-
Nild2014-03-01 01:48:40
Darth GROM > Rozumiem przez to prawie dokładnie to co napisałeś. Zauważ jednak, że wprowadzając pranie mózgu twierdzisz tym samym, że nie była to czysta manipulacja genami. Nie wiem czemu też nie mogła by powstać kombinacja zestawu dyrektyw i prania mózgu, które by zapewniało w 100% ich wykonanie. Nie chciałem sugerować, że był to wyłącznie zestaw rozkazów, bo to byłaby bzdura, owszem.
Swoją drogą, czemu Rozkaz 66...? Prawda nie oznacza to od razu, że Lucas miał na myśli to co Traviss (raczej mała szansa na to jest), ale jednak znaczy to, że było co najmniej 65 innych rozkazów. No chyba, że Palpi tak to nazwał, aby fajnie brzmiało.
Nie widzę powodów aby taką teorię nazywać niespójną z AotC, czy innym epizodem. Gdyby kierować się aż tak dosłownie tym co jest w filmach, a co nie, to można od razu założyć, że Imperium było w 100% złe, a Sojusz w 100% dobry; że Szturmowcy nie potrafią strzelać; tudzież myśliwce nie posiadają osłon (poza jedną wzmianką o deflectors w ANH, nie widać jakiegokolwiek ich działania). Można by tak długo wymyślać uproszczenia jakie wynikają choćby z tego, że jest to film. Nie wiem...adaptacji książkowej Zemsty Sithów też nie uznajesz?
-
Darth GROM2014-02-28 22:40:38
Nild, co rozumiesz pod pojęciem "uwarunkowaniem kogoś na posłuszeństwo"?
Spójne z AOTC jest ofkoz tylko manipulowanie genami, a nie jakieś zwykłe dyrektywy wojskowe. Żołnierzami Republiki były klony, a nie zwykli ludzie, więc WTF? Nie rozumiem dlaczego wydaje ci się, to nie realne, skoro klonerzy mogli ograniczyć niezależność klonów, inaczej mówiąc ubezwłasnowolnić, to jaki problem, by manipulując genami ograniczyć ilość neuronów, czy synaps we właściwych obszarach mózgu, a potem robić pranie mózgu w czasie dojrzewania, wykorzystując sztucznie stworzone uwarunkowanie do nadnaturalnego posłuszeństwa i bezmyślnego wykonywania rozkazu.
Jest przecież scena w AOTC, gdzie bardzo młodzi adepci mają specjalny czepek, oraz słuchawki na uszach, w widoczny sposób byli poddawani praniu mózgu, które było częścią standardowego szkolenia, gdzie po za przyspieszonym wtłaczaniem wiedzy wojskowej, można było również wdrażać odruch bezwarunkowego wykonywania rozkazu. Jeśli uważnie obejrzysz sceny gdzie klony rozpoczęły dyrektywę 66, to zobaczysz, że w żadnym wypadku niebyło nawet cienia zastanowienie, nawet im powieka nie mrugnęła, natomiast było natychmiastowe, bezwarunkowe wykonanie rozkazu bez cienia wątpliwości. Normalny człowiek w tak skrajnie sprzecznej sytuacji na pewno miałby duże wątpliwości, część żołnierzy z pewnością nie wykonała by rozkazu, który byłby tylko zwykłą dyrektywą kryzysową. Jakkolwiek bez manipulacji genami, samo pranie mózgu byłoby nie wystarczające by osiągnąć 100tu procentową skuteczność określonego zachowania.
-
TheMichal2014-02-28 09:41:04
Naprawdę ciekawie zapowiadają się te odcinki :)
-
Nild2014-02-27 23:55:47
RodzyN jr. > Oj, prawie poczułem się młodo.
Kanon aktualnie i tak jest ponownie przemielany, więc kto wie co z niego zostanie;) Oby odcinki były znośnie po prostu.
-
RodzyN jr.2014-02-27 18:10:34
Co do całej tej dyskusji o "oda sikstisiks" to tutaj moim zdaniem lepiej przedstawili to w TCW(nie sądziłem, że kiedykolwiek coś takiego powiem). Dla mnie to wygląda jakby klony zostały zaprogramowane jak komputery, przypisano im odpowiedni algorytm i z automatu muszą to zrobić. Niestety będzie się to kłóciło chyba z EU, bo tam podobno są klony, które rozkazu nie wykonały, ale co tam, kanon w okresie wojen klonów już nie istnieje, więc jak to GROM pisze, trzeba się z tym pogodzić. ;)
-
RodzyN jr.2014-02-27 17:58:34
Nild - Moja kulturwa, moja sprawa, ty mnie chłopcze na pewno uczyć jej nie będziesz ;).
-
Nild2014-02-27 00:25:27
RodzyN jr. > No zobacz, a ja myślałem, że każdą dyskusje cechuje przede wszystkim pewien poziom. A tu proszę, leci mięsko. Przyszło Ci do głowy to, że Moriband może nie być w ogóle związane z rasą Sithów jako taką? Fakt, Korriban, Ziost, teraz jeszcze trzecia planeta...trochę za dużo tego...ale człowieku. Kultury. Chociaż odrobinkę.
Darth GROM > Jest gigantyczna różnica pomiędzy uwarunkowaniem kogoś na posłuszeństwo, a wpisaniu mu genetycznie (lol) wykonania jakiegoś zadania po usłyszeniu hasła. Mi osobiście wersja Traviss pasuje, o czym już pisałem. Jest spójna z filmami (wątek posłuszeństwa nadal jest bardzo ważny), a zarazem odpowiada na niejasności. No ale co kto woli, to jest tylko moje zdanie.
Quarior > Tak! To wszystko jest na złość fanom! Fani zawsze wiedzą najlepiej! PS. nic nie wiadomo o fabule ep VII, poza tym, że wątpliwe jest żeby brało cokolwiek z EU bez przemielenia tego na drobne kawałki. Czyli w sumie tak, plotki są prawdziwe, prawdopodobnie. W końcu to plotki.
-
Quarior2014-02-26 22:28:27
Masakra, czyli plotki o tym, że w EVII będą czerpać inspirację z EU, ale na złość fanom, nazywać wszystko inaczej są prawdziwe?
-
Darth GROM2014-02-26 22:26:42
DarthBacek>
"Jedi nie byli wojskiem. Dowodzili armią, ale Klon przedewszystkim odpowiadał przez Republiką. Jakby Generał rozkazał rozstrzelać Sierżanta to musisz to zrobić, a jak nie to rozstrzelają ciebie, a każdy ma instykt samozachowania, więc klon wolał zabić Jedi niż samemu zostać zabitym."
Oczywista bzdura, klony były zaprogramowane na ślepe posłuszeństwo Republice, co oznaczało, że były posłuszne kanclerzowi w czasie wojny, nie dlatego, że zwierzchnik mógł ich kazać rozstrzelać za nie wykonanie rozkazu, tylko dlatego że tak zostali zaprogramowani, inaczej mówiąc ich naturalny instynkt samo zachowawczy został bardzo mocno ograniczony, dlatego właśnie klony były tak skuteczne w walce, co niema ofkoz precedensu w naszej rzeczywistości, więc twoje porównanie jest bezsensu.
Na koniec mam prośbę wymień te wszystkie tytuły EU z nazwy, które ucierpiały twoim zdaniem przez TCW, jestem bardzo ciekaw jaka to rzekomo długa lista.
-
Darth GROM2014-02-26 22:00:36
DarthBacek, to że każdy ma prawo do swojej opinii jest jasne, jak słońce, jakkolwiek, to wersja Traviss rozkazu 66 lekko ujmując jest z dupy i mało realna w rzeczywistości, nie mówiąc o tym kto się w ogóle na nią zgodził przed wydaniem książki. Do tego pisarka zamiast trzymać się tego co było w Ataku Klonów, czyli modyfikacji genetycznej klonów, to próbowała zrobić z tego zwyczajne dyrektywy wojskowe, a przecież filmy, to kanon.
Hm problem polega na tym, że o ile na Ukrainie milicja strzelała do tłumu w imię rozkazów, to wręcz nie realne jest by szeregowi i niską rangą oficerowie strzelali do swoich dowódców gdyby dostali taki rozkaz z samej góry zwłaszcza w obliczu walk na ulicach z prostego powodu, kto by nimi dowodził właśnie w tym momencie gdy napiera tłum. Nawet gdyby część zastosowałaby się do rozkazu, to na pewno nie wszyscy i tu właśnie tkwi problem.
Mianowicie jeśli Sidious chciał mieć 100tu procentową pewność wykonania dyrektywy przez całą armię Republiki, co w przypadku zakonu Jedi było jedyną skuteczną metodą ich eksterminacji, a przecież mowa tu o milionowej armii żołnierzy rozproszonych po całej galaktyce, którzy przecież mogli bardzo różnie zareagować na wydawałoby się z ich punktu widzenia bezsensowny i zbrodniczy rozkaz, choćby z powodu więzi, które zawsze powstają na linii frontu, oraz utraty dowódców podczas walk z napierającym wrogiem, to jedyną słuszną metodą gwarantującą ślepe i bezwzględne wykonanie rozkazu była modyfikacja genetyczna klonów, o której ofkoz była przecież mowa w filmie.
Jest jeszcze jeden ważny aspekt, skoro klony zareagowały na dyrektywę 66, co widzieliśmy w ROTS, znaczy się że Lama Su musiał o tej modyfikacji wiedzieć, co widać w tym zwiastunie TCW, to chyba oczywiste w końcu ktoś musiał ją wdrożyć. W AOTC Lama Su mówi Kenobiemu o modyfikacji genetycznej klonów, która odbiera im niezależność, w domyśle by byli podporządkowani Republice, logicznym więc jest, że skoro mogą to osiągnąć taką metodą, to wdrożenie w ten sam sposób dyrektywy, która w razie potrzeby anuluje pozostałe i stanie się priorytetową, nadrzędną we właściwym czasie jest bezwzględnie oczywista. Po prostu Lama Su zataił ten fakt przed Kenobim.
Tu nasuwa się pytanie dlaczego Lucas pozostawił tę kwestię niedomówioną, jak i szereg innych, odpowiedz jest prosta, wszystkie nie dokończone wątki z NT, oraz przebieg samej Wojny Klonów planował rozwinąć w serialu TCW, który jest jedynym kanonicznym źródłem z tego okresu z wyjątkiem ofkoz NT, EU to tylko dodatek do tego okresu i musisz się z tym pogodzić, albo masz problem.
-
Fanfax2014-02-26 19:57:47
Ok wycofuje sie z tej jalowej dyskusji pozdrawiam :P
-
DarthBacek2014-02-26 19:52:23
Jedi nie byli wojskiem. Dowodzili armią, ale Klon przedewszystkim odpowiadał przez Republiką. Jakby Generał rozkazał rozstrzelać Sierżanta to musisz to zrobić, a jak nie to rozstrzelają ciebie, a każdy ma instykt samozachowania, więc klon wolał zabić Jedi niż samemu zostać zabitym.
-
Fanfax2014-02-26 19:29:19
Stary czy wojsko walczylo ramie w ramie na misjach ze strajkujacymi? Wogole co to za porownanie? Jezeli pokaza wojsko ukrainskie jak zaczna strzelac do swojego dowodcy oddzialu to sie zgodze :D
-
Fanfax2014-02-26 19:25:26
Sorry ze jeszcze raz piszac wszyscy mam na mysli komandosow bo zwyklych zolnierzy nie ruszyla, mimo tak historie przedstawila ze sam final czyli ten rozkaz nie zgadzal sie z jej idea przedstawienia komandosow bo oto komandos ktory byl asystentem glownodowodzacego armia jedi, ktory nieraz gotow byl stawac w szramki z zerami o szacunek dla owego dowodcy potem lekka reka go zabija
-
DarthBacek2014-02-26 19:21:48
fanfax - Nie chodzi o nazwę tej planety, a tym, że na siłę wymyślają nową planetę na której Ciemna strona rządziła, bo Korriban czy Ziost to za mało. I jeśli mowa o komandosach, to weźmy w przykład obecny przykład zamieszek na Ukrainie, gdzie wojskk było zmuszone użyć siły, aby uspokoić swoich rodaków, kuzynów, braci etc. ale to jest rozkaz, nie wypełnisz rozkazu? Zdrada stanu. A klony były jeszcze zmodyfikowane i miały wykonywać każdy rozkaz. Rozkaz 66 oznaczał, że Jedi zdradzili i mają zostać zgładzeni, bo są zagrożeniem.
-
Fanfax2014-02-26 19:17:47
No tak ale Karen opisuje tak ogolnie wszystkich ze oplakuja towarzyszy i sa zzyci z bracmi z pola walki.
-
Keran2014-02-26 19:11:13
Fanfax --> Słabo pamiętam Komandosów, ale właśnie w nich chodzi o pokazanie Drużyny Delta i Omega (chyba), które dzięki Skiracie na prawdę rozumieją co się dzieje. Nie są jedynie mięsem armatnim (jak reszta), ale osobami, które dzięki Skiracie i Etain umieją kochać i w szerszy sposób postrzegają świat, nie tylko jako pole do wykonywania rozkazów.
-
Fanfax2014-02-26 19:00:08
Jest Tatooine i Dantooine wiec moze byc Korriban i Morriban czy jak jej tam. Tu same dzieci pisza? A i mam pewne rozterki wzgledem Karen Traviss odkad przeczytalem rozkaz 66 jak to mozliwe ze klony walczace przez 3 lata ramie w ramie z Jedi stajac sie bracmi na polu walki bo takie cos spaja no nie. Nagle z powodu byle rozkazu strzelaja w plecy swoim towarzyszom co wedlug samej Karen jest nie dopomyslenia bo opisuje ich jako honorowych wojownikow oplakujacych poleglych towarzyszy na domiar nie tyczy to sie klonow Skiraty. Uwielbiam ksiazki Karen bo nie zajmuje sie Jedi i glownym konfliktem co jest juz nudne tylko trzyma sie obok. Nie mniej jej historia jest niespojna i w kilku momentach sama sobie zaprzecza.
-
RodzyN jr.2014-02-26 18:25:53
Vintress - skoro ty łykasz każde gó*no, które Ci wciskają twój problem. Skoro w TOR "after a 1000 years Korriban is ours again" to po co wymyślać jakieś Moriband, które brzmi bez sensu i jest z dupy kapelusznika wyjęte?
-
chris872014-02-26 14:45:30
Chyba kazdy musi tak zaczac do tego podchodzic. Swiat sie za bardzo rozbudowal, zeby wszystko mialo rece i nogi.. Moze dzieki tej grupie sprawujacej piecze nad Kanonem, teraz juz wszystko co bedzie wydawane bedzie mniej wiecej spojne.. zobaczymy...
-
DarthBacek2014-02-26 12:02:34
Nild - Zdrowe podejście i chyba sam zacznę samemu dobierać co wydaje się kanoniczne z wielu wyborów.
-
Nild2014-02-26 11:51:28
DarthBacek > A ja wolę cieszyć się tym, że CW Tatarkowskiego było fajne, owymi komiksami i książkami też...w TCW też potrafię znaleźć coś co mi się podoba. A to, że coś się nie zgrywa? Cóż, będę zirytowany nieco...ale to ja tworzę własny kanon. Cokolwiek mi podpowiada Lucas, czy też Filoni to tylko sugestie :P Może to nieco zarozumiałe, ale dużo zdrowsze.
-
DarthBacek2014-02-26 09:38:58
Nild - Okey, okey, ale jesteśmy Polakami i musimy się żalić. Taki już nasz spadek po przodkach. Mnie nie interesuje kto tworzył ten serial, a dlaczego musiał wszystko zmieniać tak, aby tylko namieszać i wkurzyć część(sporą) fanów. Bo jakby nie patrzeć to ta seria zdekanonizowała sporą część fajnych komiksów, książek i stare CW Tarkowskyego, które cenie na równi z prequelami. Irytuje fakt, że z Mando zrobili pacyfistów, że świeża seria Noce Coruscant przestały być kanoniczne przed zakończeniem, że pominęli wiele świetnych postaci jak Durge, czy z Greviousa zrobili gamonia do bicia... Uważam, że Lucas zniszczył znaczną część swojego własnego dzieła, ale Filoni mu w tym pomógł. Tak tak jestem Hejterem i dobrze mi z tym.
-
Darth Zabrak2014-02-26 08:43:00
Nie bardzo rozumiem tę euforię u niektórych. Podejrzewam że może mi się podobać wątek Dooku i Kaminoan, o ile nie namieszają z Sifo-Dyasem, ale poza tym, to jedynym plusem tego traileru jest to że reklamuje ostatni sezon tego pożal się Boże serialu.
I to jest powód do radości.
-
Nild2014-02-25 23:00:38
Mariobaryla> Widzę, że będę o tym przypominał do ... śmierci. To Lucas, nie Filoni, zadecydował o zmianie historii Mandalorian. To Lucas, nie Filoni, zdecydował się nie poprawiać kwestii zabicia Piella (co początkowo było pomyłką, ekipie umknęło, że powinien żyć). Tak samo to Lucas przekreślił Nową Trylogią starą wizję Wojen Klonów i to on od samego początku pokazuje, że EU ma absolutnie gdzieś. Filoni jakie jest taki jest, ale większość marudzenie trafia do zupełnie nie tej osoby.
-
Mariobaryla2014-02-25 21:23:49
Burzol -> z tego co pamiętam taka była idea całej tej listy - nie były zwykłe polecenia wydawane na placu boju, a seria rozkazów, które ze względów bezpieczeństwa w sytuacji kryzysowej miały być wykonywane natychmiast, bez zawahania, za specjalnym potwierdzeniem najwyższego zwierzchnika WAR. Nie pamiętam czy ta interpretacja pochodzi od Traviss czy z innego źródła (większości z tych książek nie miałem przed oczami już ładnych parę lat), więc być może faktycznie jest to właśnie ta zaproponowana przez nią wersja. Niemniej chyba sam Lucas wypowiadał się kiedyś w podobnym tonie.
Nadrobię zaległe odcinki, przypomnę sobie Labirynt zła, dorwę Plagueisa i jak wszystko sobie uporządkuję, zabiorę się za ten sezon, - ocenię jak zobaczę. Jeżeli historia będzie ciekawa i spójna, nie będę miał nic przeciwko drobnym naprostowywaniem naszej obecnej wiedzy. Boję się jednak, że wypadnie to dosyć słabo - Dooku bezpośrednio rozmawiający z Kaminoanami o rozkazie 66 jakoś mnie nie przekonuję, dosyć to sztuczne. Cyrk z Jinnem, pojedynkiem z Sidiousem, Dagobah czy Moribandem mnie martwi, bo za dużo tu radykalnych zmian, żeby potem wytłumaczyć to znowu zanikiem pamięci czy wizjami, a w sumie gryzie się to nawet z Zemstą Sithów. Labirynt zła niemal na pewno pójdzie w odstawkę, a szkoda, bo to nie tylko dobra książka jest, ale i solidne i spójne z uniwersum źródło informacji.
Problem z Filonim nie jest taki, że miesza w kanonie, a że robi to zupełnie niepotrzebnie - gdyby faktycznie miał lepszy, bardziej pasujący do uniwersum pomysł, droga wolna. Ale w wielu przypadkach jego nowe rozwiązania są o wiele mniej przekonujące niż te znane z EU i po prostu zostawiają niesmak (np. Even Piell został zabity w sumie bez powodu, bo ten wątek i tak nie miał dalej znaczenia).
-
Keran2014-02-25 19:36:45
A dla mnie ta gadka o Rozkazie 66 to jeden wielki bullshit. Lucas nie miał, na pewno w planach by ten rozkaz był w genach klonów. Stworzył po prostu armię żołnierzy wypełniających swoje rozkazy. Żołnierz ci dostali rozkazy i koniec kropka. A te wszystkie geny nie geny to po prostu zabawa dla fanów TCW by mieli czym się ekscytować.
-
ShaakTi11382014-02-25 19:16:44
Nild->
I to nazywam zdrowym podejściem.
-
chris872014-02-25 19:03:36
@Nild- i to w nim jest wałśnie piękne! ;) hehe
-
Nild2014-02-25 18:47:29
Ogółem spokojnie koledzy :D Wookiepedia i tak to potem sklei w ładną, spójną całość ;) A, że trzeba będzie to robić młotkiem i taśmą, cóż...taka specyfika naszego uniwersum :)
-
Nild2014-02-25 18:43:42
Burzol > Lucasa i Filoniego. Większość motywów odcinków o klonach to podarunek od Lucasa. Z Traviss zgodzę się i nie, miała dziwne pomysły, ale ten akurat wydawał się logiczny.
-
Burzol2014-02-25 18:02:55
Mariobaryla -> Tylko, że to co piszesz, to już nie jest kwestia tego, że ktoś gwałci kanon, tylko kwestia opinii na temat rozwiązań fabularnych.
Wykonanie rozkazu 66, który widzimy w "Zemście Sithów" pokazuje dość wyraźnie, że nie był to zwykły rozkaz, jakich w armii wiele. Z tego co widać w Epizodzie 3, Rozkaz 66 zakładał zlikwidowanie przeciwnika natychmiast, bez pytania, bez zważania na sytuację bitweną, bez żadnego zastanowienia. Jeżeli klony były rozsądniejsze niż droidy, to nie powinny strzelać do Ki-Adiego w samym środku bitwy, ani strzelać do padawanów w świątyni Jedi. Z resztą reakcje klonów na wydany rozkaz też są bardzo dziwne. ("It will be done, my lord".) Jedyne wytłumaczenie tajemnicy rozkazu jakie wcześniej ktoś zaproponował to tłumaczenie Karen Traviss...i tu oczywiście tylko kwestia opinii, ale ja osobiście będę tysiąc razy bardziej bronił pomysłów Filoniego i spółki, niż szalone wymysły szalonej armistki Traviss. Być może TCW pokaże bardziej rozsądne rozwiązanie tej kwestii.
-
Koalik2014-02-25 17:55:49
@Bazy
rest in peace in peace ?
-
Slavek_82014-02-25 17:51:10
Wytłumaczenie rozkazu 66 kodowaniem genetycznym - w sumie nawet wiarygodne. Qui-Gon i Sifo-Dyas - fajnie. Fives i ogólnie sporo o klonach - świetnie. Powrót Trencha - jeszcze lepiej. Polityka w wykonaniu Padme i Clovisa - no czasem trzeba. Kolejny pojedynek Anakina i Dooku - do przełknięcia. Ogólnie trailerek miły i przyjemny.
No ale ten Borubar czy inny Moriband to jakieś oślizgłe nieporozumienie, aż się wzdrygam słysząc to słowo. ;/ "Co tam 20 lat lansowania Korribanu (i Ziost), wymyślmy sobie własną kolebkę wszelkiego zła." Plain wrong.
-
Bazy2014-02-25 17:35:19
Star Wars [*] RIP in peace
-
Vintress2014-02-25 16:13:10
@RodzynJr.
Poważnie to ty powinieneś traktować swoje życie, a nie wpieniać się z powodu jakiejś bajki.
-
RodzyN jr.2014-02-25 15:44:17
Z tego co widzę po zwiastunie, to bardzo się ku*wa jego mać cieszę, że to gó*no anulowali ;). Morriband?? Poważnie?
-
chris872014-02-25 15:36:23
*stworzona, w sensie jak i przez kogo oplacona na poczatku ;)
-
chris872014-02-25 15:35:35
Tez tak wlasnie pomyslalem, ale to torche dziwne, ze nikt z Senatu czy z Jedi nie zianteresowal sie jak ona zostala stworzona. Doczytam Komandosow Republiki to moze cos mi sie wyklaruje, albo czeka nas kolejne pare lat az zostanie to wyjawione. Ksiazka o Damasku pojawila sie po 10 latach od AOTC, wiec kolejna dekada przed nami ;) haha
-
DarthBacek2014-02-25 15:28:09
chris87 - początkowo Damask, a jak wzrosło zapotrzebowanie to zapewne Republika, bo przecież nie przerwą finansowania w trakcie wojny, acz to są moje przypuszczenia.
-
Kiti2014-02-25 15:04:46
Gdzieś w zwiastunie mignął mistrz Oppo Rancisis. Jestem ciekaw tej postaci.
-
Nild2014-02-25 15:02:50
Chris87 > ok ;)
Mariobaryla > Dokładnie! Z wątkiem klonów w filmach jest dokładnie tak jak z tym o przyjaźni Anakina z Obi-wanem, praktycznie nie istnieje.
-
chris872014-02-25 14:44:57
No cos w tym jest. Faktycznie, troche to zaczyna wygladac jakby TCW po prostu sprzatało swój bałagan... Ale mimo wszystko moim zdaniem, ktos gdzies powinien wyjasnic kwestię finansową klonowania ;)
-
DarthBacek2014-02-25 14:42:19
Mariobaryla - I za taką rozbudowaną i trafną wypowiedź należy się piwo ;) Lepiej bym tego nie ujął
-
Mariobaryla2014-02-25 14:37:57
chris -> Jedi prowadzili śledztwo, ale jakoś niesporo im to szło i w sumie za bardzo martwili się wojną, żeby tak dogłębnie w to wnikać. Pamiętam, że głównym źródłem informacji w tej materii był Labirynt zła, ale musiałbym go sobie odświeżyć.
A co do tego kodowania rozkazów - moim zdaniem problem nie polega na tym czy to możliwe, kanoniczne i czy da się to połączyć z innymi źródłami. Problem w tym, że to po prostu słabe rozwiązanie fabularne i tyle. Prawda jest taka, że w filmach nie było wcale jakiejś wybitnej więzi klony-Jedi, taki obraz nam się utrwalił, ale w większości wprowadziło to Expanded Universe. W Ataku i Zemście ich relacje opierają się praktycznie wyłącznie na zasadzie przełożony-podwładny i ograniczały się do wykonywania rozkazów - nie żeby w filmach tych scen było jakoś dużo, poza Codym na Utapau klony w ogóle raczej nie były zbyt rozmowne.
W książkach i komiksach ten motyw znacznie bardziej rozbudowano, jednak TCW poszło jeszcze dalej i strasznie zindywidualizowali klony, nawet Traviss pisała bardziej o klonach ze specjalnych oddziałów niż tych szarakach - tu klony buntują się, walczą z systemem, walczą o wolność i co tam jeszcze - bardzo dobrze, że rozwijają postacie, ale wydaje mi się, że trochę za daleko odeszli od pierwotnej wizji z sagi. Teraz dochodzi do tego, jak pisało parę osób, jakichś wątek spisków, kodów genetycznych, wszystko po to, żeby usprawiedliwić biedne, nierozumiane klony, które nie chciały, ale musiały.
Wierne wykonywanie rozkazów leżało w ich naturze, tacy zostali stworzeni, po co tu dodatkowe modyfikacje? Przecież rozkaz 66 był jednym z ponad setki rozkazów specjalnych, nie ma tu nic nadzwyczajnego, istniał nawet rozkaz analogiczny do 66, mówiący o ewentualnej zdradzie Kanclerza. Przecież rozkaz 66 w samej swojej istocie zawiera uzasadnienie - Jedi dopuścili się zdrady stanu, muszą zostać zabici. Klony nie są sędziami i prokuratorami żeby roztrząsać prawdziwość tych zarzutów i adekwatność kary. Tymczasem TCW zdaje się iść w stronę tego, że biedne klony dostały jakiś magiczny impuls i przemieniły się w wyprane z emocji maszyny do zabijania. A przynajmniej tak to wygląda - weźmy choćby stary zwiastun szóstego sezonu, w którym klon zabija jedną z Jedi jakby nie miał nad sobą kontroli i coś nim "sterowało". To jest jawnie sprzeczne z Zemstą Sithów, gdzie takich cudów nie było, wykonali ten rozkaz jak każdy inny...
-
chris872014-02-25 14:26:15
A apropo tego kodu genetycznego, to Wy ogladaliscie niemieckie odcinki, ze o tym piszecie? Bo przeciez w trailerze tak swoja droga nic nie wspominali...
-
chris872014-02-25 14:21:25
Nild, w sensie, ze cos o finansowaniu Armii bylo napisane? jesli tak, to spoko, nie musisz szukac... wszystko ksiazki swiezutko zamowione juz stoja na polce i czekaja na swoja kolej, wiec pomalu jakos do tego dojde ;) hehe
-
DarthBacek2014-02-25 14:20:54
Nild - I to jest logiczne, bo przecież żołnierz musi wykonać rozkaz przełożonego, a jak nie to kaput proste, a klony odpowiadały przede wszystkim przed Kanclerzem, który był przywódcą republiki. To mi się nie podoba w TCW, że wszystko co istotne muszą przedstawić w swój nie zawsze (przeważnie)głupi i beznadziejny sposób, aby dzieci nie miały problemów ze zrozumieniem. Jakby stworzyli bajkę, która trzyma się istniejącego EU, czyli na bazie komiksów, książek i starej bajki to jestem prawie pewny, że TCW byłoby jednym z lepszych seriali animowanych.
-
Nild2014-02-25 14:10:42
Gdzieś w komandosach był porównywany ten motyw, ale prawdę mówiąc nie pamiętam szczegółów...Poszukam i napiszę.
-
chris872014-02-25 14:05:21
*wie ktoś?
-
chris872014-02-25 14:04:18
Ok, ja dopiero Komandosów Republikii zaczalem czytac pare dni temu, wiec opieralem sie na jakis wlasnych przypuszczeniach... No coz, narazie najlapiej poczekac i obejrzec to co przygotowali...
A jak juz jestesmy przy klonach, to mnie zawsze zastanawialo kto to w takim razie finansowal, w sensie oficjalnie... No bo jak bylo w tajemnicy to chyba szlo z kieszeni Damaska, ale co po wybuchu wojny? Republika zaczela placic? Jedi ani Senat nei zainteresowali sie tym, skad Kaminoanie dostali pieniadze na hodowanie klonow? Mogli ich przeciez wypytac.. Czy bylo to jakos przedstawione w komiksach albo w jakies grze? Wie kto?
-
Nild2014-02-25 13:57:12
Chris87 > Owszem, nie ma słowa o Qui-Gonie przed radą, ależ mi to średnio pasuje
Ok, chyba muszę wytłumaczyć jak to było w książkach Traviss. Był zestaw iluś tam rozkazów awaryjnych, m.in. eliminacji Kanclerz oraz Jedi. To co zapewniało ich wypełnienie było właśnie warunkowaniem genetycznym (zgodnie z filmem "genetically altered to make them more docile") + cały trening posłuszeństwa. Brzmi logicznie? Jak dla mnie niestety dużo bardziej niż zakodowanie w genach rozkazów...co podejrzewam, że jest niemożliwe nawet.
Ale tam. I tak jestem ciekaw odcinków.
-
chris872014-02-25 13:36:40
Co do kodu genetycznego, poczekam jak to przedstawia w serialu, ale mi by to nie przeszkadzalo, bo zawsze zastanawialo mnie, ze pomimo wiezi i jakies tam nici przyjazni miedzy klonami i Jedi Ci bez zmrozenia oka po 3 latach wspolpracy byli w stanie ich od razu zabic. Tak wiem, Palpi byl ich zwierzchnikiem, ale mimo wszystko to z Jedi mieli wiekszy kontakt. Jesli mieliby to zakodowane w genach, tlumaczyloby by ich latwe podejscie do wykonania rozkazu...ale tak jak mowie, ocenie po obejrzeniu calego sezonu ;)
-
DarthBacek2014-02-25 13:22:16
chris87 - Ja się nie czepiam, że Dooku był zamieszany, bo to było logiczne. Chodzi mi, że "order 66" jest kodem genetycznym, a nie zwykłym rozkazem, który klony miały wykonać gdyby Jedi szkodzili i Sidious to wykorzystuje do Zemsty Sithów. To z QGJ się pośpieszyłem Oke, ale i tak ten serial strasznie gmatwa EU.
-
chris872014-02-25 13:00:21
@BartkeGibek, na tym zwiastunie Yoda ani razu nie mowi, ze słyszał Qui-Gona. Obejrzyjcie zwiastun uważniej, a dopiero póxniej komentujcie i najeżdzajcie na prawo i lewo..
-
chris872014-02-25 12:46:55
DarthBacek, Yoda przed Radą nie mówi, że słyszy Qui Gona.. Mowi tylko, że słyszy głos from the beyond etc etc...Może im nie powiedzieć do kogo on nalezy. Dlatego w filmie Obi jest zaskoczony że to Qui Gon, że to o niego chodziło. Jak dla mnie ma to sens.
Rozkaz 66.. hmm.. Moim zdaniem Tyranus od początku byl zaangażowany w rozmowy z Kaminoanami. Skoro on zwerbował Jango, to i on zapewne sie z nimi kontaktował. On im płacił (pośrednio, większość zapewne szła z kasy Hego Damaskai i Sidiousa) wiec on wymagał, oni mieli tylko ich klonować i nie zadawac pytań...
-
DarthBacek2014-02-25 09:49:28
Muszę przyznać, że zapowiada się fajnie, mimo że pomysły strasznie niespójne z innymi źródłami, a motyw z Yodą, który mówi radzie o zjawie Jinna to już nie zgodność z filmem. Rozkaz 66 jako kod genetyczny też debilny, ale no cóż... Ogólnie seria po 2 sezonie jest przyjemna do oglądania, ale słaba fabularnie i wgl. nie spójna. Jednak jak już zacząłem oglądać to muszę skończyć. Czekam na odcinki z Polskimi napisami ;)
-
Nild2014-02-25 09:44:21
Nestor> Ależ ja wiem że istnieje Bastionowy opis, tak samo powstaje od jakiegoś czasu chronologia serialu gdzieś tam w necie...ale miało być jedno i drugie.
-
BartekGibek2014-02-25 09:20:06
Z jednej strony całkiem fajnie się ogląda. Z drugiej Yoda mówiący Radzie o zjawie Jinna(jak to pogodzić z zaskoczeniem Kenobiego na koniec RotSa?) Korriban, walka Yody z Sidiousem, znowu Anakin vs Dooku i namieszanie w Order 66.
-
Nestor2014-02-25 08:16:53
Nild, Dexter-> cudze chwalicie swojego nie znacie :)
http://star-wars.pl/Tekst/1454
Oczywiście nie ma tam wrzuconych odcinków serialu, ale może kiedyś na Bastionie powstanie ekipa, która się na to zadanie rzuci.
-
Nild2014-02-25 00:50:21
Lord Dexter > Odkąd Lucas w nowej trylogii wywrócił do góry nogami długości podróży nadprzestrzennych to przestało to być takie niemożliwe...
Zresztą, mówisz, masz. SW Timeline, obejmuje także Wojny Klonów. Możesz podziękować Lorienjo za wygrzebywanie takich perełek.
http://www.starwarsfanworks.com/timeline/
-
Darth GROM2014-02-24 23:58:20
Epicki zwiastun, byle do siódmego.
-
Lord Dexter2014-02-24 23:33:17
Ciekawe czy będzie ktoś komu będzie chciało się posklejać co do miesiąca cały czas od Ataku Klonów do Zemsty Sithów. (seriale, książki, filmy, komiksy - wszystko!) i zobaczyć jak to by wyszło i w ilu miejscach na raz taki Obi musiałby być żeby wszystko się do kupy skeliło. :D
-
Nild2014-02-24 23:18:47
Mam mieszane uczucia. Z jednej strony fajnie, z drugiej jednak na 100% mieszają w wątku rozkazu 66. Ech, George...
-
Kasis2014-02-24 22:52:57
Wygląda smakowicie :]
-
VaderTarm2014-02-24 22:48:34
Bardzo fajny.
-
Cad Bane2014-02-24 21:26:58
Trailer naprawdę super, ale parę już takich było a potem odcinki zawodziły, więc staram się nie zapeszać. :D
-
elite_sqadron2014-02-24 21:14:46
Lord of Hunger, mi się wydaje że kilka odcinków to z rozkazu 66 będzie
-
elite_sqadron2014-02-24 21:12:48
Ephant mon, nie wystarczy Ci bomba jonowa w którymś z poprzednich odcinków??
-
brat Fett2014-02-24 20:50:47
* zjadło: o całe lata świetlne
-
brat Fett2014-02-24 20:49:51
Poprawili chyba delikatnie jakość grafik, ogólnie zapowiada się ciekawie i chyba obejrzę z ciekawości, koło trzeciego miałem bowiem dość. Poza tym co tu kryć, prezentuje się to o całe lata świetlne aniżeli "Rebels" i chyba zacznę żałować,że anulowali tę serię ;)
@rycerzykjedi - to chyba nie miejsce na takie linki, ale i tak muszę podziękować, duża ilość pozycji, które z chęcią przeczyta człowiek w oryginale, a nigdy nie był w stanie ich upolować.
-
Ephant Mon2014-02-24 20:36:24
Morriband... hmmm... jak rozwalać kanon, to z przytupem, na ostatni odcinek bomba atomowa :O
-
epizozeur2014-02-24 20:30:29
Łooo jak dobrze posłuchać ludzkiego języka :)
-
Oscypek2012014-02-24 20:19:15
Nareszcie!Trailer świetny!Nie mogę sie doczekać tego 6 sezonu.
-
Burzol2014-02-24 20:17:04
Och, będzie się działo.
-
Jankiel2014-02-24 20:14:32
Zapowiada się ciekawie. Shaak Ti znów w akcji. Będzie znów Dookuu i będzie też coś na miarę odcinka "Ambush" z 1-szego sezonu (czyli Yoda w akcji). Czekamy do marca. ;)
-
chris872014-02-24 20:12:52
Wygląda epicko!!! :o Nie mogę się doczekać! :D
-
Araxuss Yexyr2014-02-24 20:04:30
Jak to szło?
"Moja moc podwoiła się od naszego ostatniego spotkania"
(Nie, nie tego wiele lat temu na Geonosis. Miałem na myśli to w zeszłym tygodniu na Disney Chanel)
-
Araxuss Yexyr2014-02-24 20:03:03
Kolejny pojedynek Anakina i Dooku
Gratuluję Filoni, gratuluję!
-
Darth Paula2014-02-24 19:55:39
Troszkę głupot i ten "Morriband" martwi, ale poza tym świetny trailer. Aż nie chce się wierzyć, że to naprawdę koniec...
-
Vintress2014-02-24 19:46:52
Aaaah, Rex jak zwykle będzie odgrywał drugo planową rolę...Żadnych wątków o nim ;(
No, ale zwiastun jest genialny!!!!
-
Lord of Hunger2014-02-24 19:46:21
Mnie to nie wyglądało na wizję. Może Yoda miał napad amnezji i nie mógł sobie przypomnieć tej walki aż do RoTSa? (900 lat Jedajowania mogło zrobić swoje). A może nie rozpoznał Palpiego, bo tamten miał na głowie swój genialnie maskujący kaptur?
-
Xalkigo2014-02-24 19:34:47
Nareszcie!!!
Czyli rozumiem że to ten z Warszawy?
Czemu Yoda walczy z Sidiousem?
Rozumiem że ten Sidious to jakaś wizja?
-
Lord of Hunger2014-02-24 19:32:21
Coś podejrzanie mi tu brzmi ten Korriban, znów słyszę "Morriband". Niemcy zapewne tłumaczyli z tego trailera i też źle usłyszeli. Prawda? Prawda?! 0_o
-
ShaakTi11382014-02-24 19:17:43
Nareszcie, drogi Disneyu. Trailer istnieje od listopada ;).
Nild2014-03-01 01:48:40
Darth GROM > Rozumiem przez to prawie dokładnie to co napisałeś. Zauważ jednak, że wprowadzając pranie mózgu twierdzisz tym samym, że nie była to czysta manipulacja genami. Nie wiem czemu też nie mogła by powstać kombinacja zestawu dyrektyw i prania mózgu, które by zapewniało w 100% ich wykonanie. Nie chciałem sugerować, że był to wyłącznie zestaw rozkazów, bo to byłaby bzdura, owszem.
Swoją drogą, czemu Rozkaz 66...? Prawda nie oznacza to od razu, że Lucas miał na myśli to co Traviss (raczej mała szansa na to jest), ale jednak znaczy to, że było co najmniej 65 innych rozkazów. No chyba, że Palpi tak to nazwał, aby fajnie brzmiało.
Nie widzę powodów aby taką teorię nazywać niespójną z AotC, czy innym epizodem. Gdyby kierować się aż tak dosłownie tym co jest w filmach, a co nie, to można od razu założyć, że Imperium było w 100% złe, a Sojusz w 100% dobry; że Szturmowcy nie potrafią strzelać; tudzież myśliwce nie posiadają osłon (poza jedną wzmianką o deflectors w ANH, nie widać jakiegokolwiek ich działania). Można by tak długo wymyślać uproszczenia jakie wynikają choćby z tego, że jest to film. Nie wiem...adaptacji książkowej Zemsty Sithów też nie uznajesz?
Darth GROM2014-02-28 22:40:38
Nild, co rozumiesz pod pojęciem "uwarunkowaniem kogoś na posłuszeństwo"?
Spójne z AOTC jest ofkoz tylko manipulowanie genami, a nie jakieś zwykłe dyrektywy wojskowe. Żołnierzami Republiki były klony, a nie zwykli ludzie, więc WTF? Nie rozumiem dlaczego wydaje ci się, to nie realne, skoro klonerzy mogli ograniczyć niezależność klonów, inaczej mówiąc ubezwłasnowolnić, to jaki problem, by manipulując genami ograniczyć ilość neuronów, czy synaps we właściwych obszarach mózgu, a potem robić pranie mózgu w czasie dojrzewania, wykorzystując sztucznie stworzone uwarunkowanie do nadnaturalnego posłuszeństwa i bezmyślnego wykonywania rozkazu.
Jest przecież scena w AOTC, gdzie bardzo młodzi adepci mają specjalny czepek, oraz słuchawki na uszach, w widoczny sposób byli poddawani praniu mózgu, które było częścią standardowego szkolenia, gdzie po za przyspieszonym wtłaczaniem wiedzy wojskowej, można było również wdrażać odruch bezwarunkowego wykonywania rozkazu. Jeśli uważnie obejrzysz sceny gdzie klony rozpoczęły dyrektywę 66, to zobaczysz, że w żadnym wypadku niebyło nawet cienia zastanowienie, nawet im powieka nie mrugnęła, natomiast było natychmiastowe, bezwarunkowe wykonanie rozkazu bez cienia wątpliwości. Normalny człowiek w tak skrajnie sprzecznej sytuacji na pewno miałby duże wątpliwości, część żołnierzy z pewnością nie wykonała by rozkazu, który byłby tylko zwykłą dyrektywą kryzysową. Jakkolwiek bez manipulacji genami, samo pranie mózgu byłoby nie wystarczające by osiągnąć 100tu procentową skuteczność określonego zachowania.
TheMichal2014-02-28 09:41:04
Naprawdę ciekawie zapowiadają się te odcinki :)
Nild2014-02-27 23:55:47
RodzyN jr. > Oj, prawie poczułem się młodo.
Kanon aktualnie i tak jest ponownie przemielany, więc kto wie co z niego zostanie;) Oby odcinki były znośnie po prostu.
RodzyN jr.2014-02-27 18:10:34
Co do całej tej dyskusji o "oda sikstisiks" to tutaj moim zdaniem lepiej przedstawili to w TCW(nie sądziłem, że kiedykolwiek coś takiego powiem). Dla mnie to wygląda jakby klony zostały zaprogramowane jak komputery, przypisano im odpowiedni algorytm i z automatu muszą to zrobić. Niestety będzie się to kłóciło chyba z EU, bo tam podobno są klony, które rozkazu nie wykonały, ale co tam, kanon w okresie wojen klonów już nie istnieje, więc jak to GROM pisze, trzeba się z tym pogodzić. ;)
RodzyN jr.2014-02-27 17:58:34
Nild - Moja kulturwa, moja sprawa, ty mnie chłopcze na pewno uczyć jej nie będziesz ;).
Nild2014-02-27 00:25:27
RodzyN jr. > No zobacz, a ja myślałem, że każdą dyskusje cechuje przede wszystkim pewien poziom. A tu proszę, leci mięsko. Przyszło Ci do głowy to, że Moriband może nie być w ogóle związane z rasą Sithów jako taką? Fakt, Korriban, Ziost, teraz jeszcze trzecia planeta...trochę za dużo tego...ale człowieku. Kultury. Chociaż odrobinkę.
Darth GROM > Jest gigantyczna różnica pomiędzy uwarunkowaniem kogoś na posłuszeństwo, a wpisaniu mu genetycznie (lol) wykonania jakiegoś zadania po usłyszeniu hasła. Mi osobiście wersja Traviss pasuje, o czym już pisałem. Jest spójna z filmami (wątek posłuszeństwa nadal jest bardzo ważny), a zarazem odpowiada na niejasności. No ale co kto woli, to jest tylko moje zdanie.
Quarior > Tak! To wszystko jest na złość fanom! Fani zawsze wiedzą najlepiej! PS. nic nie wiadomo o fabule ep VII, poza tym, że wątpliwe jest żeby brało cokolwiek z EU bez przemielenia tego na drobne kawałki. Czyli w sumie tak, plotki są prawdziwe, prawdopodobnie. W końcu to plotki.
Quarior2014-02-26 22:28:27
Masakra, czyli plotki o tym, że w EVII będą czerpać inspirację z EU, ale na złość fanom, nazywać wszystko inaczej są prawdziwe?
Darth GROM2014-02-26 22:26:42
DarthBacek>
"Jedi nie byli wojskiem. Dowodzili armią, ale Klon przedewszystkim odpowiadał przez Republiką. Jakby Generał rozkazał rozstrzelać Sierżanta to musisz to zrobić, a jak nie to rozstrzelają ciebie, a każdy ma instykt samozachowania, więc klon wolał zabić Jedi niż samemu zostać zabitym."
Oczywista bzdura, klony były zaprogramowane na ślepe posłuszeństwo Republice, co oznaczało, że były posłuszne kanclerzowi w czasie wojny, nie dlatego, że zwierzchnik mógł ich kazać rozstrzelać za nie wykonanie rozkazu, tylko dlatego że tak zostali zaprogramowani, inaczej mówiąc ich naturalny instynkt samo zachowawczy został bardzo mocno ograniczony, dlatego właśnie klony były tak skuteczne w walce, co niema ofkoz precedensu w naszej rzeczywistości, więc twoje porównanie jest bezsensu.
Na koniec mam prośbę wymień te wszystkie tytuły EU z nazwy, które ucierpiały twoim zdaniem przez TCW, jestem bardzo ciekaw jaka to rzekomo długa lista.
Darth GROM2014-02-26 22:00:36
DarthBacek, to że każdy ma prawo do swojej opinii jest jasne, jak słońce, jakkolwiek, to wersja Traviss rozkazu 66 lekko ujmując jest z dupy i mało realna w rzeczywistości, nie mówiąc o tym kto się w ogóle na nią zgodził przed wydaniem książki. Do tego pisarka zamiast trzymać się tego co było w Ataku Klonów, czyli modyfikacji genetycznej klonów, to próbowała zrobić z tego zwyczajne dyrektywy wojskowe, a przecież filmy, to kanon.
Hm problem polega na tym, że o ile na Ukrainie milicja strzelała do tłumu w imię rozkazów, to wręcz nie realne jest by szeregowi i niską rangą oficerowie strzelali do swoich dowódców gdyby dostali taki rozkaz z samej góry zwłaszcza w obliczu walk na ulicach z prostego powodu, kto by nimi dowodził właśnie w tym momencie gdy napiera tłum. Nawet gdyby część zastosowałaby się do rozkazu, to na pewno nie wszyscy i tu właśnie tkwi problem.
Mianowicie jeśli Sidious chciał mieć 100tu procentową pewność wykonania dyrektywy przez całą armię Republiki, co w przypadku zakonu Jedi było jedyną skuteczną metodą ich eksterminacji, a przecież mowa tu o milionowej armii żołnierzy rozproszonych po całej galaktyce, którzy przecież mogli bardzo różnie zareagować na wydawałoby się z ich punktu widzenia bezsensowny i zbrodniczy rozkaz, choćby z powodu więzi, które zawsze powstają na linii frontu, oraz utraty dowódców podczas walk z napierającym wrogiem, to jedyną słuszną metodą gwarantującą ślepe i bezwzględne wykonanie rozkazu była modyfikacja genetyczna klonów, o której ofkoz była przecież mowa w filmie.
Jest jeszcze jeden ważny aspekt, skoro klony zareagowały na dyrektywę 66, co widzieliśmy w ROTS, znaczy się że Lama Su musiał o tej modyfikacji wiedzieć, co widać w tym zwiastunie TCW, to chyba oczywiste w końcu ktoś musiał ją wdrożyć. W AOTC Lama Su mówi Kenobiemu o modyfikacji genetycznej klonów, która odbiera im niezależność, w domyśle by byli podporządkowani Republice, logicznym więc jest, że skoro mogą to osiągnąć taką metodą, to wdrożenie w ten sam sposób dyrektywy, która w razie potrzeby anuluje pozostałe i stanie się priorytetową, nadrzędną we właściwym czasie jest bezwzględnie oczywista. Po prostu Lama Su zataił ten fakt przed Kenobim.
Tu nasuwa się pytanie dlaczego Lucas pozostawił tę kwestię niedomówioną, jak i szereg innych, odpowiedz jest prosta, wszystkie nie dokończone wątki z NT, oraz przebieg samej Wojny Klonów planował rozwinąć w serialu TCW, który jest jedynym kanonicznym źródłem z tego okresu z wyjątkiem ofkoz NT, EU to tylko dodatek do tego okresu i musisz się z tym pogodzić, albo masz problem.
Fanfax2014-02-26 19:57:47
Ok wycofuje sie z tej jalowej dyskusji pozdrawiam :P
DarthBacek2014-02-26 19:52:23
Jedi nie byli wojskiem. Dowodzili armią, ale Klon przedewszystkim odpowiadał przez Republiką. Jakby Generał rozkazał rozstrzelać Sierżanta to musisz to zrobić, a jak nie to rozstrzelają ciebie, a każdy ma instykt samozachowania, więc klon wolał zabić Jedi niż samemu zostać zabitym.
Fanfax2014-02-26 19:29:19
Stary czy wojsko walczylo ramie w ramie na misjach ze strajkujacymi? Wogole co to za porownanie? Jezeli pokaza wojsko ukrainskie jak zaczna strzelac do swojego dowodcy oddzialu to sie zgodze :D
Fanfax2014-02-26 19:25:26
Sorry ze jeszcze raz piszac wszyscy mam na mysli komandosow bo zwyklych zolnierzy nie ruszyla, mimo tak historie przedstawila ze sam final czyli ten rozkaz nie zgadzal sie z jej idea przedstawienia komandosow bo oto komandos ktory byl asystentem glownodowodzacego armia jedi, ktory nieraz gotow byl stawac w szramki z zerami o szacunek dla owego dowodcy potem lekka reka go zabija
DarthBacek2014-02-26 19:21:48
fanfax - Nie chodzi o nazwę tej planety, a tym, że na siłę wymyślają nową planetę na której Ciemna strona rządziła, bo Korriban czy Ziost to za mało. I jeśli mowa o komandosach, to weźmy w przykład obecny przykład zamieszek na Ukrainie, gdzie wojskk było zmuszone użyć siły, aby uspokoić swoich rodaków, kuzynów, braci etc. ale to jest rozkaz, nie wypełnisz rozkazu? Zdrada stanu. A klony były jeszcze zmodyfikowane i miały wykonywać każdy rozkaz. Rozkaz 66 oznaczał, że Jedi zdradzili i mają zostać zgładzeni, bo są zagrożeniem.
Fanfax2014-02-26 19:17:47
No tak ale Karen opisuje tak ogolnie wszystkich ze oplakuja towarzyszy i sa zzyci z bracmi z pola walki.
Keran2014-02-26 19:11:13
Fanfax --> Słabo pamiętam Komandosów, ale właśnie w nich chodzi o pokazanie Drużyny Delta i Omega (chyba), które dzięki Skiracie na prawdę rozumieją co się dzieje. Nie są jedynie mięsem armatnim (jak reszta), ale osobami, które dzięki Skiracie i Etain umieją kochać i w szerszy sposób postrzegają świat, nie tylko jako pole do wykonywania rozkazów.
Fanfax2014-02-26 19:00:08
Jest Tatooine i Dantooine wiec moze byc Korriban i Morriban czy jak jej tam. Tu same dzieci pisza? A i mam pewne rozterki wzgledem Karen Traviss odkad przeczytalem rozkaz 66 jak to mozliwe ze klony walczace przez 3 lata ramie w ramie z Jedi stajac sie bracmi na polu walki bo takie cos spaja no nie. Nagle z powodu byle rozkazu strzelaja w plecy swoim towarzyszom co wedlug samej Karen jest nie dopomyslenia bo opisuje ich jako honorowych wojownikow oplakujacych poleglych towarzyszy na domiar nie tyczy to sie klonow Skiraty. Uwielbiam ksiazki Karen bo nie zajmuje sie Jedi i glownym konfliktem co jest juz nudne tylko trzyma sie obok. Nie mniej jej historia jest niespojna i w kilku momentach sama sobie zaprzecza.
RodzyN jr.2014-02-26 18:25:53
Vintress - skoro ty łykasz każde gó*no, które Ci wciskają twój problem. Skoro w TOR "after a 1000 years Korriban is ours again" to po co wymyślać jakieś Moriband, które brzmi bez sensu i jest z dupy kapelusznika wyjęte?
chris872014-02-26 14:45:30
Chyba kazdy musi tak zaczac do tego podchodzic. Swiat sie za bardzo rozbudowal, zeby wszystko mialo rece i nogi.. Moze dzieki tej grupie sprawujacej piecze nad Kanonem, teraz juz wszystko co bedzie wydawane bedzie mniej wiecej spojne.. zobaczymy...
DarthBacek2014-02-26 12:02:34
Nild - Zdrowe podejście i chyba sam zacznę samemu dobierać co wydaje się kanoniczne z wielu wyborów.
Nild2014-02-26 11:51:28
DarthBacek > A ja wolę cieszyć się tym, że CW Tatarkowskiego było fajne, owymi komiksami i książkami też...w TCW też potrafię znaleźć coś co mi się podoba. A to, że coś się nie zgrywa? Cóż, będę zirytowany nieco...ale to ja tworzę własny kanon. Cokolwiek mi podpowiada Lucas, czy też Filoni to tylko sugestie :P Może to nieco zarozumiałe, ale dużo zdrowsze.
DarthBacek2014-02-26 09:38:58
Nild - Okey, okey, ale jesteśmy Polakami i musimy się żalić. Taki już nasz spadek po przodkach. Mnie nie interesuje kto tworzył ten serial, a dlaczego musiał wszystko zmieniać tak, aby tylko namieszać i wkurzyć część(sporą) fanów. Bo jakby nie patrzeć to ta seria zdekanonizowała sporą część fajnych komiksów, książek i stare CW Tarkowskyego, które cenie na równi z prequelami. Irytuje fakt, że z Mando zrobili pacyfistów, że świeża seria Noce Coruscant przestały być kanoniczne przed zakończeniem, że pominęli wiele świetnych postaci jak Durge, czy z Greviousa zrobili gamonia do bicia... Uważam, że Lucas zniszczył znaczną część swojego własnego dzieła, ale Filoni mu w tym pomógł. Tak tak jestem Hejterem i dobrze mi z tym.
Darth Zabrak2014-02-26 08:43:00
Nie bardzo rozumiem tę euforię u niektórych. Podejrzewam że może mi się podobać wątek Dooku i Kaminoan, o ile nie namieszają z Sifo-Dyasem, ale poza tym, to jedynym plusem tego traileru jest to że reklamuje ostatni sezon tego pożal się Boże serialu.
I to jest powód do radości.
Nild2014-02-25 23:00:38
Mariobaryla> Widzę, że będę o tym przypominał do ... śmierci. To Lucas, nie Filoni, zadecydował o zmianie historii Mandalorian. To Lucas, nie Filoni, zdecydował się nie poprawiać kwestii zabicia Piella (co początkowo było pomyłką, ekipie umknęło, że powinien żyć). Tak samo to Lucas przekreślił Nową Trylogią starą wizję Wojen Klonów i to on od samego początku pokazuje, że EU ma absolutnie gdzieś. Filoni jakie jest taki jest, ale większość marudzenie trafia do zupełnie nie tej osoby.
Mariobaryla2014-02-25 21:23:49
Burzol -> z tego co pamiętam taka była idea całej tej listy - nie były zwykłe polecenia wydawane na placu boju, a seria rozkazów, które ze względów bezpieczeństwa w sytuacji kryzysowej miały być wykonywane natychmiast, bez zawahania, za specjalnym potwierdzeniem najwyższego zwierzchnika WAR. Nie pamiętam czy ta interpretacja pochodzi od Traviss czy z innego źródła (większości z tych książek nie miałem przed oczami już ładnych parę lat), więc być może faktycznie jest to właśnie ta zaproponowana przez nią wersja. Niemniej chyba sam Lucas wypowiadał się kiedyś w podobnym tonie.
Nadrobię zaległe odcinki, przypomnę sobie Labirynt zła, dorwę Plagueisa i jak wszystko sobie uporządkuję, zabiorę się za ten sezon, - ocenię jak zobaczę. Jeżeli historia będzie ciekawa i spójna, nie będę miał nic przeciwko drobnym naprostowywaniem naszej obecnej wiedzy. Boję się jednak, że wypadnie to dosyć słabo - Dooku bezpośrednio rozmawiający z Kaminoanami o rozkazie 66 jakoś mnie nie przekonuję, dosyć to sztuczne. Cyrk z Jinnem, pojedynkiem z Sidiousem, Dagobah czy Moribandem mnie martwi, bo za dużo tu radykalnych zmian, żeby potem wytłumaczyć to znowu zanikiem pamięci czy wizjami, a w sumie gryzie się to nawet z Zemstą Sithów. Labirynt zła niemal na pewno pójdzie w odstawkę, a szkoda, bo to nie tylko dobra książka jest, ale i solidne i spójne z uniwersum źródło informacji.
Problem z Filonim nie jest taki, że miesza w kanonie, a że robi to zupełnie niepotrzebnie - gdyby faktycznie miał lepszy, bardziej pasujący do uniwersum pomysł, droga wolna. Ale w wielu przypadkach jego nowe rozwiązania są o wiele mniej przekonujące niż te znane z EU i po prostu zostawiają niesmak (np. Even Piell został zabity w sumie bez powodu, bo ten wątek i tak nie miał dalej znaczenia).
Keran2014-02-25 19:36:45
A dla mnie ta gadka o Rozkazie 66 to jeden wielki bullshit. Lucas nie miał, na pewno w planach by ten rozkaz był w genach klonów. Stworzył po prostu armię żołnierzy wypełniających swoje rozkazy. Żołnierz ci dostali rozkazy i koniec kropka. A te wszystkie geny nie geny to po prostu zabawa dla fanów TCW by mieli czym się ekscytować.
ShaakTi11382014-02-25 19:16:44
Nild->
I to nazywam zdrowym podejściem.
chris872014-02-25 19:03:36
@Nild- i to w nim jest wałśnie piękne! ;) hehe
Nild2014-02-25 18:47:29
Ogółem spokojnie koledzy :D Wookiepedia i tak to potem sklei w ładną, spójną całość ;) A, że trzeba będzie to robić młotkiem i taśmą, cóż...taka specyfika naszego uniwersum :)
Nild2014-02-25 18:43:42
Burzol > Lucasa i Filoniego. Większość motywów odcinków o klonach to podarunek od Lucasa. Z Traviss zgodzę się i nie, miała dziwne pomysły, ale ten akurat wydawał się logiczny.
Burzol2014-02-25 18:02:55
Mariobaryla -> Tylko, że to co piszesz, to już nie jest kwestia tego, że ktoś gwałci kanon, tylko kwestia opinii na temat rozwiązań fabularnych.
Wykonanie rozkazu 66, który widzimy w "Zemście Sithów" pokazuje dość wyraźnie, że nie był to zwykły rozkaz, jakich w armii wiele. Z tego co widać w Epizodzie 3, Rozkaz 66 zakładał zlikwidowanie przeciwnika natychmiast, bez pytania, bez zważania na sytuację bitweną, bez żadnego zastanowienia. Jeżeli klony były rozsądniejsze niż droidy, to nie powinny strzelać do Ki-Adiego w samym środku bitwy, ani strzelać do padawanów w świątyni Jedi. Z resztą reakcje klonów na wydany rozkaz też są bardzo dziwne. ("It will be done, my lord".) Jedyne wytłumaczenie tajemnicy rozkazu jakie wcześniej ktoś zaproponował to tłumaczenie Karen Traviss...i tu oczywiście tylko kwestia opinii, ale ja osobiście będę tysiąc razy bardziej bronił pomysłów Filoniego i spółki, niż szalone wymysły szalonej armistki Traviss. Być może TCW pokaże bardziej rozsądne rozwiązanie tej kwestii.
Koalik2014-02-25 17:55:49
@Bazy
rest in peace in peace ?
Slavek_82014-02-25 17:51:10
Wytłumaczenie rozkazu 66 kodowaniem genetycznym - w sumie nawet wiarygodne. Qui-Gon i Sifo-Dyas - fajnie. Fives i ogólnie sporo o klonach - świetnie. Powrót Trencha - jeszcze lepiej. Polityka w wykonaniu Padme i Clovisa - no czasem trzeba. Kolejny pojedynek Anakina i Dooku - do przełknięcia. Ogólnie trailerek miły i przyjemny.
No ale ten Borubar czy inny Moriband to jakieś oślizgłe nieporozumienie, aż się wzdrygam słysząc to słowo. ;/ "Co tam 20 lat lansowania Korribanu (i Ziost), wymyślmy sobie własną kolebkę wszelkiego zła." Plain wrong.
Bazy2014-02-25 17:35:19
Star Wars [*] RIP in peace
Vintress2014-02-25 16:13:10
@RodzynJr.
Poważnie to ty powinieneś traktować swoje życie, a nie wpieniać się z powodu jakiejś bajki.
RodzyN jr.2014-02-25 15:44:17
Z tego co widzę po zwiastunie, to bardzo się ku*wa jego mać cieszę, że to gó*no anulowali ;). Morriband?? Poważnie?
chris872014-02-25 15:36:23
*stworzona, w sensie jak i przez kogo oplacona na poczatku ;)
chris872014-02-25 15:35:35
Tez tak wlasnie pomyslalem, ale to torche dziwne, ze nikt z Senatu czy z Jedi nie zianteresowal sie jak ona zostala stworzona. Doczytam Komandosow Republiki to moze cos mi sie wyklaruje, albo czeka nas kolejne pare lat az zostanie to wyjawione. Ksiazka o Damasku pojawila sie po 10 latach od AOTC, wiec kolejna dekada przed nami ;) haha
DarthBacek2014-02-25 15:28:09
chris87 - początkowo Damask, a jak wzrosło zapotrzebowanie to zapewne Republika, bo przecież nie przerwą finansowania w trakcie wojny, acz to są moje przypuszczenia.
Kiti2014-02-25 15:04:46
Gdzieś w zwiastunie mignął mistrz Oppo Rancisis. Jestem ciekaw tej postaci.
Nild2014-02-25 15:02:50
Chris87 > ok ;)
Mariobaryla > Dokładnie! Z wątkiem klonów w filmach jest dokładnie tak jak z tym o przyjaźni Anakina z Obi-wanem, praktycznie nie istnieje.
chris872014-02-25 14:44:57
No cos w tym jest. Faktycznie, troche to zaczyna wygladac jakby TCW po prostu sprzatało swój bałagan... Ale mimo wszystko moim zdaniem, ktos gdzies powinien wyjasnic kwestię finansową klonowania ;)
DarthBacek2014-02-25 14:42:19
Mariobaryla - I za taką rozbudowaną i trafną wypowiedź należy się piwo ;) Lepiej bym tego nie ujął
Mariobaryla2014-02-25 14:37:57
chris -> Jedi prowadzili śledztwo, ale jakoś niesporo im to szło i w sumie za bardzo martwili się wojną, żeby tak dogłębnie w to wnikać. Pamiętam, że głównym źródłem informacji w tej materii był Labirynt zła, ale musiałbym go sobie odświeżyć.
A co do tego kodowania rozkazów - moim zdaniem problem nie polega na tym czy to możliwe, kanoniczne i czy da się to połączyć z innymi źródłami. Problem w tym, że to po prostu słabe rozwiązanie fabularne i tyle. Prawda jest taka, że w filmach nie było wcale jakiejś wybitnej więzi klony-Jedi, taki obraz nam się utrwalił, ale w większości wprowadziło to Expanded Universe. W Ataku i Zemście ich relacje opierają się praktycznie wyłącznie na zasadzie przełożony-podwładny i ograniczały się do wykonywania rozkazów - nie żeby w filmach tych scen było jakoś dużo, poza Codym na Utapau klony w ogóle raczej nie były zbyt rozmowne.
W książkach i komiksach ten motyw znacznie bardziej rozbudowano, jednak TCW poszło jeszcze dalej i strasznie zindywidualizowali klony, nawet Traviss pisała bardziej o klonach ze specjalnych oddziałów niż tych szarakach - tu klony buntują się, walczą z systemem, walczą o wolność i co tam jeszcze - bardzo dobrze, że rozwijają postacie, ale wydaje mi się, że trochę za daleko odeszli od pierwotnej wizji z sagi. Teraz dochodzi do tego, jak pisało parę osób, jakichś wątek spisków, kodów genetycznych, wszystko po to, żeby usprawiedliwić biedne, nierozumiane klony, które nie chciały, ale musiały.
Wierne wykonywanie rozkazów leżało w ich naturze, tacy zostali stworzeni, po co tu dodatkowe modyfikacje? Przecież rozkaz 66 był jednym z ponad setki rozkazów specjalnych, nie ma tu nic nadzwyczajnego, istniał nawet rozkaz analogiczny do 66, mówiący o ewentualnej zdradzie Kanclerza. Przecież rozkaz 66 w samej swojej istocie zawiera uzasadnienie - Jedi dopuścili się zdrady stanu, muszą zostać zabici. Klony nie są sędziami i prokuratorami żeby roztrząsać prawdziwość tych zarzutów i adekwatność kary. Tymczasem TCW zdaje się iść w stronę tego, że biedne klony dostały jakiś magiczny impuls i przemieniły się w wyprane z emocji maszyny do zabijania. A przynajmniej tak to wygląda - weźmy choćby stary zwiastun szóstego sezonu, w którym klon zabija jedną z Jedi jakby nie miał nad sobą kontroli i coś nim "sterowało". To jest jawnie sprzeczne z Zemstą Sithów, gdzie takich cudów nie było, wykonali ten rozkaz jak każdy inny...
chris872014-02-25 14:26:15
A apropo tego kodu genetycznego, to Wy ogladaliscie niemieckie odcinki, ze o tym piszecie? Bo przeciez w trailerze tak swoja droga nic nie wspominali...
chris872014-02-25 14:21:25
Nild, w sensie, ze cos o finansowaniu Armii bylo napisane? jesli tak, to spoko, nie musisz szukac... wszystko ksiazki swiezutko zamowione juz stoja na polce i czekaja na swoja kolej, wiec pomalu jakos do tego dojde ;) hehe
DarthBacek2014-02-25 14:20:54
Nild - I to jest logiczne, bo przecież żołnierz musi wykonać rozkaz przełożonego, a jak nie to kaput proste, a klony odpowiadały przede wszystkim przed Kanclerzem, który był przywódcą republiki. To mi się nie podoba w TCW, że wszystko co istotne muszą przedstawić w swój nie zawsze (przeważnie)głupi i beznadziejny sposób, aby dzieci nie miały problemów ze zrozumieniem. Jakby stworzyli bajkę, która trzyma się istniejącego EU, czyli na bazie komiksów, książek i starej bajki to jestem prawie pewny, że TCW byłoby jednym z lepszych seriali animowanych.
Nild2014-02-25 14:10:42
Gdzieś w komandosach był porównywany ten motyw, ale prawdę mówiąc nie pamiętam szczegółów...Poszukam i napiszę.
chris872014-02-25 14:05:21
*wie ktoś?
chris872014-02-25 14:04:18
Ok, ja dopiero Komandosów Republikii zaczalem czytac pare dni temu, wiec opieralem sie na jakis wlasnych przypuszczeniach... No coz, narazie najlapiej poczekac i obejrzec to co przygotowali...
A jak juz jestesmy przy klonach, to mnie zawsze zastanawialo kto to w takim razie finansowal, w sensie oficjalnie... No bo jak bylo w tajemnicy to chyba szlo z kieszeni Damaska, ale co po wybuchu wojny? Republika zaczela placic? Jedi ani Senat nei zainteresowali sie tym, skad Kaminoanie dostali pieniadze na hodowanie klonow? Mogli ich przeciez wypytac.. Czy bylo to jakos przedstawione w komiksach albo w jakies grze? Wie kto?
Nild2014-02-25 13:57:12
Chris87 > Owszem, nie ma słowa o Qui-Gonie przed radą, ależ mi to średnio pasuje
Ok, chyba muszę wytłumaczyć jak to było w książkach Traviss. Był zestaw iluś tam rozkazów awaryjnych, m.in. eliminacji Kanclerz oraz Jedi. To co zapewniało ich wypełnienie było właśnie warunkowaniem genetycznym (zgodnie z filmem "genetically altered to make them more docile") + cały trening posłuszeństwa. Brzmi logicznie? Jak dla mnie niestety dużo bardziej niż zakodowanie w genach rozkazów...co podejrzewam, że jest niemożliwe nawet.
Ale tam. I tak jestem ciekaw odcinków.
chris872014-02-25 13:36:40
Co do kodu genetycznego, poczekam jak to przedstawia w serialu, ale mi by to nie przeszkadzalo, bo zawsze zastanawialo mnie, ze pomimo wiezi i jakies tam nici przyjazni miedzy klonami i Jedi Ci bez zmrozenia oka po 3 latach wspolpracy byli w stanie ich od razu zabic. Tak wiem, Palpi byl ich zwierzchnikiem, ale mimo wszystko to z Jedi mieli wiekszy kontakt. Jesli mieliby to zakodowane w genach, tlumaczyloby by ich latwe podejscie do wykonania rozkazu...ale tak jak mowie, ocenie po obejrzeniu calego sezonu ;)
DarthBacek2014-02-25 13:22:16
chris87 - Ja się nie czepiam, że Dooku był zamieszany, bo to było logiczne. Chodzi mi, że "order 66" jest kodem genetycznym, a nie zwykłym rozkazem, który klony miały wykonać gdyby Jedi szkodzili i Sidious to wykorzystuje do Zemsty Sithów. To z QGJ się pośpieszyłem Oke, ale i tak ten serial strasznie gmatwa EU.
chris872014-02-25 13:00:21
@BartkeGibek, na tym zwiastunie Yoda ani razu nie mowi, ze słyszał Qui-Gona. Obejrzyjcie zwiastun uważniej, a dopiero póxniej komentujcie i najeżdzajcie na prawo i lewo..
chris872014-02-25 12:46:55
DarthBacek, Yoda przed Radą nie mówi, że słyszy Qui Gona.. Mowi tylko, że słyszy głos from the beyond etc etc...Może im nie powiedzieć do kogo on nalezy. Dlatego w filmie Obi jest zaskoczony że to Qui Gon, że to o niego chodziło. Jak dla mnie ma to sens.
Rozkaz 66.. hmm.. Moim zdaniem Tyranus od początku byl zaangażowany w rozmowy z Kaminoanami. Skoro on zwerbował Jango, to i on zapewne sie z nimi kontaktował. On im płacił (pośrednio, większość zapewne szła z kasy Hego Damaskai i Sidiousa) wiec on wymagał, oni mieli tylko ich klonować i nie zadawac pytań...
DarthBacek2014-02-25 09:49:28
Muszę przyznać, że zapowiada się fajnie, mimo że pomysły strasznie niespójne z innymi źródłami, a motyw z Yodą, który mówi radzie o zjawie Jinna to już nie zgodność z filmem. Rozkaz 66 jako kod genetyczny też debilny, ale no cóż... Ogólnie seria po 2 sezonie jest przyjemna do oglądania, ale słaba fabularnie i wgl. nie spójna. Jednak jak już zacząłem oglądać to muszę skończyć. Czekam na odcinki z Polskimi napisami ;)
Nild2014-02-25 09:44:21
Nestor> Ależ ja wiem że istnieje Bastionowy opis, tak samo powstaje od jakiegoś czasu chronologia serialu gdzieś tam w necie...ale miało być jedno i drugie.
BartekGibek2014-02-25 09:20:06
Z jednej strony całkiem fajnie się ogląda. Z drugiej Yoda mówiący Radzie o zjawie Jinna(jak to pogodzić z zaskoczeniem Kenobiego na koniec RotSa?) Korriban, walka Yody z Sidiousem, znowu Anakin vs Dooku i namieszanie w Order 66.
Nestor2014-02-25 08:16:53
Nild, Dexter-> cudze chwalicie swojego nie znacie :)
http://star-wars.pl/Tekst/1454
Oczywiście nie ma tam wrzuconych odcinków serialu, ale może kiedyś na Bastionie powstanie ekipa, która się na to zadanie rzuci.
Nild2014-02-25 00:50:21
Lord Dexter > Odkąd Lucas w nowej trylogii wywrócił do góry nogami długości podróży nadprzestrzennych to przestało to być takie niemożliwe...
Zresztą, mówisz, masz. SW Timeline, obejmuje także Wojny Klonów. Możesz podziękować Lorienjo za wygrzebywanie takich perełek.
http://www.starwarsfanworks.com/timeline/
Darth GROM2014-02-24 23:58:20
Epicki zwiastun, byle do siódmego.
Lord Dexter2014-02-24 23:33:17
Ciekawe czy będzie ktoś komu będzie chciało się posklejać co do miesiąca cały czas od Ataku Klonów do Zemsty Sithów. (seriale, książki, filmy, komiksy - wszystko!) i zobaczyć jak to by wyszło i w ilu miejscach na raz taki Obi musiałby być żeby wszystko się do kupy skeliło. :D
Nild2014-02-24 23:18:47
Mam mieszane uczucia. Z jednej strony fajnie, z drugiej jednak na 100% mieszają w wątku rozkazu 66. Ech, George...
Kasis2014-02-24 22:52:57
Wygląda smakowicie :]
VaderTarm2014-02-24 22:48:34
Bardzo fajny.
Cad Bane2014-02-24 21:26:58
Trailer naprawdę super, ale parę już takich było a potem odcinki zawodziły, więc staram się nie zapeszać. :D
elite_sqadron2014-02-24 21:14:46
Lord of Hunger, mi się wydaje że kilka odcinków to z rozkazu 66 będzie
elite_sqadron2014-02-24 21:12:48
Ephant mon, nie wystarczy Ci bomba jonowa w którymś z poprzednich odcinków??
brat Fett2014-02-24 20:50:47
* zjadło: o całe lata świetlne
brat Fett2014-02-24 20:49:51
Poprawili chyba delikatnie jakość grafik, ogólnie zapowiada się ciekawie i chyba obejrzę z ciekawości, koło trzeciego miałem bowiem dość. Poza tym co tu kryć, prezentuje się to o całe lata świetlne aniżeli "Rebels" i chyba zacznę żałować,że anulowali tę serię ;)
@rycerzykjedi - to chyba nie miejsce na takie linki, ale i tak muszę podziękować, duża ilość pozycji, które z chęcią przeczyta człowiek w oryginale, a nigdy nie był w stanie ich upolować.
Ephant Mon2014-02-24 20:36:24
Morriband... hmmm... jak rozwalać kanon, to z przytupem, na ostatni odcinek bomba atomowa :O
epizozeur2014-02-24 20:30:29
Łooo jak dobrze posłuchać ludzkiego języka :)
Oscypek2012014-02-24 20:19:15
Nareszcie!Trailer świetny!Nie mogę sie doczekać tego 6 sezonu.
Burzol2014-02-24 20:17:04
Och, będzie się działo.
Jankiel2014-02-24 20:14:32
Zapowiada się ciekawie. Shaak Ti znów w akcji. Będzie znów Dookuu i będzie też coś na miarę odcinka "Ambush" z 1-szego sezonu (czyli Yoda w akcji). Czekamy do marca. ;)
chris872014-02-24 20:12:52
Wygląda epicko!!! :o Nie mogę się doczekać! :D
Araxuss Yexyr2014-02-24 20:04:30
Jak to szło?
"Moja moc podwoiła się od naszego ostatniego spotkania"
(Nie, nie tego wiele lat temu na Geonosis. Miałem na myśli to w zeszłym tygodniu na Disney Chanel)
Araxuss Yexyr2014-02-24 20:03:03
Kolejny pojedynek Anakina i Dooku
Gratuluję Filoni, gratuluję!
Darth Paula2014-02-24 19:55:39
Troszkę głupot i ten "Morriband" martwi, ale poza tym świetny trailer. Aż nie chce się wierzyć, że to naprawdę koniec...
Vintress2014-02-24 19:46:52
Aaaah, Rex jak zwykle będzie odgrywał drugo planową rolę...Żadnych wątków o nim ;(
No, ale zwiastun jest genialny!!!!
Lord of Hunger2014-02-24 19:46:21
Mnie to nie wyglądało na wizję. Może Yoda miał napad amnezji i nie mógł sobie przypomnieć tej walki aż do RoTSa? (900 lat Jedajowania mogło zrobić swoje). A może nie rozpoznał Palpiego, bo tamten miał na głowie swój genialnie maskujący kaptur?
Xalkigo2014-02-24 19:34:47
Nareszcie!!!
Czyli rozumiem że to ten z Warszawy?
Czemu Yoda walczy z Sidiousem?
Rozumiem że ten Sidious to jakaś wizja?
Lord of Hunger2014-02-24 19:32:21
Coś podejrzanie mi tu brzmi ten Korriban, znów słyszę "Morriband". Niemcy zapewne tłumaczyli z tego trailera i też źle usłyszeli. Prawda? Prawda?! 0_o
ShaakTi11382014-02-24 19:17:43
Nareszcie, drogi Disneyu. Trailer istnieje od listopada ;).