TWÓJ KOKPIT
0

Przebudzenie Mocy

Frakcje i myśliwiec w Epizodzie VII

2015-04-18 09:07:45 StarWars7News

Wczoraj na konwencie Star Wars Celebration Anaheim odbyła się wystawa rekwizytów z Epizodu VII Przebudzenia Mocy (tutaj>>>).
Poznano dzięki temu frakcje jakie pojawią się w Trylogii Sequeli.
Dla przypomnienia w Klasycznej Trylogii były to: Imperium oraz Rebelia, natomiast w Trylogii Prequeli były to Republika oraz Federacja Handlowa (E1)/Separatyści (E2-E3).
W przypadku Trylogii Sequeli nie ma Imperium oraz Rebelii/Sojuszu Rebeliantów, jak wskazywały na to Legendy Gwiezdnych Wojen.
Oficjalnie od Epizodu VII walczące ze sobą frakcje to:
-First Order
-Resistance

Odpowiednikiem Imperium w Trylogii Sequeli jest First Order (w luźnym tłumaczeniu Pierwsza Władza / Nowy Porządek), po stronie którego stoi Kylo Ren, natomiast Rebeliantów - Resistance (w luźnym tłumaczeniu Ruch Oporu).


Na wystawie można było również zauważyć nowy model X-Winga, którego oficjalne oznaczenia to Incom T-70. Nowy myśliwiec walczy po stronie Resistance przeciwko First Order.

TAGI: Epizod VII: Przebudzenie Mocy (912)

KOMENTARZE (46)

  • Jenth232015-04-21 20:59:21

    Moze Pierwszy Zakon?

  • rafix4442015-04-21 19:32:03

    Jak wyraźnie zaznaczono w artykule, tłumaczenie jest luźne, aczkolwiek zaskoczony jestem, że tłumaczenia First Order jako Pierwsza Władza/Nowy Porządek dominuje w naszej dyskusji oraz pojawia się w artykule jako "pierwsza myśl" autora. Nie rozumiem dlaczego w dyskusji pomijany jest fakt istnienia wcześniejszych "Orderów" w SW takich jak JEDI ORDER :D ;). Order of the Sith Lords... Analogicznie, naprawdę bardziej spodziewałbym się formy jakiegoś ZAKONU, czy też Pierwszego Zakonu lub innych wariacji tego słowa.

  • sebcio2015-04-21 15:32:11

    Teraz to mi przyszło do głowy że First Order może chcieć wręcz przejąc siłą władze w tym co pozostało z Imperium czego efektem byłaby np. rozwałka w hangarze (eliminacja opornych)

  • Darth Zabrak2015-04-21 08:19:10

    sebcio >> SS to faktycznie było takie państwo w państwie. Bardzo możliwe że First Order będzie czymś takim. A gdzieś na boku byłoby wciąż egzystujące Imperium. To byłoby dobre rozwiązanie.

  • sebcio2015-04-20 10:42:55

    Uważam że będą 3 frakcje, Imperium, Resistance i ten First Order jako frakcja wewnętrzna robiąca porzadek w Imperium (coś trochę jak SS w nazistowskich Niemczech). Widać że nowe logo to jakaś ceremonia, czarne TIE-fightery robiące rozwałkę w hangarze (wcale nie musi to być uprowadzony myśliwiec), nietypowy miecz świetlny (jakiś starożytne artefakt, możliwe że bardzo istotny dla fabuły lub wręcz jej oś) chrometrooperzy

  • Nestor2015-04-20 09:33:54

    Nowa era, nowe możliwości. Ułożą to raczej ładnie, a sądzę jak większość z was, że First Order będzie tylko kultem wyznawców, działającym na polu jakiegoś galaktycznego państwa. Może będziemy mieli widoki jak z francji XVII wiecznej - z królem i kardynałem, a do tego oporem, kontr-państwem i ludźmi którzy chcą założyć Zakon Jedi.

  • Chewie z Wooczego Imperium2015-04-19 21:42:50

    To jak jest Resistance, to jeszcze musi być John Connor, żeby wysłać terminatora w przeszłość, żeby... Jar Jar?!

  • Nahen2015-04-19 10:17:55

    Hialv Rabos a może jak zawsze poitycy po bitwie "o Endor" nie potrafili się dogadać, część z nich miała interes z Imperium i nadal je ma, część zaczęlo się kłócić o stołki w senacie nadchodzącej Nowej Repuibliki, i tak jak to w życiu została zaprzepaszczona szansa na powstaine Nowej Republiki i konkretnego zjednoczenia sie przeciw resztkom Imperium...

    A imperium korzystając z zamieszania zaczęło sie przekształcać, zmieniac sposób działania, zadowoliło się kontrolą części galaktyki, tam dalej siejąc terror i tam wlaśńe nadal działa Ruch oporu w ktorego skład wchodzi część ludzi pami etających lata rebelii, a część nowych ktorzy wcześńej mieli wylane a teraz zobaczyli, że da się przeciwstawić i próbują walczyć o swoje.

    Możliwości jest sporo.

  • Hialv Rabos2015-04-18 23:13:45

    W skrócie:
    Jeżeli takowy podział jest prawdziwy, to jest bardzo słabo.

    Więc jak to jest? Luke rozwala Sithów, a Rebelia zgniata główną armadę Imperium w RotJ, a po 30 latach, de facto wciąż jest tak samo?!

  • Kolega2015-04-18 21:30:11

    Allo!Allo! jest świetne :P

  • Ricky Skywalker2015-04-18 20:51:20

    Resistance? A Gorden Kaye (Rene z "Allo! Allo!") jest w obsadzie? ;)

  • DARTH VADER2015-04-18 20:22:34

    Może być zawsze tak, że Imperium i Sojusz Rebeliantów istnieje, pozostając w stanie zimnej wojny.
    Jednak niektórzy w Imperium się wyłamali, tworząc odłam okultystyczny Sithów - Pierwsza Władza, która za cel postawiła sobie wybicie wszystkich czułych na moc (jak za czasów Vadera i Imperatora).
    W Sojuszu Rebelii też pewnie znalazła się część osób, którzy chcą zniszczyć Imperium i nie zgadzają się z ogólnie przyjętą fazą zimnej wojny. W ten oto sposób odłamała się od nich część zwana Resistance.
    Widać tutaj pomysł Lucasa z E1, gdzie zła frakcja wszczęła konflikt, który w kolejnych epizodach zwiększył rozmiary. Podobnie może byc w E7 - odłam Imperium - Pierwsza Władza szuka i niszczy po cichu czułych na moc, tworząc przy tym w tajemnicy broń. Podobnie Resistance - dowiadujac sie, ze Pierwsza Władza szykuje atak nową bronią, sama zaczyna tworzyć swoją po cichu.
    No i mamy teraz postać Gleesona, byłego Rebelianta, w szeregach Imperium - którego celem może byc sabotowanie obu borni obu wyłamanych fakcji - co sie pewnie udaje. Przez to stan zimnej wojny zostanie zerwany i ponownie bedzie walka Imperium z Rebelią.

    Różnie może byc ;)

  • Kolega2015-04-18 19:20:28

    naturalnie też, śmierci cesarza i vadera a,e (powtórzę się) nie oznacza to końca imperium. Mogło spowodować podział, osłabienie ale nie koniec imperium. Tak jak Han powiedział do luka takich statków dowodzenia jest wiele w imperium, czy jakoś tak mówił :P

  • Kolega2015-04-18 19:13:26

    sceny radości, to chyba oczywiste, że cieszą się ze zniszczenia gwiazdy śmierci, broni która mogła niszczyć planety. Nie oznacza to końca imperium...

  • Darth Zabrak2015-04-18 18:56:11

    Dziwnie to brzmi, trzeba przyznać. Bardzo możliwe że Bart ma rację z tą manią nowości. Ale tak czy inaczej, zmiany w Imperium może jeszcze zrozumiem, Imperator i Vader zgineli, Imperium powoli zaczeło się sypać, a do władzy doszli konkretni ludzie i już. Ale zmiany w Rebelii to już nie rozumiem, tu wygląda na to że powodem naprawdę jest mania nowości, bo jaka jest różnica między Sojuszem Rebeliantów a Ruchem Oporu?? Jedno i drugie wskazuje na organizację buntowniczą, walczącą z tyranią. Niepotrzebny zabieg wg mnie.

  • Mistrzyni Victoria Luna2015-04-18 18:51:23

    Ruch oporu. Jasna Stona Mocy wygra. (przyjmuje zakłady XD

  • Krogulec2015-04-18 18:14:13

    Czyli oficjalnie żadnej Nowej Republiki nie ma, a zamiast Imperium i resztek są jakieś "Ordery"... kiepskawo.

  • Peter_D2015-04-18 17:23:43

    Nie X-70 tylko T-70

  • Apophis_2015-04-18 17:15:51

    Post-RotJ: Imperium i Nowa Republika (wg. Battlefront) -> prawdopodobnie Imperium podzieli się na mniejsze frakcje lub zostanie zunifikowane pod przywództwem Ubera (i jego ucznia, Kylo Rena), ale w Galaktyce nadal obecna będzie Republika. Stawiam, że The First Order to bardzo okultystyczna frakcja, nastawiona na wiarę w potęgę Mocy i Sithów (Kylo Ren podobno uważa się na Vadera) i na jej terenie działać będzie właśnie ten ruch oporu. Zwykła dedukcja na podstawie tego co wiemy.

  • Yoschan2015-04-18 17:05:33

    Moja teoria co do tych nowych nazw jest taka, że może ta rzekoma kontynuacja Imperium, czyli First Order to rodzaj kultu religijnego? Może Imperium po porażce na Endorze zdecydowało się przegrupować i wzmocnić morale poprzez uczynienie ikony z postaci Vadera i ciemnej strony mocy?
    Rebelia po niby-zwycięstwie i wywalczeniu jakiejś tam równowagi nie jest już typową rebelią przeciwko potędze, a właśnie Resistance, swoistym przeciwieństwem wyznaniowego First Order.

  • Mistrz Mateusz2015-04-18 16:20:31

    Być może wygrali tylko i bitwę, ale jednak zabili najważniejszych ludzi w tym Imperium i imperialni byli w odwrocie, musieli na nowo się zjednoczyć, bo stracili dowódcę. Poza tym to jednak trzydzieści lat. Sądziłem, że w takim czasie "Resistance" przejmą władzę i pokonają ostatecznie Imperium, a to, co będziemy widzieć w TFA to nowa frakcja, odbudowane Imperium czy coś w tym stylu. Niech Moc będzie z Wami.

  • ObiKenobi552015-04-18 16:14:52

    Jakoś nie pasują mi te nowe nazwy. Przy imperium od razu było wiadomo że ma się do czynienia z potężnym tworem państwowym o strukturze hierarchicznej z imperatorem na czele, a ten first order brzmi po prostu nijako. Oby chociaż przetłumaczyli to jakoś z sensem. Co do resistance to w zasadzie może być, ale osobiście wolałbym sojusz rebeliantów albo nową republikę, choć może to kwestia sentymentu do tych określeń :)

  • Lord Bart2015-04-18 16:12:38

    oczywiście, mania nowości - ciekawe czy w takim razie wyedytują sceny radości z końcówki EVI (-‸ლ)

  • krystioo2015-04-18 15:48:50

    Prawda wygrali bitwę a cała reszta imperium dalej trzymała władze.

  • Kolega2015-04-18 15:27:57

    Tyle, że nie odnieśli zwycięstwa, wygrali raczej bitwę ale nie wojnę

  • Mistrz Mateusz2015-04-18 15:24:45

    Resistance, czyli Ruch Oporu? To ma zastąpić Rebelię? Cóż, to dziwne, bo nazwa wskazuje na to, że nie są siłą dominującą w galaktyce. Spodziewałem się, że to oni zaczną ponownie rządzić. Spodziewałem się Nowej Republiki lub czegoś w tym stylu... No cóż, to jestem zaskoczony. Sądziłem, że po wygranej nad Imperium ponad trzydzieści lat wcześniej, to oni będą władać, a ruchem oporu będą raczej resztki Imperium starające się powrócić do władzy. Myślałem, że będzie Republika i Imperium, czyli tak, jak za czasów TORa. Wychodzi na to, że Nowy Porządek będzie frakcją bardziej popularną w galaktyce. Niech Moc będzie z Wami.

  • Kaerobani2015-04-18 14:06:03

    Statek kosmiczny/a-w-sumie-zresztą-samolot to nie pojazd, bo pojazdy jeżdżą, nie latają.

  • Bazy2015-04-18 14:02:01

    darth_sowa http://furiousfanboys.com/wp-content/uploads/2014/11/star-wars-leia-facepalm-e1417413478283.png

  • darth_sowa2015-04-18 13:44:57

    Pytanko: Bazy. Troll czy ignorant ??

  • RodzyN jr.2015-04-18 12:51:01

    First Order - New World Order - pszypadek? niesondze.

  • Mister S.2015-04-18 11:50:43

    Ruch oporu? Myślałem że coś ala Republika będzie miała przewagę. Nowy Ład - pierwsze skojarzenie to słynna Deklaracja Nowego Ładu. W angielskim jeszcze to widzę takie first order ale mam nadzieję że w Polsce pozostaną przy Imperium.

  • Bazy2015-04-18 11:35:41

    Nie, przecież X to w numeracji rzymskiej 10! Stawiam na 10-cio skrzydłowiec. Co do Imperium, order to także "rozkaz", więc równie dobrze może być Pierwszy Rozkaz!

  • Luke S2015-04-18 11:34:52

    IMO najbardziej rozsądnym tłumaczeniem jest Nowy Porządek i Ruch Oporu. Zresztą tak też autor newsa przetłumaczył, mam nadzieję, że osoby odpowiedzialne za lokalizację również pójdą tą ścieżką.

  • nikt10922015-04-18 10:40:30

    A nie chodzi tu przypadkiem o kształt mysliwca, gdy jest w pozycji bojowej?:)

  • kuba_starwarsy2015-04-18 10:31:22

    X wing to dziesięcioskrzydłowiec bo X to po łacinie 10.

  • kuba_starwarsy2015-04-18 10:30:34

    Order to taki medal. Medal może być złoty, srebrny albo brązowy. Oczywiście za 1 miejsce jest złoty, czyli nazwa frakcji będzie u nas tłumaczona: Złoty Medal. Resistance to Odporność.

  • darth sheldon hiszpański inkwi2015-04-18 10:19:17

    Pierwsza władza/Zakon, kto wie co wybiorą nasi tłumacze.

  • DARTH VADER2015-04-18 10:16:44

    Pewnie tłumacze First Order potraktują jako Nowy Porządek / Nowy Ład.

  • Bazy2015-04-18 10:15:52

    Niedługo się dowiemy, że film to tak naprawdę nie będzie Star Wars tylko Wars in Space

  • Kolega2015-04-18 10:11:16

    W kolejnych trylogiach nie powinno już być imperium tylko akcje wewnątrz republiki :)

  • DARTH VADER2015-04-18 10:08:37

    Dobrze się zabezpieczyli. W kolejnych trylogiach będzie Second Order, Third Order itd ;)

  • Teesel2015-04-18 10:07:55

    "Pierwsze Zamówienie" :D

  • Arasuum2015-04-18 10:05:13

    Pierwszy Porządek? Ciekawe jak na polski to przetłumaczą :P

  • SroQ2015-04-18 09:29:43

    Viva la resistance?

  • darth ryba2015-04-18 09:20:05

    First order!!!

  • Alex2015-04-18 09:08:31

    LOVE IS OUR REESIIISTAANCE

ABY DODAWAĆ KOMENTARZE MUSISZ SIĘ ZALOGOWAĆ:

  REJESTRACJA RESET HASŁA
Loading..