Star Wars nie ma ani słowa o płciach, seksie i całym tym fetyszu dla zboczeńców. Są ważniejsze rzeczy od tego, kto z kim sypia i co razem robią w sypialni. Seks niegdyś w powszechnej kulturze był czymś osobistym, intymnym. Obecnie główne kanały propagandy robią z seksu i płciowości zwykłą szmatę. Nie wiem co widzisz ciekawego w nacechowaniu tych postaci takimi cechami, ale pewnie znajdziesz coś dla siebie na stronach porno dla zboczeńców. :)

  • bartoszcze2019-04-22 10:06:10

    Anakina LGBT oglądałbym. Padme LGBT takoż.
    Nie wyszłoby gorzej niż w wersji Dżordża xD

  • Radio772019-04-22 10:04:38

    Zwróć uwagę na oczy, kształt nosa, w pewnym stopniu również barwa głosu. Hayden potrafi w interesujący sposób modulować jego barwę. Od sceny gdy spotyka Padme po raz pierwszy w jej apartamencie, do np. scen w garażu Larsów. Hayden nie bez przypadku zwrócił swoją osobą uwagę Lucasa. Z tego co pamiętam, to z powodu swojej roli w młodzieżowym serialu "Jezioro Marzeń". Grał tam postać rozbitego wewnętrznie, dorastającego nastolatka z problemami typowymi dla okresu buntu. Dla mnie strzał w dziesiątkę. Po 14 latach od premiery, scena w której Anakin opłakuje w sali Rady swoją nadchodzącą symboliczną śmierć, nadal wyciska że mnie łzy. Zwłaszcza że ta scena jest zupełnie pozbawiona słów. "Język kłamie głosowi, a głos myślom kłamie". Kto nie zaznajomiony jest z elementarną wiedzą o naszej kulturze, opartej na starożytnej Grecji, Rzymie id. ten traci w odbiorze SW to wszystko co jest w nich przemycone, zaczerpnięte z kolebki kultury i cywilizacji. Przy oglądaniu filmów Marvela nie jest to wymagane, ale Star Wars to rzecz w swojej konstrukcji inspirowana greckimi dramatami, gdzie przeznaczenie odgrywa najważniejszą rolę, a nawet zadbano o to aby pojawił się drugi charakterystyczny element - chóry. Kto ma wiedzę i interesuje się jej pogłębianiem, pod kątem historii, literatury pięknej, ten umożliwia sobie podniesienie rangi Star Wars ponad resztę filmów fantasy/s-f, ponieważ gwiezdne wojny to zawsze była klasa sama w sobie.

  • disclaimer2019-04-22 00:13:57

    Po latach ciężko wyobrazić sobie kogoś innego w tej roli. Wybór Haydena bardzo dobry, choć ja tych rysów nie widzę, i niekonwencjonalny, zarówno od strony aktorskiej co psychologicznej postaci, niepopadający w pospolite headcanony - to jest Lucas spuszczony ze smyczy na pełnej kurfie 110% nacierający w niedzielnego widza

  • Radio772019-04-21 23:57:31

    Szanuję Twoje zdanie, aczkolwiek nie masz racji.

  • AJ732019-04-21 21:27:42

    Jest jak jest. Nie ma co teraz biadolić nad rozlanym mlekiem. Można było wybrać lepiej i tyle.
    To mogła być jedna z najlepiej opowiedzianych i przedstawionych historii upadku człowieka, który odrzucił dobro, a wybrał zło. A tak, zawalono i główną rolę, i scenariusz. Szczególnie w ROTS.
    Szkoda.

  • Radio772019-04-21 19:44:47

    I z kryzysem tożsamości płciowej. Trzeba iść z duchem czasu. :v
    Dobrze że Disney nie może już tknąć filmowego Anakina. Oby nie okazało się że się mylę.

    @Adam Vader, a jak Ty to sobie wyobrażasz? Raczej trudno o to żeby po dziesięciu latach Anakin pod wpływem Palpatine`a zmienił kolor skóry, albo płeć. :v
    Wśród nowoczesnej lewicy zauważam spory odsetek ludzi skrajnie nietolerancyjnych, na odmienne od ich własnych światopoglądów. Wszystko chcą ustawiać pod swoje dyktando, a zwłaszcza życie innych ludzi. To samo dotyczy aktywistów ekologów. Ostatnio byłem zakupić trochę ciuchów w sieciówce. Do każdej torby ekspedientka doklejała wielką naklejkę WWF, promującą ekologię... Naklejkę, jakby było za mało śmieci na tym świecie.

    A abstrahując od mojej skrajnie umiarkowanej dygresji, z pewnością dziś Anakin w wydaniu Disneya, byłby zagrany przez jakiegoś Syryjskiego/Izraelskiego chłopca. Byłoby to takie subtelne nawiązanie do sytuacji na Bliskim Wschodzie. :v

  • SW-Yogurt2019-04-21 19:43:56

    I silną kobietę!

    W EI grzeczny chłopczyk, który dostaje się w ręce Jedi i w EII wyrasta na silną, acz nieokiełznaną kobietę; z której EIII Kenobi robi Dartha Vadera.

  • Lubsok2019-04-21 19:11:18

    I oczywiście ze środowiska LGBT.

  • Darth Ponda2019-04-21 19:09:56

    Rasizm! Powinni wybrać kogoś czarnego i zgarnęliby wszystkie Oscary.

  • Radio772019-04-21 17:13:05

    Hayden>>>>>>>>>reszta stawki :)

  • rebelyell2019-04-21 12:45:04

    W życiu nie myślałem, że to powiem, ale w takim wypadku cieszę się, że wybrano Haydena :D

  • Evening Star2019-04-21 12:11:36

    Paul Walker?xD Czyli mogło być gorzej xD

  • JackDanielsGD2019-04-21 12:03:21

    Peter_D Wygrałeś internety :D

  • Lubsok2019-04-21 11:34:26

    Ja tylko przypomnę, że Hayden wygrał z DiCaprio.

  • sylwuchna872019-04-21 11:25:19

    Ja gdzies przeczytałam że on i Paul Walker przeszli kasting ale wybrali Haydena bo lepiej dogadywal się z Natalie.

  • hackeradyn2019-04-21 11:19:35

    Czy to nie jest rasizm? :P

  • Peter_D2019-04-21 11:10:58

    Myślałem, że ilość paździerza na metr kwadratowy ;)

  • Adam Vader2019-04-21 11:06:18

    Aha. Świetnie. Dawać najważniejszą rolę trylogii komis byleby pasowały włosy i skóra

ABY DODAWAĆ KOMENTARZE MUSISZ SIĘ ZALOGOWAĆ:

  REJESTRACJA RESET HASŁA
Loading..