TWÓJ KOKPIT
0

Ostatni Jedi

Rian Johnson i Mark Hamill o VIII Epizodzie

2017-08-31 21:33:49

Rian Johnson powoli zaczyna zdradzać interesujące, choć niefabularne szczegóły na temat „Ostatniego Jedi”. Po pierwsze napisał o zabawkach, które lada moment pojawią się w sklepach. W Lucasfilmie pilnują, by nie spoilerowały one fabuły. Mogą one zdradzać jak będzie wyglądał bądź nazywał się dany bohater, ale to wszystko.

Druga ciekawostka, którą zdradził, to przejścia między scenami, te dość charakterystyczne dla sagi, gdzie jeden obraz najeżdża na drugi i go zastępuje. Czyli tak zwane wipe (transition). Otóż w „Ostatnim Jedi” jest ich zaledwie 12. Dla porównania w „Przebudzeniu Mocy” było ich 14, w „Nowej nadziei” 31, „Imperium kontratakuje” 42, zaś w „Mrocznym widmie” 55.

Trzecia rzecz to zdjęcia cyfrowe. Dla kilku ujęć Rian jednak zdecydował się na używanie kamer cyfrowych zamiast taśmy. Jego zdaniem jakieś 10-15 % filmu powstało na nośnikach cyfrowych.

Najwyższy Porządek


Podobno wbrew wcześniejszym zapowiedziom nie zobaczymy twarzy Gwendoline Christie. Kapitan Phasma ma cały czas być obecna na ekranie w hełmie. Pablo Hidalgo podczas Comic Con Chile zasugerował, że Phasma na pewno jest ludzką kobietą, ale nie ma pewności czy wygląda dokładnie jak na zdjęciach promocyjnych.



Mark Hamill także wypowiedział się na temat „Ostatniego Jedi” i Luke’a Skywalkera, postaci, która zdecydowanie najbardziej zmieniła się w oryginalnej trylogii i której prawie nie było w „Przebudzeniu Mocy”. J.J. Abrams położył nacisk na nowych bohaterów, więc Hamill praktycznie z nimi nie miał wiele wspólnego. No i nie było spotkania wielkiej trójki, ale to nie o nich był film. Nie wiedział też, co stało się z jego postacią przez te dekady. Rian Johnson powiedział mu, że faktycznie nowe filmy są o nowych bohaterach, więc ta historia Luke’a ważna nie jest. Mark się z tym nie zgodził, nalegał, w końcu Rian opowiedział mu historię Luke’a. Hamill przyznaję, że go poruszyła.

Mówił też, że bardzo żałuje, ale w nowym filmie nie ma właściwego spotkania Luke’a i Lei. No i w związku ze śmiercią Carrie Fisher tego zabraknie. Zdaniem Hamilla byłby to bardzo ważny wątek, bo to przede wszystkim film o rodzinie. Rozbitej, ale jednak rodzinie.
TAGI: Carrie Fisher (377) Epizod I: Mroczne widmo (664) Epizod IV: Nowa nadzieja (745) Epizod V: Imperium kontratakuje (566) Epizod VII: Przebudzenie Mocy (912) Epizod VIII: Ostatni Jedi (531) Gwendoline Christie (67) J. J. Abrams (553) Mark Hamill (404) Pablo Hidalgo (333) Plotki (1220) Rian Johnson (313)

KOMENTARZE (50)

  • Finster Vater2017-09-04 02:50:56

    @Krogulec - Lucas też robił filmy dla młodzieży nie dla dorosłych. To że coś jest dla młodzieży nie oznacza że dorosły nie może się przy tym dobrze bawić.

    Kylo mimo że ma 30 lat, jest jakby bohaterem pierwszoplanowym, więc z tym czytaniem ze zrozumieniem to sam rozumiesz ;)

  • Krogulec2017-09-02 19:35:02

    @vilkala

    Uczymy się czytać ze zrozumieniem. Zarówno Poe, jak i Hux są drugoplanowi właśnie :)

  • Darth Starkiller2017-09-02 16:45:03

    Luke wygląda świetnie, ale Hux/Kylo/Phasma wyglądają no... niekorzystnie. ;p Nie sprawiają postaci, których należy szanować ze strachu czy coś w ten deseń.

  • Darth GROM2017-09-02 00:42:02

    karolaczek > W twoim rozumowaniu nie uwzględniasz jednej rzeczy, co było pierwsze jajo, czy kura. Gdyby jako pierwsza trylogia została nakręcona NT, to mógłbym się z twoim rozumowaniem zgodzić, ponieważ Luke byłby w tym przypadku kolejnym pokoleniem, któremu przekazano "pałeczkę". Jednak Star Wars rozpoczyna się od Luka właśnie, on jest źródłem historii, a nie kolejnym etapem. Tak, więc w tym przypadku twoja analogia jest bez sensu ponieważ Luke, to Star Wars i na odwrót, reszta trylogii jest tylko wtórna względem oryginału. Na przykład NT, starsi fani mieli problem z odbiorem, z co najmniej dwóch powodów. Pierwszy, to brak szturmowców ofkorz lol., a drugi ważniejszy, to brak świętej trójcy Luke, Han i Lei. Reszta błędów, czy atutów już nie miała znaczenia, bo brak ulubionych bohaterów był najbardziej istotny i nie pomagało, że SW, to historia de facto Anakina.


    Natomiast co zapowiadał buńczucznie Disney, że po NT będzie powrót do korzeni, że będzie to oryginalne SW do bólu. Tyle z obietnic, każdy wiedział, że wchodzi nowe pokolenie bohaterów, a czas tych oryginalnych jest u schyłku, ale nie w taki sposób. Han zabity w EVII bo miało być dramatycznie no i było tylko jakim kosztem, Leia wyłączona z gry na zawsze w EVIII, oraz Luke któremu daje się skrypt, jak na lekarstwo, czego żale Marka mogą sugerować o nadchodzącym epizodzie. Takie podejście powoduje, że nowi bohaterowie mnie wybitnie irytują mimo szczerych chęci by dać im szanse i byłaby na to szansa, gdyby producenci dali czas się oswoić z tymi nowymi po przez interakcję z tymi oryginalnymi. Nie można mieć ciastko i zjeść ciastko. Mają być oryginalne SW, to trzeba dać czas antenowy źródłowym bohaterom.


    Tak po ludzku stara gwardia mogła w tej trylogii znacznie bardziej zaistnieć, dałoby to wiele radości fanom, a przy okazji byli by naturalnym pomostem pomiędzy nowym, a oryginałem, z czasem więzi między tymi pokoleniami płynnie by uwiarygodniły nowe twarze. A tak Luke miał być ostatni Jedi, a tu jakiś kurdeblade Fin będzie władał mieczem świetlnym, w jeden epizod. Poe jest tak bez jajeczny, w stosunku do choćby Andora z R1, który z kolei okazał się strzałem w dziesiątkę, że aż tyłek boli, a Kapitan Phasma nawet nie stał koło Boba Fett(WTF?) mimo, że oboje tylko stali lol. Czy ci nowi bohaterowi są kiepscy? Ciężko powiedzieć, ale na szacunek trzeba zasłużyć, bo Luke han i Leia nikogo przekonywać nie muszą.


    Można zapytać, gdzie się tak spieszy Disney? Całe dziesięciolecia mają na rozwijanie historii, nowi aktorzy jeszcze młodzi mieli by swój czas, przy tym tempie produkcji, to całe może czasu i tu nie chodzi o to by byli postaciami drugiego planu, tu chodzi o to, by oryginalna trójca mogła z honorem pożegnać fanów i przekazać pałeczkę nowemu pokoleniu, tak byśmy czuli że wciąż są ważni, anie pionki na szachownicy. Taki pomost nadałby autentyczności nowej historii, dałby jej oryginalny kręgosłup, a tak fan mimo szczerych chęci czuje, że ktoś coś niewybaczalnego przeoczył, a tym czymś jest czar i magia OT.

    Takim małym kamyczkiem do ogródka jest choćby rezygnacja z techniki płynnie nakładania się scen tzw. wipe. Co im, to przeszkadzało nie wiem, a takie eksperymenty nich zostawią na legendy, tam może być wolna amerykanka. Nie żebym marudził, ale co było wolno GL, to nie tobie "kasztelanie" Disney. Ciekawe na ile wolną rękę miał Rian Johnson, bo jeśli sporo to będzie miał ciężko by mnie przekonać, że E VIII, to wciąż kontynuacja historii z OT i oby tak było.

  • DarthMati2017-09-01 23:31:19

    Niech jak najszybciej kończą tę trylogię i dadzą sobie spokój, bo coraz gorzej.

  • gwiazdor902017-09-01 19:18:07

    Pewnie śmierć Carrie zaprzepaściła spotkanie rodzeństwa. Bo mogli coś planować na ostatni epizod. W sumie należy żałować że Han uśmiercony. Dlatego na IX epizod potrzebny powrót Lando.

  • karolaczek2017-09-01 12:50:37

    Nie rozumiem dlaczego w starej trylogii położyli nacisk na Hana Luka i Leie, jakby nie mogli zrobić z nich na początku drugoplanowe postacie a później zmienić ich status. Ech ta filozofia :D

  • Lubsok2017-09-01 11:20:44

    Grom słusznie pisze.

  • Gunfan2017-09-01 10:00:10

    Komentarz GROMa O_o

  • MamPytanie2017-09-01 09:29:33

    Nie mam pytania :), chciałem się wypowiedzieć ze swojej perspektywy, ponieważ nie zgadzam się z wpisami poniżej. Pod wpływem przebudzenia mocy zmusiłem się i przemęczyłem wszystkie stare filmy star wars. I jeżeli chodzi o te najstarsze to Vader, Luk i Leia to kukły, postacie bez jakichkolwiek rozterek czy wątpliwości, jasny podział zły, dobry, dobra. Tylko Han Solo poza wprowadzaniem humoru do filmu daje coś więcej.

  • Nestor2017-09-01 09:10:48

    15% Polaków żyje w rozbitych rodzinach, czy to oznacza że E8 to film o nas? :D

  • Prorok772017-09-01 08:50:54

    To trylogia dla nowego pokolenia z nowymi bohaterami to wiadome było od początku starzy bohaterowie mieli tylko przekazać pałeczkę przecie to logiczne, ze rym samym stają sie bohaterami drugiego planu. Jak można tego nie ogarniać.

  • Prorok772017-09-01 08:47:50

    Disney robi film dla młodzieży a Lukas dla kogo niby robił? No Tak dla 12 latków

  • Mossar2017-09-01 08:43:18

    Ja już bym chciał, żeby był grudzień, żeby można pełnoprawnie bronić bądź hejtować TLJ. A nie opierać się na jakiś cytatach z dupy.

  • SW-Yogurt2017-09-01 08:02:29

    To uczucie, gdy Największy Fan "hejtuje" Nowe SW... Bezcenne. ~:)

  • vilkala2017-09-01 07:56:45

    @Krogulec zważywszy, że Poe ma w TFA 32 lata, Hux chyba 35, Phasma jeszcze więcej, Kylo 30, to tak trochę nie teges Ci argument wyszedł :P Ja rozumiem ten wywiad tak, że Markowi smutno, że nie będzie więcej spotkań, takich prawdziwych. I to co mówi o "ważności" Luke`a w oryginale też brzmi inaczej. Ja jestem z TLJ ostrożna, ale absolutnie nie mam zamiaru niczego hejtować dopóki nie zobaczę filmu.

  • Lord Sidious2017-09-01 06:46:21

    tak gwoli wyjaśnienia - to warto zwrócić uwagę na szczegóły. Tak jak zauważył Luke S, z oryginału i wypowiedzi Marka nie wynika, że w ogóle nie będzie spotkania Luke`a i Lei, ale właśnie tego właściwego, którego chciał Mark. Co to znaczy, nie wiem.

  • Krogulec2017-09-01 04:27:54

    Historia Luke`a nie jest ważna bo Disney robi filmy dla młodzieży i to nastolatki mają się identyfikować z filmem bo z nich się ciągnie kasę. Tak więc reszta to tylko tło, a każdy bohater po 30-tce jest bohaterem drugoplanowym... załapalibyście gdybyście oglądali czasem Disney Channel :)

  • Lord Bart2017-09-01 04:05:41

    nie, nie mają, wyglądają zabawnie jak te filmy, więc pewnie to OK XD
    a wszyscy villianie komiksowi zawsze o trzy klasy przewyższali bezpłciowych herosów (poza wyjątkami) :)

  • Finster Vater2017-09-01 03:34:24

    Phasmę pogrzebali w zgniatarce w TFA, podobnie tam zrobiono z Huxa prostego naziola. ALe mm nadzieję ze Kylo jeszcze nas zaskoczy, podobnie jak Luke. Już niedługo ;

  • Luke S2017-09-01 03:13:53

    Bart, a dlaczego ta `trójka klaunów` ma niby wyglądać mroczniej? Bo Tobie się ubzdurało, że to mają być jednowymiarowi, standardowi "źli" rodem z komiksów DC? A może oni w ogóle nie mają wyglądać mrocznie?

  • Darth HaRdCoRe2017-09-01 02:28:10

    Lord Bart --> bo to niezwykle dobry aktor. :) A poza tym - po seansie chyba wszyscy już będziemy wiedzieć. ;)

  • Lord Bart2017-09-01 02:23:56

    dlaczego Mark, w teorii pozytywny bohater, wygląda mroczniej i straszniej niż ta trójka klaunów na górze? :P

  • Darth GROM2017-09-01 01:23:41

    Z każdą chwilą nowych informacji, oraz concept artów zaczynam sądzić, że Rian Johnson, to zły wybór. Generalnie nic mi się nie podoba z jego pomysłów, nawet szaty Luka są do bani, a co z całą resztą. Nacisk od samego początku na nowych bohaterów, to strzał w stopę. Mieli na tacy team marzeń, mogli rozłożyć akcenty po równo, a dopiero w kolejnej trylogii przenieść ciężar na nowych bohaterów. Mieli byśmy sporo czasu by się z nimi oswoić, a tak jestem tak wpieniony, że h mnie interesuje Fin, czy Poe, czy Kapitan Phasma. Wręcz im ich jest więcej tym bardziej mi zwisają wprost proporcjonalnie im mniej starej gwardii. Co za czasy mroczne nadciągają.

  • Finster Vater2017-09-01 00:54:08

    Luke S - zwracam honor, masz rację. Fakt bazowałem na tutejszym tekście, a "So I did do a backstory myself. It’s not about Luke anymore, so it’s not really important. " stawia sprawę nieco inaczej.

  • YodaZgredek2017-09-01 00:06:30

    czyli przez to TFA trafia do kosza... czyli wychodzi na to że szukanie Luke`a przez Leie po prostu pójdzie w uj ano szkoda :(

  • disclaimer2017-09-01 00:01:44

    @Jedi Temple
    Przecież ono już umarło.. Usiedliśmy sobie kiedyś na chodniku z Georgem [Lucasem] - palimy blanta, śmiejemy się z TFA - nagle taki Abrams się poderwał, rzucił w naszą stronę w amoku... ale nadział się swoim poprawnym politycznie, łopatologicznie sentymentalnym ryjem na mojego buta. I tak leżał skurczybyk, jeszcze go patykami tykaliśmy z Georgem. George się śmiał, ja się śmiałem i razem poszliśmy na saune. Smutna historia.

  • Luke S2017-08-31 23:48:29

    Finster, przeczytałeś coś, czego nie ma. Nie wiem, jak LS tłumaczył ten wywiad, ale takie słowa tam nie padły. Tu jest oryginał:

    etween “Return of the Jedi” and “Force Awakens,” there’s just decades of history that’s unknown. So I was wondering how they’re going to handle all this. Now, obviously, with “Force Awakens,” J.J. (Abrams) had a full plate. It was inevitable that they would push me down the line. I was sorry I wasn’t able to work with any of the original actors again. But it’s not about us anymore. In this new one, I was saying to Rian Johnson: I need to know my backstory. It was kind of unclear. You read where he is now and what he’s doing now and sort of have to fill in the blanks for yourself. So I did do a backstory myself. It’s not about Luke anymore, so it’s not really important. But I had to make sense of it for myself. What Rian came up with, I was stunned.

  • Elendil2017-08-31 23:45:36

    Nie będzie spotkania Luke`a i Lei? Ani jednej, nawet krótkiej scenki? Cooooooo....

  • Finster Vater2017-08-31 23:39:06

    Wiesz, Luke S., gdybym nie przeczytał że "historia Luka nie jest ważna" to może bym uwierzył. Niemniej, zobaczymy, może będzie dobrze.

  • Dorian Rathenow2017-08-31 23:28:46

    Luke S - wreszcie ktoś normalny w tym zepsutym do szpiku kości fanklubie

  • Luke S2017-08-31 23:25:55

    "zabijanie Star Wars trwa" - brzmicie piwniczaki jakby ktoś Wam zabijał matkę - calm down.

    Przypominam o tytule nadchodzącego filmu - OSTATNI JEDI. A kto to taki? Oooo, tak, to Luke Skywalker! Także skończcie biadolić, istotna część historii będzie jemu poświęcona.

  • disclaimer2017-08-31 23:14:24

    Chcę spin-off o Rose!

  • Bazy2017-08-31 23:14:02

    BEKA XD

  • Jedi Temple2017-08-31 23:11:40

    jeśli to prawda, że historia Luke`a jest już mało ważna, to ja j***e... Jakaś Rey, Finn (o ile tak ma naprawdę na imię xd) i inne pierdy. Zabijanie Star Wars trwa.

  • Dorian Rathenow2017-08-31 23:02:47

    Typowy Bastion - cały czas to samo gówno pod każdym newsem

  • Luke S2017-08-31 22:51:02

    AP: Does it feel different to be putting out a “Star Wars” movie without Carrie Fisher, who died in December, and Harrison Ford, who exited with “Force Awakens”?

    Hamill: It is different. She was irreplaceable. There can never be a proper reunion anymore. It’s tragic. I hate that it adds an air of melancholy to the film because it doesn’t deserve it. I know for a fact she would obviously want us to be having fun. She was all about laughter and enjoying the moment.

  • Luke S2017-08-31 22:49:52

    Czytałem ten wywiad i z niego nie wynika jednoznacznie, że nie dojdzie do spotkania Luke`a i Lei, ale równie dobrze może z tego wynikać, że nie dojdzie kolejny raz do ich spotkania (po tym w TLJ) a nawet mogło mu chodzić o spotkanie AKTORÓW na planie, w końcu mówi o Carrie.

  • B.K.95i02017-08-31 22:48:39

    Dla Mnie Wielka Czwórka. Chewbacca niech chociaż spotka Lukea to przynajmniej jakiś honor zachowa ta nowa trylogia.

    *W sequelach, całkowicie?

  • Darth HaRdCoRe2017-08-31 22:22:25

    O tym, że nie zobaczymy "Wielkiej Trójki" w komplecie, było wiadomo już przecież po TFA... Liczyłem jednak, że Luke i Leia się spotkają. Szkoda. :/

  • nedz1232017-08-31 22:16:26

    "brak spotkania trojki po latach, olanie Luke`a na rzecz nowych bohaterów. czy można było to bardziej z*ebać?"[2]

    Lepiej by tego nie ujął.

    A co do nowych bohaterów to oni w porównaniu do "starych" są tak płytcy jak pretensje UE do Polski. Nie wzbudzają żadnego zainteresowania, czy choćby zwyczajnej sytuacji i są nudne, albo do granic możliwości doskonałe i przez to mdłe.

  • disclaimer2017-08-31 22:14:38

    R.I.P character development. Pozostaje nic innego jak zaopatrzyć się w te bajeczki dla dzieci o Luke`u autorstwa Kena Liu.

  • Peter_D2017-08-31 22:14:26

    Z tego co widziałem na modelach, to C-Wing Poe będzie miał piąty silnik, coś jak dopalacz...śmiesznie to wygląda.

  • B.K.95i02017-08-31 22:11:22

    Wielka Czwórka wymrze fabularnie w sequelach,całkowicie? Dobrze, że chociaż C - 3PO i RD - D2 będą nadal, miejmy wiarę trwać w kolejnych częściach? Oby, oby!

  • Soap932017-08-31 22:07:19

    brak spotkania trojki po latach, olanie Luke`a na rzecz nowych bohaterów. czy można było to bardziej z*ebać?

  • Dorian Rathenow2017-08-31 21:56:23

    *Rose

  • Lubsok2017-08-31 21:55:33

    Wiadomo, Finn i Azjatka ważniejsi. xD

  • Finster Vater2017-08-31 21:51:35

    Ale jak to, historia Luka nie jest ważna??? To są jakieś jaja?

  • ogór2017-08-31 21:50:28

    Ale, ale.. w oryginale było o tym, że film jest "o rodzinie, dysfunkcyjnej, ale rodzinie" :D

  • Darth HaRdCoRe2017-08-31 21:42:17

    Nie pokazywać twarzy Phasmy - bardzo dobra decyzja. xD Ale przykro trochę na myśl, że już nigdy nie zobaczymy Luke`a i Lei razem. :/

ABY DODAWAĆ KOMENTARZE MUSISZ SIĘ ZALOGOWAĆ:

  REJESTRACJA RESET HASŁA
Loading..