TWÓJ KOKPIT
0

Ostatni Jedi

O pięciu wyciętych scenach z „Ostatniego Jedi”

2018-03-03 17:23:37

„Entertaiment Weekly” miało okazję obejrzeć pięć spośród 14 wyciętych scen z „Ostatniego Jedi” oraz w pewien sposób je opisać.



Wśród wyciętych scen z VIII Epizodu znajduje się jedna z Finnem. Finn po przebudzeniu zastanawia się, czy nie porzucić Ruchu Oporu. Z pomocą przychodzi mu BB-8, który wyświetla mu pożegnalny hologram od Rey.
Rian Johnson oczywiście tłumaczy tę scenę. Miała w filmie przypomnieć widzowi o przyjaźni między Finnem a Rey. Zwłaszcza, że przez większość czasu w „Ostatnim Jedi” ta dwójka nie dzieli czasu ekranowego. Potem jednak Rian zrozumiał, że wyjaśnienie motywacji Finna właściwie ma miejsce w scenie z Rose.
Johnson żałuje tylko, że wyleciała scena oburzenia Finna, iż BB-8 w ogóle to nagrał.



O kolejnej scenie pisaliśmy już wcześniej (zresztą o dwóch innych również). To trzecia lekcja, która Luke daje Rey. Gdy oboje widzą ogień w wiosce opiekunek, Skywalker informuje ją, że to banda, która grabi wioskę raz na jakiś czas i że nie należy interweniować, bo za kilka tygodni i tak będzie to samo. Rey robi swoje i prowadzi to do jej wściekłości na Luke’a.
Rian twierdzi, że ta scena miała uświadomić ostatecznie Rey, jak dużo czasu zmarnowała na tej wyspie i że Luke jej nie pomoże. Ale podobną wściekłość ostatecznie osiągnął rozmową Kylo i Rey oraz walką Rey z Lukiem.
W scenie oczywiście nie pada słowo trzecia lekcja. Rian nawet twierdzi, że to nie koniecznie musi być to. Innymi słowy, trzecia lekcja to obecnie problem (lub jak twierdzi Johnson: potencjalna możliwość) J.J. Abramsa.



W innej scenie mieliśmy zobaczyć jak Luke jest w żałobie po Hanie Solo. Miał usiąść w pozie bardzo podobnej do Lei i rozmyślać. Widz miał zobaczyć, że prawdopodobnie jest więź między rodzeństwem, no i że śmierć Hana bardzo zasmuciła Skywalkera.
Ponieważ ta scena była połączona z Leią, mieliśmy kolejny przeskok. Rian uznał, że lepiej będzie pozostać na wyspie i pociągnąć wątek Luke’a i Rey.



Kolejna potwierdzona scena również była już opisywana na łamach Bastionu. Chodzi o przypadkowe spotkanie Finna infiltrującego niszczyciel „Supermacy” Snoke’a z innym szturmowcem. EW nie potwierdza wcześniejszych doniesień, że miał go grać Tom Hardy. W każdym razie jak twierdzi Rian, ta scena miała ukazać działanie Najwyższego Porządku, który ukrył fakt dezercji Finna. A przy tym znów miała być śmieszna.
Johnsonowi bardzo się to podobało, ale jak twierdzi mocno zwalniało tempo filmu.



Scena ze śmiercią Phasmy w filmie to wynik dokrętek. Rian parę razy sugerował, że ona ma być jak Kenny z „South Parku”. Dlatego chciał ją w oryginale zabić inaczej, a przy okazji skompromitować. Znów o tej scenie pisaliśmy wcześniej. Finn miał opowiedzieć szturmowcom o udziale Phasmy w zniszczeniu Starkillera. Oni zaś nie są pewni, czy bezpiecznie jest posiadać taką wiedzę.
Rian mówi, że w oryginale chciał ukazać nie tylko fizyczną śmierć Phasmy, ale także to, że ona jest już skończona. Tyle, że to wszystko trwało za długo, włącznie z tą pogadanką. Dlatego to wycięli. A czy Phasma żyje? Johnson znów sugeruje, że to nie jest pytanie do niego. Tylko cytuje słowa Luke’a, że nikt nigdy nie odchodzi na zawsze.

13 marca w USA będzie można pobrać film w wersji cyfrowej. Wersja BD i inne pojawi się 27 marca (więcej). Lista wyciętych scen znajduje się tutaj.
TAGI: Blu-ray (233) Epizod VIII: Ostatni Jedi (531) J. J. Abrams (553) Rian Johnson (313) wycięte sceny (70)

KOMENTARZE (39)

  • DarthMati2018-03-04 21:50:51

    Chłopina znów się tłumaczy.

  • Nestor2018-03-04 19:56:52

    Brak tej sceny z Phsamą trudno zrozumieć, najgorsza decyzja jaka mogła zapaść. To samo dotyczy żałoby Luke`a...

  • AJ732018-03-04 18:43:37

    @San Solo
    Nie jestem pewien, bo nie mam teraz dostępu do książki, ale wysłannik Saurona od samego początku pogardzał w każdym słowie towarzyszami Gandalfa, kiedy zorientował się, że obelgi nie zadziałają, to wyciągnął rzeczy Sama i Frodo, jako dowód, że są więźniami Saurona. W zamian za ich uwolnienie domagał się całkowitej kapitulacji Armii Zachodu i uznania Saurona jako ich jedynego władcy. W filmie jest to zmienione, prawda, ale biorąc pod uwagę kontekst całej sytuacji, można zrozumieć, że Aragornowi puściły nerwy, chociaż sama prowokacja była wymierzona bardziej w Gandalfa, nie Aragorna.

  • San Holo2018-03-04 15:32:04

    @Soap93 Ale wyżynają ich w czasie bitew/potyczek, ponieważ trwa wojna - zabijanie posłańca to w ogóle inna sytuacja, Aragorn zachowuje się wtedy jak barbarzyńca. Zresztą cała ta scena została w filmie kompletnie zmieniona - w książce Rzecznik nie prowokował "dobrych", tylko w imieniu Saurona proponował im układ: życie Froda w zamian za wycofanie się ich wojsk spod bram Mordoru. Podsumowując - dobrze, że tę scenę wycięto.

  • Soap932018-03-04 15:20:45

    e tam zaraz morderca. Aragorn i reszta przez cały film wyżynają zastępy orków. Chcesz grzecznych filmów to Disneyowskie bajki ogladaj.
    Rey też zabija i świetnie się przy tym bawi (na Crait). Chociaż tyle dobrego w tym filmie.

  • AJ732018-03-04 14:22:02

    @San Solo
    Aaa to już mówimy o interpretacji, lepszej lub gorszej dokonanej przez reżysera. Ale masz rację, sporo przerysowane, lub znacznie odbiegające od książki.
    W takim przypadku zawsze rozbawia mnie standardowa odpowiedź reżyserska - staraliśmy się zachować ducha oryginału ... ;)

  • San Holo2018-03-04 14:02:19

    @AJ73 Motyw z wysłannikiem Saurona całkowicie odbiega od książki i przedstawia Aragorna jako mordercę, który nie potrafi zapanować nad emocjami. Nie wspominam już nawet tandetnie wyglądającej, pseudo-komediowej sceny, gdy Aragorn, Gimli i Legolas atakują statek piratów z Umabru...

  • Darth Starkiller2018-03-04 13:31:09

    Lubsok, który gnoił TFA z byle powodu i to też długo po premierze, dziwi się, że niektórzy się pieklą na TLJ? xD Ciekawe.

  • Lubsok2018-03-04 12:22:21

    Kopalnia głupot? Nie większa niż TFA.

  • Soap932018-03-04 11:34:46

    oczywiście że nie mogę się doczekać. Żeby wyłapać jeszcze więcej rzeczy do hejtowania. to kopalnia głupot.

  • Lubsok2018-03-04 11:24:37

    Wszyscy się czepiacie Riana i TLJ, a fakty są takie, że już nie możecie się doczekać aż znów obejrzycie ten film. Ba, większość ściągnie go jak tylko się pojawi w "sklepiku".

  • rebelyell2018-03-04 00:59:31

    Moim zdaniem dobrze, że to wycięto, ba! z radością bym przyjął usunięcie kilku obecnych w filmie - szczególnie tych w kasynie i BB-8 w maszynie kroczącej...tylko trzeba by inaczej rozwiązać kwestię ucieczki Finna i Rose.

  • Emperor Reek2018-03-04 00:57:27

    Tak, Rian i jego mądrość...

  • AJ732018-03-04 00:03:16

    @Soap93
    No więc sam widzisz, że wycięte sceny w LOTRze nie były jednak słabe ;). W przypadku tej trylogii, to Jackson miał jednak duży ból głowy, bo materiału (dobrego) było sporo, i jednak trzeba było się na coś zdecydować. Lepiej lub gorzej, to już każdy ma swoje zdanie, na szczęście, wszystkie te sceny lądują (prawie) zawsze na płytach, więc można później oceniać decyzje reżysera.
    Na (nie)szczęście, George Lucas nie miał takiego dylematu, jeśli chodzi o ROTS ;)))

  • bartoszcze2018-03-03 23:30:03

    @Reek
    Na szczęście wyrzucili scenę ze spawarką (przebłysk Dżordża), a scenę z wyrzucaniem miecza zostawili (mądrość Riana).

  • Emperor Reek2018-03-03 23:25:47

    @bartoszcze
    Przynajmniej nikt tej spawarki nie wyrzucał jak Luke w TLJ.

  • Soap932018-03-03 23:25:02

    Gandalf vs Czarnodziej z Angmaru to niby słaba scena? Śmierć Sarumana? Ta była najbardziej potrzebna. A zostawił rozwleczone 30min zakończenie.

  • nedz1232018-03-03 23:15:40

    Zacznijmy może od tego, że trzeba, by było wyciąć prawie cały film i nakręcić go od nowa.

  • bartoszcze2018-03-03 23:11:11

    @San Holo
    Zawsze mnie strach ogarnia jak przypominam sobie wycięte sceny z ROTS i wyobrażę sobie, że oprócz wszystkich wad ten film miałby jeszcze scenę z mieczem świetlnym używanym jako spawarką...

  • AJ732018-03-03 23:09:45

    @San Solo
    To zależy z której części. O ile pamiętam, to najwięcej wyciętych było chyba w ostatniej. I wcale nie były słabe, jak np. rozmowa z wysłannikiem Saurona, przy Czarnej Bramie - bardzo dobra. W ogóle warto obejrzeć wersję rozszerzoną, i porównać z oficjalną. Nie wpływają znacząco na odbiór całości, ale dodają smaczków, powodują uśmiech u fanów Tolkiena i świetnie uzupełniają trylogię.

  • Jedi Temple2018-03-03 23:08:35

    to pokazuje, że Johnson po prostu nie udźwignął tej sagi.
    Wiele rzeczy po prostu spuścił w klopie.
    Zresztą, Disney spuścił Star Wars w klopie przejmując prawa do sagi.

  • San Holo2018-03-03 22:55:38

    @YodaZgredek Akurat sceny wycięte z LotR`a były kiepskie.

  • Gapcio Gapcioszewicz2018-03-03 21:11:25

    Luke powinienem rozmyślać.

  • YodaZgredek2018-03-03 20:27:42

    @Darth Starkiller Też mnie to martwi... Zaczynam się zastanawiać czy nie obniżyć oceny, zwłaszcza że bardzo nie lubię jak najważniejsze rzeczy reżyser usuwa. Tak było z filmami Władcy Pierścieni, Hobbita, Harry`ego Pottera, Marvela, DC i teraz Star Wars :(

  • AJ732018-03-03 20:23:15

    @Gracu999 - dzięki za info.
    @Dantsy - to wiem, ale gdzieś w sieci był kiedyś "leak" i zdaje się nawet jakieś zdjęcie zrobione z ukrycia, no i było spore zamieszanie, że niby to kręcona scena ataku Ren na Luka i Rey.
    Tak czy owak, dzięki.

  • Darth Starkiller2018-03-03 20:23:03

    Beka z Riana. Zrobił chaotyczny film, a wiele ważnych scen zostało usuniętych. xD

  • Darth HaRdCoRe2018-03-03 19:54:24

    Żeby jedynym problemem Abramsa przy EIX była tylko jakaś tam "trzecia lekcja"...

  • dansty2018-03-03 19:53:35

    @AJ73: Ta plotka wzięła się stąd, że Adam Driver pojawił się na Skellig Michael, żeby stać po drugiej stronie kamery, kiedy Daisy Ridley nagrywała swoje sceny "dialogów" Rey i Kylo. Rycerze Ren przez chwilę byli rozważani jako obstawa Snoke`a, ale ostatecznie zdecydowano się nie umieszczać ich w filmie.

  • Lubsok2018-03-03 19:50:55

    "trzecia lekcja to obecnie problem J.J. Abramsa."

    Zawsze mnie rozwalają takie stwierdzenia. Ktoś zrobił gówno i inna osoba musi to po nim sprzątnąć. xD

  • Gracu9992018-03-03 19:49:11

    @Bartoszcze ja odpowiedziałem odnośnie sceny Rycerzy Ren i wyspy.

  • Bendu2018-03-03 19:46:23

    Ucięło mi posta :/

  • Bendu2018-03-03 19:44:32

    A gdzie wycieta sceny o tytułach:

    1. First Impact - Grand Admiral Thrawn

  • Darth HaRdCoRe2018-03-03 19:43:11

    ...albo całe Canto Bight.

  • Soap932018-03-03 19:14:44

    Zamiast tych scen było wyciąć Chinke.

  • bartoszcze2018-03-03 18:52:54

    @Gracu
    Nie, to dotyczy sceny z Finnem na Supremacy. Scenka byłaby fajna, ale tam Ruchowi Oporu kończy się paliwo...

  • Gracu9992018-03-03 18:25:38

    AJ73 wydaje mi się ze mogło to dotyczyć sceny tej lekcji 3 i najeźdźców.

  • Gracu9992018-03-03 18:21:19

    Najbardziej ubolewam chyba nad brakiem sceny Lukea w żałobie :/

  • AJ732018-03-03 18:19:02

    Mnie tam się wydaje, że Rian każdego następnego dnia zmieniał to, co dzień wcześniej sobie ułożył w głowie, dlatego wyszło to za bardzo chaotycznie. Tak na marginesie, czy wie ktoś coś o tych PODOBNO kręconych scenach z Rycerzami Ren, na wyspie. Było coś takiego, czy to jednak dotyczyło innych scen ?

  • YodaZgredek2018-03-03 17:35:10

    "Johnsonowi bardzo się to podobało, ale jak twierdzi mocno zwalniało tempo filmu."

    Otóż to Panie Johnson takich scenek w The Last Jedi brakuje... no najlepiej było nakręcić chaotyczny film. No szkoda bo ta scena powinna się znalezć w filmie.

    Opisy scen smakowite :) bardzo mi się podoba scena z Finnem i BB-8 kurdę gdyby te 5 scen było w filmie byłoby dużo lepiej

ABY DODAWAĆ KOMENTARZE MUSISZ SIĘ ZALOGOWAĆ:

  REJESTRACJA RESET HASŁA
Loading..