-
maraskin2018-08-15 05:29:57
Za duzo głównych postaci w nowych epizodach wpłynęło na spłycenie ich przygody i zainteresowania nimi, na dodatek doszła azjatka. Mi w TLJ przez to zabrakło głębszej relacji między Lukiem a Mary Sue. Dlatego rozdzielenie IX byłoby naprawdę na miejscu. Więcej ReyLo, więcej Poe Damerona z Finem i więcej Skywalkera.
-
bartoszcze2018-08-13 11:01:26
@HAL
Nakręcić razem i puszczać mash-up! ;)
-
gwiazdor902018-08-13 10:26:55
Podział czysto z Pottera. Ok, tam były grube książki, ale też marketing. Robić po bożemu, niech będzie nawet film 3 godziny.
-
HAL 90002018-08-12 22:47:35
Najprościej anulować E9 i zrobić SOLO 2!
-
YodaZgredek2018-08-12 18:43:03
Na dwie części to dzielić to bezsensu, to niech po prostu zrobią z tego tetralogię i dadzą od razu epizod X... Bo nie wyobrażam sobie tytułu Gwiezdne Wojny część IX Coś tam część I i II
-
Onoma2018-08-12 13:18:58
Tetralogia Sekweli?
-
nedz1232018-08-11 23:24:50
Lepiej niuech sobie dadzą spokój z epizodami i robią spin offy, ale żeby była jasnośc nie takie jak Solo tylko takie jak RO!
-
HAL 90002018-08-11 18:13:07
Stara Republika jak najbardziej, tak nawiasem kompletnie nie rozumiem zarzutów około KOTOR-owych, że niby za nowocześnie jest.
To takie Ziemskie myślenie: a u nas tysiąc lat temu nie było tego i tego.
W świecie Star Wars jest inaczej i mam nadzieję że filmy Abramsa tego nie zmienią do reszty.
-
AJ732018-08-11 17:37:46
Najlepsze historie ze Starej Republiki mogliby nakręcić jako serial, albo jako oddzielne opowieści. Powiedzmy w formie trzygodzinnych odcinków :))). Historię upadku Exar Khuna i jego wojny z Republiką, albo Jedi Revana i Wojen Mandaloriańskich, a może wygnanej Kreii i Meetry Surik, ehh jest tyle tematów na serial, że spokojnie mielibyśmy na lata zapewnioną rozrywkę. A Disney sukces swojej platformy streamingowej. A tak - DU*A :(
-
SW-Yogurt2018-08-11 15:50:58
Przed TPM? ~:D Przed TPM nie ma już _nic_. Oprócz czarnej dziury. ~:P
Ale można nakręcić serial o Kenobim na Tatooine (tytuł roboczy: "Babki Jedi") lub Yodzie na Dagobah (tytuł roboczy: "Katar"). Mam nawet napisany początek crossovera/pilota "Gwiezdne Wojny Historie: Mistrzowie", łącznie z kosztorysem. ~;)
-
gwiazdor902018-08-11 13:51:48
Serial tak, ale o jakiś fajnych czasach. Szkoda, że nie chcą wykorzystać czasów przed Mrocznym Widmem.
-
AJ732018-08-11 13:31:16
I jeszcze serial ! ;)
-
HAL 90002018-08-11 13:12:00
Filmy SW nie są za krótkie, no może ROTS (wiadomo). Zamiast serialu wolałbym 4 filmy kinowe rocznie!
-
AJ732018-08-11 13:05:01
Odpowiedzią na zbyt krótkie filmy SW powinien być już dawno temu serial aktorski. Forma serialu jest wręcz stworzona do tego uniwersum, zresztą, podobnie jak i w świecie Tolkiena.
-
HAL 90002018-08-11 12:00:48
@Rzodkiewka - fajnie że są takie dłuższe filmy w których świat można się "zanurzyć", taka miła odmiana od filmów które na siłę są skracane. Taki film SW nigdy nie powstanie, a szkoda - zazdroszczę fanom Tolkiena :)
-
gwiazdor902018-08-11 10:25:17
Potter bis... Jeśli to miałoby mieć jakikolwiek sens 2 częśc musiałaby wyjść w maju 2020. A co do rodziców Rey... Temat długi i chyba mam wrażenie, że słowa Kylo spowodowały, że teorii jest więcej. Poza tym, jeśli mamy dowiadywać się z książek kim sa rodzice Rey, niech Disney wprost powie, że filmy mają zapewniać sprzedaż książek.
-
begotten2018-08-10 21:16:41
Czytam pierwsze zdanie i nie wiem co autor miał na myśli. Wy piszecie to po pijaku czy wciąż tkwicie w podstawówce?
-
Rzodkiewka2018-08-10 09:47:31
Bardzo lubię Hobbita. Film w kilku miejscach bardzo ładnie poszerzył książkę. Jedna część imho to byłoby za mało. 3 części - za dużo, w 2 i 3 części były dłużyzny, najlepiej było faktycznie zrobić dwa filmy. Ale nic to, i tak wyszła dobra baja :)
Nie chcę dzielenia na części E IX. Myślę, że dadzą radę zmieścić się w jednym filmie.
-
Adam Skywalker2018-08-10 01:24:11
Fani szanują twórców swojej ukochanej sagi, więc nawet jak nie podba im sie to co akurat robia, to grzecznie wyrażają swoje zdanie, a nie "orzą" jakkolwiek to brzmi.
-
AJ732018-08-09 22:38:23
HAL, absolutnie się NIE zgadzam !. I oczywiście pozostaję przy swoim :). Ale szanuję twoje zdanie. A co do wersji reżyserskich - te LOTR-a są świetne, i dopiero po obejrzeniu rozszerzonej całości dostałem kompletne filmy.
-
HAL 90002018-08-09 22:27:35
@AJ73 - doskonale rozumiem, ja też myślałem że to pusty balon jak się dowiedziałem że robią trzy części. Później jednak zobaczyłem film i dałem się wciągnąć w ten świat, i tylko wersje reżyserskie (te długie) Hobbita i LOTR mają sens i klimat, nie ma mowy o niepotrzebnym rozciąganiu. Gdyby nie LOTR to Hobbit byłby cieplej przyjęty przez malkontentów a tak traci bo nie jest LOTR-em - to trochę jak hejt na PT że nie jest OT, tylko że na dużo mniejszą skalę.
-
AJ732018-08-09 21:51:19
O marketingu nie wspominam nawet ... ;)
-
AJ732018-08-09 21:49:42
I podobnie jeszcze raz w temacie Ep. 9 - jeśli J.J miałby naprawdę kapitalny scenariusz, a w Disney-u wszyscy po przeczytaniu krzyknęliby WOW !, to jestem za dwoma filmami. Ale jeśli fabularnie byłoby co najwyżej średnio, a mimo to powstałyby dwie części, to fani ich po prostu zaorzą ;) ...
-
AJ732018-08-09 21:37:12
@HAL 9000
Ale HAL, ja w ogóle nie o tym, nie zrozumieliśmy się. Jak dla mnie to Jackson mógł zrobić i 6 części Hobbita, bo dlaczego i nie ?. Jeśli ludziom się podobało to ok. O gustach się nie dyskutuje. Zarobił dużo ? - no i fajnie. Ale ten film to rozciągany do granic możliwości pusty balon. Quide poniżej w swoim poście dokładnie trafił w sedno. Hobbit (filmy) by w ogóle by nie powstały, gdyby nie wcześniejszy LOTR. To klasyczna wyciskanie kasy na sentymentach - ile tylko się da. Z taką jednak różnicą, że fani książkowego Tolkiena krzywią się do dzisiaj na wspomnienie o filmowym Hobbicie, a dla normalnego widza to było fajnie opowiedziane kino fantasy.
No i to nie klasyczne - "ja to sobie inaczej wyobrażałem". Nie, ja w ogóle nie przypuszczałem, że ten film powstanie :) ... a co najgorsze, powstały trzy filmy ;))
-
HAL 90002018-08-09 21:11:15
@AJ73 - masz rację. Z tej bajeczki można było zrobić max 1 film. Zamiast tej bajeczki mamy 3 fajne filmy przygodowe, możesz się z tym nie zgadzać, ale wyniki finansowe mówią same za siebie - nie ma takiej opcji żeby ktoś się maltretował i po fatalnej pierwszej części poszedł na fatalną drugą a potem na trzecią. Bądźmy poważni, to klasyczny przykład - ja to sobie inaczej wyobrażałem :D
-
disclaimer2018-08-09 19:28:35
No, czyli gadają do siebie te same kocopoły jakie zwykle by gadali, tyle że z dużej odległości i nie mogą się zranić. Wybitnie arcy-ciekawe.
-
AJ732018-08-09 19:14:51
@Soap93
To krzywdząca opinia dla filmu. Mnie np. bardzo się podobało pokazanie "Force Bonds" pomiędzy Rey i Kylo. Tego nie było wcześniej, i to zostało ciekawie przedstawione.
-
AJ732018-08-09 19:09:08
Hehe, rozumiem Twoje zdanie, mnie jednak zaczarował obrazem "Władcy" a szczególnie "Drużyną". Oczywiście nie wchodzę w temat książkowej trylogii, tego co powinno być w filmie, a czego nie było/było zmienione - bo dobrze wiemy jak było ;)
-
Soap932018-08-09 19:03:23
HAHA co TLJ otworzył? wyrzucił do kosza jedyne ciekawe watki zaczęte w TFA. A od siebie nie wniósł zupełnie NIC.
-
Evening Star2018-08-09 18:49:02
@AJ73 dlatego ja wyparłam ze świadomości istnienie Hobbitow i dlatego Jackson u mnie nic nie stracił, polecam to podejście xD
-
AJ732018-08-09 18:42:54
Nie napisałem, że to zbrodnia. Tą bajeczkę z powodzeniem można było zmieścić w jednym, 2-3 godzinnym filmie. W książce nie ma nic, co dawałoby podstawy by zrobić z tego 3 filmy. Czysty skok na kasę. Obraz wypalał oczy a w dodatku Jackson utracił to, czym tak fajnie czarował we WP.
-
HAL 90002018-08-09 18:29:24
Tak, tak, Hobbit to zbrodnia, czekamy na rozliczenia i ukaranie winnych :D
Dobrze że nie jestem fanem - oglądam z przyjemnością :)
-
AJ732018-08-09 18:20:12
A w temacie Hobbita (poniżej) - to było straszne, okropny skok na kasę i brak szacunku dla fanów trylogii.
-
AJ732018-08-09 18:16:07
A poza tym, druga część z części pierwszej ;) mogłaby wejść czasowo w nową sagę Riana - jeśli premiery utrzymałyby dotychczasowe tempo wchodzenia do kin.
-
Evening Star2018-08-09 17:02:13
Z tym epizodem IX w dwóch częściach - nie ma takiej opcji, bo wiadra pomyj wylewane na Disneya byłyby większe jak po VIII. Chociaż samej fabule wyszłoby tylko na dobre, przy tylu nadal żyjących postaciach, których wątki nie są pozamykane. Ale nie zisci się, szkoda.
-
disclaimer2018-08-09 16:29:20
A później "Episode IX, Part I, Act II, Scene XVI"
-
Power of the Light Side2018-08-09 16:25:04
W ogóle mi to nie pasuje. Jak by to wyglądało w napisach początkowych: "Episode IX, Part I". Całkowicie dziwacznie. Wolałbym raczej film trwający 3 godziny.
-
Mister S.2018-08-09 14:50:49
Biorąc pod uwagę że TLJ tak naprawdę bardziej otworzył wątki sequeli niż zaczął je zamykać, to wyjście z dwoma częściami byloby najlepsze dla fabuły. No ale to pewnie tylko wymysł dziennikarzy
-
HAL 90002018-08-09 14:13:52
@Quide
W taki sposób, że miały być dwie części, ale filmy powstawały w marszu (bez odpowiedniego przygotowania) i w trakcie kręcenia części drugiej Jackson powiedział: STOP, skończyły mi się pomysły, wypuszczamy to co mamy i zyskujemy czas by dopracować zakończenie (część 3).
Nie tylko uzyskali dodatkowy czas, ale także zarobili dodatkowy miliard $ - nic tylko pozazdrościć.
H1 - Worldwide Box Office
$1,017,003,568
DVD/Blu-ray (USA) - $123,194,275
H2 - Worldwide Box Office
$960,366,855
DVD/Blu-ray (USA) - $106,057,241
H3 - Worldwide Box Office
$955,119,788
DVD/Blu-ray (USA) - $76,864,658
A to przecież nie koniec, filmy będą dalej zarabiać np. UHD 4K itd.
Jest jakaś tam grupa niezadowolonych, ale zawsze będą jacyś malkontenci :D
Myślę, że gdyby Hobbita nakręcił Guillermo del Toro, który był dobrze przygotowany do tego, to krytyka mogłaby być większa a zarobki mniejsze, choć film zapewne lepszy :)
-
DarthMati2018-08-09 13:42:06
Dawać babcię Qi`rę, niech opowiada jak zniszczyła Maula ;p
-
Quide2018-08-09 13:19:06
@HAL 9000
w jaki sposób? Wg mnie to co uratowało hobbit przed klęską, to bycie jedyną dostępną alternatywą dla Władcy Pierścieni. Sam nie zdzierżyłem, tylko na pierwszej byłem w kinie, drugą próbowałem obejrzeć ze 3 razy, ale za każdym razem wysiadałem max w połowie, trzecią przesiedziałem do końca tylko dzięki dobremu towarzystwu. Gdyby ten film wyszedł w próżni, bez wcześniejszego WP, to 3 część w ogóle by nie wyszła imho.
-
HAL 90002018-08-09 11:31:16
Ale uratowało Hobbita przed klęską :)
-
Hagan2018-08-09 11:29:59
Takie dzielenie ostatniego filmu na dwie części zupełnie dobiło trylogię "Niezgodna". Widzowie mieli już dość po Harrym i Igrzyskach Śmierci. W przypadku "Więźnia Labiryntu" wyciągnięto wnioski i udało się domknąć trylogię.
-
HAL 90002018-08-09 10:53:07
:D
początek spoilera Dzida składa się z przeddzidzia dzidy, śróddzidzia dzidy i zadzidzia dzidy. Przeddzidzie dzidy składa się z przeddzidzia przeddzidzia dzidy, śróddzidzia przeddzidzia dzidy i zadzidzia przeddzidzia dzidy. Śróddzidzie dzidy składa się z przeddzidzia śróddzidzia dzidy, śróddzidzia śróddzidzia dzidy i zadzidzia śróddzidzia dzidy. Zadzidzie dzidy składa się z przeddzidzia zadzidzia dzidy, śróddzidzia zadzidzia dzidy i zadzidzia zadzidzia dzidy. Przeddzidzie przeddzidzia dzidy składa się z przeddzidzia przeddzidzia przeddzidzia dzidy, śróddzidzia przeddzidzia przeddzidzia dzidy i zadzidzia przeddzidzia przeddzidzia dzidy. Śróddzidzie przeddzidzia dzidy składa się z przeddzidzia śróddzidzia przeddzidzia dzidy, śróddzidzia śróddzidzia przeddzidzia dzidy i... koniec spoilera
Jak mawiał "BOLEK":
Jestem za, a nawet przeciw.
-
hackeradyn2018-08-09 10:46:15
To tylko plotka i nie wiadomo jak będzie, ale gdyby okazała się prawdą to byłoby chyba najlepsze wyjście dla Abramsa. On nie ma wystarczającej ilości czasu, by coś z tą historią zrobić sensownego. TLJ niewiele wnosi do narracji. Ergo tak naprawdę Abrams robiłby trzy filmy czyli trylogię, w której mógłby wszystkie wątki z TFA rozwinąć i zakończyć.
-
Jacek1122018-08-09 10:27:40
Beznadziejny pomysł z tym dzielniem. Jeśli już to wolałbym posiedzieć 4 godziny w kinie :P.
-
Long2018-08-09 09:01:40
BTW - dzielenie ostatniego filmu na dwie części zaczęło się od Pottera. Zaraz po tym, zapaszek pieniędzy poczuli inni producenci i zrobiła się na to ta nowoczesna "moda".
Jeśli mieliby zapowiedzieć, że również SW pójdzie w kierunku tej mody... no cóż, to brawo, doprowadzą do tego, że pierwszy raz w życiu podaruję sobie pójście na nowe Gwiezdne Wojny do kina. NOT COOL.
-
Long2018-08-09 08:59:02
LOL - Rey jest młodsza od Bena. To by oznaczało, że Solo puścił Leię w trąbę jakoś niedługo po odesłaniu Bena na nauki do Luke`a, spotkał gdzieś w galaktyce Qirę i zrobił jej nowe dziecko i niby dlatego zniknął na kilka(naście) lat?
Man... to chyba trochę za ciężkie na SW... :] Poza tym, czy są granice odzierania klasycznych postaci ze szlachetności?
-
Quide2018-08-09 08:36:06
@Gracu999
Na 4h film nie wyskoczę sobie po pracy w tygodniu.
-
darth sheldon hiszpański inkwi2018-08-09 04:09:04
Bo im dłuższy film tym mniejsza liczba seansów, oraz ludzie są bardziej zmęczeni
-
disclaimer2018-08-09 03:37:17
Bo przyciśnie sraka w kinie albo skończy im się popkurn.
-
Gracu9992018-08-09 03:31:43
Nie wiem czemu ludzie mają barierę robić/oglądać ponad 3-4 godzinne filmy.
-
disclaimer2018-08-09 00:30:56
Tylko czekać na "Richard E. Grant i sekrety statków kosmicznych"
-
rebelyell2018-08-09 00:06:18
W takim razie nie byłby to epizod IX podzielony na dwie części, tylko epizody IX i X. Bez sensu mieszać numerację.
-
Adam Skywalker2018-08-08 23:58:06
Kenobi nie wraca. Nawet McGregor ostatnio wspominal, ze nic o tym nie wie.
-
Soap932018-08-08 23:54:17
z innymi plotkami to ma sens. Niby wraca Luke, wraca Snoke jako Plageus, Thrawn, Mara Jade, Kenobi i Rycerze Ren. tyle materiału upchane w jednym filmie wyszłoby drugie BvS
-
Sifo-Dyass2018-08-08 23:32:34
Mocno naciągana teoria brana na wyrost.
-
Luke S2018-08-08 23:10:42
@adam1210leg
Akurat to nie Zeroh, on to tylko przekopiował, a leak pochodzi od The Hashtag Show, które miało już w przeszłości malutkie, ale prawdziwe przecieki - https://www.reddit.com/r/StarWarsCantina/comments/95loc7/rumor_star_wars_episode_9_leakscene_shot_for_rey/
Zaś to o dwóch filmach to bzdury na resorach, stuprocentowa nieprawda i nie wiem, po co w ogóle powielać to dalej.
-
SW-Yogurt2018-08-08 23:10:32
Idealnie, gdyby podzielili IX na trzy części, byłaby trylogia na zakończenie trylogii, a tanim kosztem mieliby załatwione lata 2019, 2020 i 2021. Ostatni film też by podzielili itd. itp.
początek spoilera Wiecie z czego składa się dzida bojowa? koniec spoilera
-
AJ732018-08-08 23:00:43
Podział ostatniej części sagi na dwa filmy jest niewykonalny, chociaż interesujący - jako ciekawostka. ALE, jeśli już bawimy się w takie pomysły, to napiszę, że to mogłoby wypalić, pod jednym warunkiem - że pomysł, scenariusz i sam film byłby tak bardzo niesamowity, wręcz rewelacyjny. Wtedy, i tylko wtedy Disney mógłby zaryzykować, oczywiście mając POMYSŁ JAK to sprzedać marketingowo ... a Mark Hamill jest THE BEST ! :)
-
Adam Skywalker2018-08-08 22:48:40
A - to o Hamillu, Ridley i Driverze to też Zeroh. Wymyśla prawdopodobnie brzmiące "wycieki" i publikuje na swoim kanale na YT, a potem media to podchwycają.
-
Adam Skywalker2018-08-08 22:46:00
1.To Mike Zeroh produkuje te bzdury o dwóch filmach.
2.Hidalgo powiedział, ze soib-offy nie wniosą nic do sequeli przy okazji "Snoke`a w bacta tank" w zwiastunie Rogue One.
-
Xalkigo2018-08-08 22:37:40
Pomysł podzielenia epizodu na dwie części IMO byłby idiotyczny.
-
Luke S2018-08-08 22:31:11
Mark <3
maraskin2018-08-15 05:29:57
Za duzo głównych postaci w nowych epizodach wpłynęło na spłycenie ich przygody i zainteresowania nimi, na dodatek doszła azjatka. Mi w TLJ przez to zabrakło głębszej relacji między Lukiem a Mary Sue. Dlatego rozdzielenie IX byłoby naprawdę na miejscu. Więcej ReyLo, więcej Poe Damerona z Finem i więcej Skywalkera.
bartoszcze2018-08-13 11:01:26
@HAL
Nakręcić razem i puszczać mash-up! ;)
gwiazdor902018-08-13 10:26:55
Podział czysto z Pottera. Ok, tam były grube książki, ale też marketing. Robić po bożemu, niech będzie nawet film 3 godziny.
HAL 90002018-08-12 22:47:35
Najprościej anulować E9 i zrobić SOLO 2!
YodaZgredek2018-08-12 18:43:03
Na dwie części to dzielić to bezsensu, to niech po prostu zrobią z tego tetralogię i dadzą od razu epizod X... Bo nie wyobrażam sobie tytułu Gwiezdne Wojny część IX Coś tam część I i II
Onoma2018-08-12 13:18:58
Tetralogia Sekweli?
nedz1232018-08-11 23:24:50
Lepiej niuech sobie dadzą spokój z epizodami i robią spin offy, ale żeby była jasnośc nie takie jak Solo tylko takie jak RO!
HAL 90002018-08-11 18:13:07
Stara Republika jak najbardziej, tak nawiasem kompletnie nie rozumiem zarzutów około KOTOR-owych, że niby za nowocześnie jest.
To takie Ziemskie myślenie: a u nas tysiąc lat temu nie było tego i tego.
W świecie Star Wars jest inaczej i mam nadzieję że filmy Abramsa tego nie zmienią do reszty.
AJ732018-08-11 17:37:46
Najlepsze historie ze Starej Republiki mogliby nakręcić jako serial, albo jako oddzielne opowieści. Powiedzmy w formie trzygodzinnych odcinków :))). Historię upadku Exar Khuna i jego wojny z Republiką, albo Jedi Revana i Wojen Mandaloriańskich, a może wygnanej Kreii i Meetry Surik, ehh jest tyle tematów na serial, że spokojnie mielibyśmy na lata zapewnioną rozrywkę. A Disney sukces swojej platformy streamingowej. A tak - DU*A :(
SW-Yogurt2018-08-11 15:50:58
Przed TPM? ~:D Przed TPM nie ma już _nic_. Oprócz czarnej dziury. ~:P
Ale można nakręcić serial o Kenobim na Tatooine (tytuł roboczy: "Babki Jedi") lub Yodzie na Dagobah (tytuł roboczy: "Katar"). Mam nawet napisany początek crossovera/pilota "Gwiezdne Wojny Historie: Mistrzowie", łącznie z kosztorysem. ~;)
gwiazdor902018-08-11 13:51:48
Serial tak, ale o jakiś fajnych czasach. Szkoda, że nie chcą wykorzystać czasów przed Mrocznym Widmem.
AJ732018-08-11 13:31:16
I jeszcze serial ! ;)
HAL 90002018-08-11 13:12:00
Filmy SW nie są za krótkie, no może ROTS (wiadomo). Zamiast serialu wolałbym 4 filmy kinowe rocznie!
AJ732018-08-11 13:05:01
Odpowiedzią na zbyt krótkie filmy SW powinien być już dawno temu serial aktorski. Forma serialu jest wręcz stworzona do tego uniwersum, zresztą, podobnie jak i w świecie Tolkiena.
HAL 90002018-08-11 12:00:48
@Rzodkiewka - fajnie że są takie dłuższe filmy w których świat można się "zanurzyć", taka miła odmiana od filmów które na siłę są skracane. Taki film SW nigdy nie powstanie, a szkoda - zazdroszczę fanom Tolkiena :)
gwiazdor902018-08-11 10:25:17
Potter bis... Jeśli to miałoby mieć jakikolwiek sens 2 częśc musiałaby wyjść w maju 2020. A co do rodziców Rey... Temat długi i chyba mam wrażenie, że słowa Kylo spowodowały, że teorii jest więcej. Poza tym, jeśli mamy dowiadywać się z książek kim sa rodzice Rey, niech Disney wprost powie, że filmy mają zapewniać sprzedaż książek.
begotten2018-08-10 21:16:41
Czytam pierwsze zdanie i nie wiem co autor miał na myśli. Wy piszecie to po pijaku czy wciąż tkwicie w podstawówce?
Rzodkiewka2018-08-10 09:47:31
Bardzo lubię Hobbita. Film w kilku miejscach bardzo ładnie poszerzył książkę. Jedna część imho to byłoby za mało. 3 części - za dużo, w 2 i 3 części były dłużyzny, najlepiej było faktycznie zrobić dwa filmy. Ale nic to, i tak wyszła dobra baja :)
Nie chcę dzielenia na części E IX. Myślę, że dadzą radę zmieścić się w jednym filmie.
Adam Skywalker2018-08-10 01:24:11
Fani szanują twórców swojej ukochanej sagi, więc nawet jak nie podba im sie to co akurat robia, to grzecznie wyrażają swoje zdanie, a nie "orzą" jakkolwiek to brzmi.
AJ732018-08-09 22:38:23
HAL, absolutnie się NIE zgadzam !. I oczywiście pozostaję przy swoim :). Ale szanuję twoje zdanie. A co do wersji reżyserskich - te LOTR-a są świetne, i dopiero po obejrzeniu rozszerzonej całości dostałem kompletne filmy.
HAL 90002018-08-09 22:27:35
@AJ73 - doskonale rozumiem, ja też myślałem że to pusty balon jak się dowiedziałem że robią trzy części. Później jednak zobaczyłem film i dałem się wciągnąć w ten świat, i tylko wersje reżyserskie (te długie) Hobbita i LOTR mają sens i klimat, nie ma mowy o niepotrzebnym rozciąganiu. Gdyby nie LOTR to Hobbit byłby cieplej przyjęty przez malkontentów a tak traci bo nie jest LOTR-em - to trochę jak hejt na PT że nie jest OT, tylko że na dużo mniejszą skalę.
AJ732018-08-09 21:51:19
O marketingu nie wspominam nawet ... ;)
AJ732018-08-09 21:49:42
I podobnie jeszcze raz w temacie Ep. 9 - jeśli J.J miałby naprawdę kapitalny scenariusz, a w Disney-u wszyscy po przeczytaniu krzyknęliby WOW !, to jestem za dwoma filmami. Ale jeśli fabularnie byłoby co najwyżej średnio, a mimo to powstałyby dwie części, to fani ich po prostu zaorzą ;) ...
AJ732018-08-09 21:37:12
@HAL 9000
Ale HAL, ja w ogóle nie o tym, nie zrozumieliśmy się. Jak dla mnie to Jackson mógł zrobić i 6 części Hobbita, bo dlaczego i nie ?. Jeśli ludziom się podobało to ok. O gustach się nie dyskutuje. Zarobił dużo ? - no i fajnie. Ale ten film to rozciągany do granic możliwości pusty balon. Quide poniżej w swoim poście dokładnie trafił w sedno. Hobbit (filmy) by w ogóle by nie powstały, gdyby nie wcześniejszy LOTR. To klasyczna wyciskanie kasy na sentymentach - ile tylko się da. Z taką jednak różnicą, że fani książkowego Tolkiena krzywią się do dzisiaj na wspomnienie o filmowym Hobbicie, a dla normalnego widza to było fajnie opowiedziane kino fantasy.
No i to nie klasyczne - "ja to sobie inaczej wyobrażałem". Nie, ja w ogóle nie przypuszczałem, że ten film powstanie :) ... a co najgorsze, powstały trzy filmy ;))
HAL 90002018-08-09 21:11:15
@AJ73 - masz rację. Z tej bajeczki można było zrobić max 1 film. Zamiast tej bajeczki mamy 3 fajne filmy przygodowe, możesz się z tym nie zgadzać, ale wyniki finansowe mówią same za siebie - nie ma takiej opcji żeby ktoś się maltretował i po fatalnej pierwszej części poszedł na fatalną drugą a potem na trzecią. Bądźmy poważni, to klasyczny przykład - ja to sobie inaczej wyobrażałem :D
disclaimer2018-08-09 19:28:35
No, czyli gadają do siebie te same kocopoły jakie zwykle by gadali, tyle że z dużej odległości i nie mogą się zranić. Wybitnie arcy-ciekawe.
AJ732018-08-09 19:14:51
@Soap93
To krzywdząca opinia dla filmu. Mnie np. bardzo się podobało pokazanie "Force Bonds" pomiędzy Rey i Kylo. Tego nie było wcześniej, i to zostało ciekawie przedstawione.
AJ732018-08-09 19:09:08
Hehe, rozumiem Twoje zdanie, mnie jednak zaczarował obrazem "Władcy" a szczególnie "Drużyną". Oczywiście nie wchodzę w temat książkowej trylogii, tego co powinno być w filmie, a czego nie było/było zmienione - bo dobrze wiemy jak było ;)
Soap932018-08-09 19:03:23
HAHA co TLJ otworzył? wyrzucił do kosza jedyne ciekawe watki zaczęte w TFA. A od siebie nie wniósł zupełnie NIC.
Evening Star2018-08-09 18:49:02
@AJ73 dlatego ja wyparłam ze świadomości istnienie Hobbitow i dlatego Jackson u mnie nic nie stracił, polecam to podejście xD
AJ732018-08-09 18:42:54
Nie napisałem, że to zbrodnia. Tą bajeczkę z powodzeniem można było zmieścić w jednym, 2-3 godzinnym filmie. W książce nie ma nic, co dawałoby podstawy by zrobić z tego 3 filmy. Czysty skok na kasę. Obraz wypalał oczy a w dodatku Jackson utracił to, czym tak fajnie czarował we WP.
HAL 90002018-08-09 18:29:24
Tak, tak, Hobbit to zbrodnia, czekamy na rozliczenia i ukaranie winnych :D
Dobrze że nie jestem fanem - oglądam z przyjemnością :)
AJ732018-08-09 18:20:12
A w temacie Hobbita (poniżej) - to było straszne, okropny skok na kasę i brak szacunku dla fanów trylogii.
AJ732018-08-09 18:16:07
A poza tym, druga część z części pierwszej ;) mogłaby wejść czasowo w nową sagę Riana - jeśli premiery utrzymałyby dotychczasowe tempo wchodzenia do kin.
Evening Star2018-08-09 17:02:13
Z tym epizodem IX w dwóch częściach - nie ma takiej opcji, bo wiadra pomyj wylewane na Disneya byłyby większe jak po VIII. Chociaż samej fabule wyszłoby tylko na dobre, przy tylu nadal żyjących postaciach, których wątki nie są pozamykane. Ale nie zisci się, szkoda.
disclaimer2018-08-09 16:29:20
A później "Episode IX, Part I, Act II, Scene XVI"
Power of the Light Side2018-08-09 16:25:04
W ogóle mi to nie pasuje. Jak by to wyglądało w napisach początkowych: "Episode IX, Part I". Całkowicie dziwacznie. Wolałbym raczej film trwający 3 godziny.
Mister S.2018-08-09 14:50:49
Biorąc pod uwagę że TLJ tak naprawdę bardziej otworzył wątki sequeli niż zaczął je zamykać, to wyjście z dwoma częściami byloby najlepsze dla fabuły. No ale to pewnie tylko wymysł dziennikarzy
HAL 90002018-08-09 14:13:52
@Quide
W taki sposób, że miały być dwie części, ale filmy powstawały w marszu (bez odpowiedniego przygotowania) i w trakcie kręcenia części drugiej Jackson powiedział: STOP, skończyły mi się pomysły, wypuszczamy to co mamy i zyskujemy czas by dopracować zakończenie (część 3).
Nie tylko uzyskali dodatkowy czas, ale także zarobili dodatkowy miliard $ - nic tylko pozazdrościć.
H1 - Worldwide Box Office
$1,017,003,568
DVD/Blu-ray (USA) - $123,194,275
H2 - Worldwide Box Office
$960,366,855
DVD/Blu-ray (USA) - $106,057,241
H3 - Worldwide Box Office
$955,119,788
DVD/Blu-ray (USA) - $76,864,658
A to przecież nie koniec, filmy będą dalej zarabiać np. UHD 4K itd.
Jest jakaś tam grupa niezadowolonych, ale zawsze będą jacyś malkontenci :D
Myślę, że gdyby Hobbita nakręcił Guillermo del Toro, który był dobrze przygotowany do tego, to krytyka mogłaby być większa a zarobki mniejsze, choć film zapewne lepszy :)
DarthMati2018-08-09 13:42:06
Dawać babcię Qi`rę, niech opowiada jak zniszczyła Maula ;p
Quide2018-08-09 13:19:06
@HAL 9000
w jaki sposób? Wg mnie to co uratowało hobbit przed klęską, to bycie jedyną dostępną alternatywą dla Władcy Pierścieni. Sam nie zdzierżyłem, tylko na pierwszej byłem w kinie, drugą próbowałem obejrzeć ze 3 razy, ale za każdym razem wysiadałem max w połowie, trzecią przesiedziałem do końca tylko dzięki dobremu towarzystwu. Gdyby ten film wyszedł w próżni, bez wcześniejszego WP, to 3 część w ogóle by nie wyszła imho.
HAL 90002018-08-09 11:31:16
Ale uratowało Hobbita przed klęską :)
Hagan2018-08-09 11:29:59
Takie dzielenie ostatniego filmu na dwie części zupełnie dobiło trylogię "Niezgodna". Widzowie mieli już dość po Harrym i Igrzyskach Śmierci. W przypadku "Więźnia Labiryntu" wyciągnięto wnioski i udało się domknąć trylogię.
HAL 90002018-08-09 10:53:07
:D
początek spoilera Dzida składa się z przeddzidzia dzidy, śróddzidzia dzidy i zadzidzia dzidy. Przeddzidzie dzidy składa się z przeddzidzia przeddzidzia dzidy, śróddzidzia przeddzidzia dzidy i zadzidzia przeddzidzia dzidy. Śróddzidzie dzidy składa się z przeddzidzia śróddzidzia dzidy, śróddzidzia śróddzidzia dzidy i zadzidzia śróddzidzia dzidy. Zadzidzie dzidy składa się z przeddzidzia zadzidzia dzidy, śróddzidzia zadzidzia dzidy i zadzidzia zadzidzia dzidy. Przeddzidzie przeddzidzia dzidy składa się z przeddzidzia przeddzidzia przeddzidzia dzidy, śróddzidzia przeddzidzia przeddzidzia dzidy i zadzidzia przeddzidzia przeddzidzia dzidy. Śróddzidzie przeddzidzia dzidy składa się z przeddzidzia śróddzidzia przeddzidzia dzidy, śróddzidzia śróddzidzia przeddzidzia dzidy i... koniec spoilera
Jak mawiał "BOLEK":
Jestem za, a nawet przeciw.
hackeradyn2018-08-09 10:46:15
To tylko plotka i nie wiadomo jak będzie, ale gdyby okazała się prawdą to byłoby chyba najlepsze wyjście dla Abramsa. On nie ma wystarczającej ilości czasu, by coś z tą historią zrobić sensownego. TLJ niewiele wnosi do narracji. Ergo tak naprawdę Abrams robiłby trzy filmy czyli trylogię, w której mógłby wszystkie wątki z TFA rozwinąć i zakończyć.
Jacek1122018-08-09 10:27:40
Beznadziejny pomysł z tym dzielniem. Jeśli już to wolałbym posiedzieć 4 godziny w kinie :P.
Long2018-08-09 09:01:40
BTW - dzielenie ostatniego filmu na dwie części zaczęło się od Pottera. Zaraz po tym, zapaszek pieniędzy poczuli inni producenci i zrobiła się na to ta nowoczesna "moda".
Jeśli mieliby zapowiedzieć, że również SW pójdzie w kierunku tej mody... no cóż, to brawo, doprowadzą do tego, że pierwszy raz w życiu podaruję sobie pójście na nowe Gwiezdne Wojny do kina. NOT COOL.
Long2018-08-09 08:59:02
LOL - Rey jest młodsza od Bena. To by oznaczało, że Solo puścił Leię w trąbę jakoś niedługo po odesłaniu Bena na nauki do Luke`a, spotkał gdzieś w galaktyce Qirę i zrobił jej nowe dziecko i niby dlatego zniknął na kilka(naście) lat?
Man... to chyba trochę za ciężkie na SW... :] Poza tym, czy są granice odzierania klasycznych postaci ze szlachetności?
Quide2018-08-09 08:36:06
@Gracu999
Na 4h film nie wyskoczę sobie po pracy w tygodniu.
darth sheldon hiszpański inkwi2018-08-09 04:09:04
Bo im dłuższy film tym mniejsza liczba seansów, oraz ludzie są bardziej zmęczeni
disclaimer2018-08-09 03:37:17
Bo przyciśnie sraka w kinie albo skończy im się popkurn.
Gracu9992018-08-09 03:31:43
Nie wiem czemu ludzie mają barierę robić/oglądać ponad 3-4 godzinne filmy.
disclaimer2018-08-09 00:30:56
Tylko czekać na "Richard E. Grant i sekrety statków kosmicznych"
rebelyell2018-08-09 00:06:18
W takim razie nie byłby to epizod IX podzielony na dwie części, tylko epizody IX i X. Bez sensu mieszać numerację.
Adam Skywalker2018-08-08 23:58:06
Kenobi nie wraca. Nawet McGregor ostatnio wspominal, ze nic o tym nie wie.
Soap932018-08-08 23:54:17
z innymi plotkami to ma sens. Niby wraca Luke, wraca Snoke jako Plageus, Thrawn, Mara Jade, Kenobi i Rycerze Ren. tyle materiału upchane w jednym filmie wyszłoby drugie BvS
Sifo-Dyass2018-08-08 23:32:34
Mocno naciągana teoria brana na wyrost.
Luke S2018-08-08 23:10:42
@adam1210leg
Akurat to nie Zeroh, on to tylko przekopiował, a leak pochodzi od The Hashtag Show, które miało już w przeszłości malutkie, ale prawdziwe przecieki - https://www.reddit.com/r/StarWarsCantina/comments/95loc7/rumor_star_wars_episode_9_leakscene_shot_for_rey/
Zaś to o dwóch filmach to bzdury na resorach, stuprocentowa nieprawda i nie wiem, po co w ogóle powielać to dalej.
SW-Yogurt2018-08-08 23:10:32
Idealnie, gdyby podzielili IX na trzy części, byłaby trylogia na zakończenie trylogii, a tanim kosztem mieliby załatwione lata 2019, 2020 i 2021. Ostatni film też by podzielili itd. itp.
początek spoilera Wiecie z czego składa się dzida bojowa? koniec spoilera
AJ732018-08-08 23:00:43
Podział ostatniej części sagi na dwa filmy jest niewykonalny, chociaż interesujący - jako ciekawostka. ALE, jeśli już bawimy się w takie pomysły, to napiszę, że to mogłoby wypalić, pod jednym warunkiem - że pomysł, scenariusz i sam film byłby tak bardzo niesamowity, wręcz rewelacyjny. Wtedy, i tylko wtedy Disney mógłby zaryzykować, oczywiście mając POMYSŁ JAK to sprzedać marketingowo ... a Mark Hamill jest THE BEST ! :)
Adam Skywalker2018-08-08 22:48:40
A - to o Hamillu, Ridley i Driverze to też Zeroh. Wymyśla prawdopodobnie brzmiące "wycieki" i publikuje na swoim kanale na YT, a potem media to podchwycają.
Adam Skywalker2018-08-08 22:46:00
1.To Mike Zeroh produkuje te bzdury o dwóch filmach.
2.Hidalgo powiedział, ze soib-offy nie wniosą nic do sequeli przy okazji "Snoke`a w bacta tank" w zwiastunie Rogue One.
Xalkigo2018-08-08 22:37:40
Pomysł podzielenia epizodu na dwie części IMO byłby idiotyczny.
Luke S2018-08-08 22:31:11
Mark <3