TWÓJ KOKPIT
0

Ostatni Jedi

Znaczenie tytułu - mocne spoilery

2017-03-12 14:03:50 SWL

W tym roku poznaliśmy oficjalny tytuł Epizodu 8 – „The Last Jedi”. Dodatkowo został zaprezentowany teaserowy plakat reklamowy. Co tak naprawdę oznacza tytuł Epizodu 8, biorąc pod uwagę poprzednie epizody Gwiezdnej Sagi? Na uwagę zasługuje napis Star Wars w czerwonym kolorze. W przeszłości również niektóre epizody były podobnie reklamowane. Chodzi o Epizod 6 oraz Epizod 3. W przypadku Epizodu 6 kolor czerwony znalazł się na planszy kończącej teaser oraz po części na plakacie o tytule Revenge of the Jedi, zanim przekształcił się w Return of the Jedi. Natomiast w przypadku Epizodu 3 tytuł Revenge of the Sith wraz z napisem Star Wars w czerwonych kolorach reklamowany był w zapowiedziach (teaser oraz trailery).


O czym może świadczyć czerwony kolor w reklamowanym tytule Epizodu? W przypadku Powrotu Jedi – przejście Dartha Vadera na jasną stronę mocy, kuszenie Luke na ciemną stronę. W przypadku Zemsty Sithów – przejście Anakina na ciemną stronę. Biorąc pod uwagę poprzednie epizody można sądzić, że kolor czerwony w tytule reklamowanego Epizodu sugeruje przejście głównego lub drugoplanowego bohatera na przeciwną stronę mocy i konfliktu. A co w przypadku Epizodu 8? (Spoiler):
Ostatnim Jedi jest zapewne Luke Skywalker, a także jego uczennica Rey. Jednak jak to się ma do wskazówek zawartych w reklamowaniu poprzednich epizodów sagi? Odpowiedzią może być finałowa scena filmu z wycieku scenariusza. Okazuje się, że Luke nie jest ojcem Rey. Skywalker ginie z rąk Kylo Rena, po zadaniu ciosu mieczem, znikając podobnie jak Obi-Wan w Nowej Nadziei. Natomiast Leia zostaje zabita przez generała Huxa. Po tej scenie mają się ujawnić prawdziwi rodzice Rey. Okazują się nimi dwoje Rycerzy Ren, rywalizujący z Kylo o względy głównodowodzącego Snoke`a. Po śmierci Luke`a i Lei, Snoke rozkaże Rycerzom Ren zabić Kylo, który ranny i osłabiony po walce ze Skywalkerem ledwo będzie mógł się obronić. Z pomocą przybędzie duch mocy Luke`a. W czasie walki Bena z Rycerzami Ren, Luke będzie udzielać siostrzeńcowi podpowiedzi. Dzięki temu Kylo zdoła uciec.
Zapewne tytuł odnosi się również do Bena, który prawdopodobnie okaże się ostatnim dziedzicem Skywalkerów, czyli Ostatnim Jedi pod koniec Epizodu 8.
(Koniec Spoilera)
Powyższe informację należy traktować z dużą rezerwą, ponieważ nie zostały oficjalnie potwierdzone przez Lucasfilm ani Disney.
TAGI: Epizod VIII: Ostatni Jedi (531)

KOMENTARZE (67)

  • KananJarrus52017-03-20 17:48:31

    jak można było początek spoilera uśmiercić wszystkie te zarąbiste postacie w środku trylogii? koniec spoilera

  • THX19742017-03-15 22:12:48

    Rycerze Ren to NIEDOSKONAŁE (niepełne) klony Skywalkera (nie są tak mocno wrażliwe na moc) ale posiadają liczne pożadane cechy (wierność,skuteczność w działaniu ,bezwględność)

  • THX19742017-03-15 22:10:17

    Snoke to byt nieśmiertelny szukający nowego ciała obdarzonego mocą(pozwla na wcielenie) .SNOKE to Plagueis to Palpatine. Ben jest potencjalnym dawcą.Po zabójstwie ojca (zduszenie resztek światłości) droga dla Snoka stoi otworem. Skywalker ukrywa się po tym jak stał się swiadomy zagrożenia (był celem owładnięcia).Snoke jest potężniejszy od niego i sam nie jest w stanie sie z nim zmierzyć.

  • THX19742017-03-15 21:51:36

    Rycerze Ren to klony skywalkera.

  • THX19742017-03-15 21:49:57

    Rey jest KENOBI i jest również SKYWALKER.Kenobi nie wiedział że ma córkę a Luke poznał ją przez "przypadek".

  • Lubsok2017-03-15 18:57:59

    Princess mnie rozwala. xD Może jeszcze się dowiem, że on ten miecz świetlny włączyć żeby oświetlić młodzikom drogę. xD Poza tym Padme wyraźnie zarzuca Anakinowi na Mustafar że zabił dzieci. A on co? Wkurzył się od razu. Widać że winny.

  • DARTH VADER2017-03-15 16:02:33

    https://youtu.be/MWK57eJEE6g?t=3m16s ;)

  • Princess Fantaghiro2017-03-15 14:27:27

    100 kredytów temu kto pokaże mi w filmie SW scenę rzekomego masowego mordowania małych dzieci przez Anakina. Może być nawet przez Vadera. :P

  • -Piccol+2017-03-15 14:06:43

    No cóż.... To będzie mega słabe. Zabicie własnego ojca z ZIMNĄ krwią i potem nawrócenie? Sorry... Ale to za dużo... Vader od samego początku był postacią sympatyczną którą się lubi. Kylo jest postacią ciekawą, intrygującą ale zarazem antypatyczną, której po prostu nie da się lubić. To taki antagonista którego końca wyczekuje się ze zniecierpliwieniem.

  • YodaZgredek2017-03-15 05:17:33

    @Luke S ja chciałbym, bo dla mnie to nudne, zła postać ma być złą postacią do samego końca a nie się nawracać bo to jest nudne. Ten schemat zrobił marvel z Winter Solider, czy Gamorą, możliwe że z Nebulą. W Harrym Potterze Snape - ok nie dało się inaczej ale to ten sam schemat... Vader w Powrót Jedi. Po prostu jak dla mnie jedno wielkie "NIE" nie chcę tego schematu. Dlatego chcę Kylo jako zimnego drania, jeśli wróci cóż z mety będzie to dla mnie minus. Ale no niestety zgadzam się z tobą to jest przewidywalne.

  • Luke S2017-03-14 23:17:48

    @YodaZgredek

    Nie wiem, czy tylko chciałbyś tego, czy uważasz, że tak będzie. W każdym razie, w tym przypadku Twoja wola zostanie jedynie wolą, bo tak po prostu się nie stanie. Ta trylogia nie może się inaczej skończyć, zresztą już jest tyle przesłanek, że to pewne. Kylo wróci na jasną, zobaczymy jak, gdzie i kiedy.

  • YodaZgredek2017-03-14 20:06:45

    No ja liczę że to fake.

    @Luke S masz na myśli mnie? nie jestem epickim naiwniakiem ale nie chcę Kylo Rena dobrego Wolę go do końca złego.

  • Gracu9992017-03-14 14:53:52

    A pamiętacie Anakina Skywalkera, który jako Darth Vader dopuścił się masowego mordu dzieci, wielu innych ludzi, Jedi, żołnierzy rebelii czy to oficerów imperium i odciął synowi rękę?? Na końcu też się nawrócił, z Benem Solo będzie tak samo, tylko narazie nie znamy okoliczności w jakich to się stanie, ale raczej na 90% nie tak jak w powyższym newsie.

  • Luke S2017-03-14 12:00:50

    Serio, trzeba być EPICKIM naiwniakiem, żeby wierzyć, że Ben nie powróci na jasną stronę, czy w VIII, czy w IX. To musi się tak skończyć.

  • Evening Star2017-03-14 06:53:55

    @Svensson z zimną krwią? Nie odniosłam wrażenia, że zabicie Hana to była dla niego bułka z masłem, co raczej było widać. Nie wiemy, czy z zimną krwią zabije Luke`a, bo nie znamy sytuacji. Dobre umotywowanie psychologiczne da się pokazać w jednym filmie, jeśli zabiorą się za to utalentowani ludzie. Czy w tym przypadku tacy grzebią przy VIII to się okaże. Choć też sądzę, że ten wyciek w dużej części to fake i jest to za ciężkie na film dla dzieciaków.

  • Svensson2017-03-14 01:08:55

    @Luke S uważam, że wysuwanie argumentów ad personam nigdy nie świadczy dobrze o poziomie osoby, która stosuje takie chwyty w rozmowie, tym bardziej na tak błahe tematy. Co do reszty Twojej wypowiedzi, to owszem byłoby to możliwe, ale mało prawdopodobne (przynajmniej z mojego punktu widzenia). Kylo zabija ojca i wujka z zimną krwią, dokonuje zaplanowanych od dawna morderstw swojej rodziny, ale "ciągnie go do światła"? Coś takiego musiałoby być świetnie umotywowane psychologicznie, żeby być wiarygodnym. To raczej temat na wiele tomów powieści, niż przygodowy film familijny, jakim poniekąd są SW.

  • Darth Zabrak2017-03-13 23:31:15

    Nie sądzę by rodzicami Rey okazali się jacyś noname`owi rycerze Ren, to jest zwyczajny fake news i tyle w temacie.

  • SW-Yogurt2017-03-13 23:02:53

    Jaki nastolatek? On miał dobre ćwierć wieku. ~:)

  • YodaZgredek2017-03-13 21:49:32

    @Luke S ale to nie zmienia moim zdaniem tego że to słabe rozwiązanie. Poza tym wolałbym Kylo złego do samego końca. W TFA był roztargnionym nastolatkiem teraz czas na wrednego mocnego typa! Moim zdaniem

  • Luke S2017-03-13 21:12:11

    A nie pomyśleliście, kumaci-inaczej, że Luke chciałby przeciągnąć Bena, którego ciągnie "w stronę światła", z powrotem na jasną stronę? I dlatego mu pomaga?

  • disclaimer2017-03-13 16:34:36

    Kurde, potwierdziło się co do joty co już dawniej przepowiedziałem.

  • Princess Fantaghiro2017-03-13 13:07:17

    @pako

    No dokładnie. Ten fragment to już w ogóle jest gigantycznie żałosny...

  • pako2017-03-13 13:01:22

    Ben zabija Luka , a po chwili duch Luka pomaga Benowi uciec. Bezsensowne, dziwne i głupie . takie coś na pewno w kinie nie przejdzie

  • Svensson2017-03-13 12:02:46

    Proszę jeszcze zwrócić uwagę na to, że początek spoilera Kylo po zabiciu ojca i wuja przestaje być zły, bo zdradzili go kumple, a przynajmniej to wynika ze spoileru. Przecież to jest absurd. Niby dlaczego widownia miałaby lubić mordercę ikonicznych postaci i mu kibicować? Takie coś dałoby się jeszcze zrobić na kartach powieści, gdzie psychologia i motywacja bohatera byłaby odpowiednio opisana, a jego przemiana zajęłaby kilka tomów powieści. Już Anakin w filmach został średnio psychologiczne przedstawiony, a dopuścił się czynów moralnie o wiele lżejszych niż zabicie 2/3 swojej rodziny koniec spoilera

  • -Piccol+2017-03-13 11:05:54

    O nie nie, uwaga na poniższy komentarz!! Jest tam spoiler który źle mi się zaznaczył!! Jeśli ktoś może to poprawić to bardzo proszę!

  • -Piccol+2017-03-13 11:03:37

    Jeśli to prawda to nie wiem co twórcy tego filmu mają w głowie zamiast mózgu, ale napewno nie jest to nic odpowiadającego za myślenie. Dla jakich odbiorców, do jakich widzów miałby niby być kierowany taki obrót spraw, dla [spoiler] morderców? Zwyrodnialców? Ku ich pokrzepieniu serc? Zabijesz własnego ojca, wujka ale będzie Ci to wybaczone? Przecież to jest patologia, zbyt ciężka dla tego typu kina. Takich czynów nie da się moralnie uzasadnić, chcesz odkupić swoje winy to ok, ale w więzieniu, a nie zostając bohaterem... Niestety obawiam się, że skoro w lekkim i przyjemnym filmie jakim było TFA, ukazane zostało ojcobójstwo (które de facto w kontekście całego filmu było sceną z d*py, zbyt ciężką, przesadzoną i przez to kompletnie nie pasującą do całości), to faktycznie w Di$neyu zasiadają takie głąby by wprowadzić w film tego typu chore rzeczy które wypisane są w spoilerze...[spoiler] Jeśli to ma być prawda to faktycznie po tych kilku latach, przyłączę się do ludzi hejtujących disneya... Mimo, że poprzedni kanon był jaki był i kartki książek mogły nieść ze sobą podobne historie, to jednak filmy wystrzegrały się tego typu bzdur...

  • Ricky Skywalker2017-03-13 10:54:22

    Ja nie wiem czy Wy widzicie w redakcji jak formułujecie zdania. początek spoilera W tym momencie głos Luke`a, [...] będzie prowadził Bena Solo [...], po czym zdoła uciec. koniec spoilera Ku*wa. początek spoilera GŁOS będzie prowadził, po czym zdoła uciec koniec spoilera. BRAWO! :P

  • YodaZgredek2017-03-13 08:43:04

    @whills guardian no nie wiem czy to fake. TFA też miało wycieki przed premierą i to duże i sprawdziło się to w 99% chyba. Poza tym wątpię by autor tematu dawał te newsy bez jakiegoś źródła. Martwi mnie brak linka, ale może ich nie daje bo są prawa autorskie w każdym razie czy to brednie się zobaczy w kinie.
    @Sevensson zgadzam się ta teoria była świetna
    @Luke S dla nich wszystko niesztampowe jest
    @ObiKenobi55 dokładnie. Na kilometr moim zdaniem to fake. Rey jest powiązana z Lukiem początek spoilera a jej rodziców znamy z poprzednich filmów koniec spoilera więc mam nadzieję że to się nie sprawdzi...

  • Darth Starkiller2017-03-13 02:03:46

    Jak poprzednie spoilery mi się podobały, to ten już niezbyt. ;p

  • Kalkulator7752017-03-12 22:33:06

    Ale brednie. Zaraz się okaże, że Snoke to Padme.

  • whills guardian2017-03-12 20:28:34

    Po co wstawiacie takie brednie? Przecież to nie są spoilery, tylko kompletne głupoty, które na 100 % są fejkiem. Jak chcecie coś dodać, to niech to jest bardziej sensowne.

  • Zablokowany2017-03-12 20:15:28

    początek spoilera Ponieważ zabicie Luke`a udowodniłoby że Snoke stał się zbyt potężny. Snoke pozbyłby się potencjalnego zagrożenia ze strony dawnego ucznia. W końcu do pacyfikowania cywilów wystarczy byle muppet zdolny podnosić okruchy siłą umysłu :) koniec spoilera

  • Rzodkiewka2017-03-12 19:39:21

    Podoba mi się spojler, ale raczej się nie sprawdzi ^^
    Właśnie też wydaje mi się mało prawdopodobne, żeby początek spoilera Luke i Leia zginęli w tym samym filmie koniec spoilera
    I przede wszystkim: niby dlaczego początek spoilera Snoke miałby kazać uśmiercić Kylo? To nie ma sensu: Kylo dowiódł swojej lojalności zabijając Hana, teraz podobno dowiedzie swoich umiejętności, zabijając mistrza Jedi i po tym wszystkim Snoke ma chcieć go zabić? Tak po prostu zmienia sobie pupilków według kaprysu, czy co? koniec spoilera

  • Awkop2017-03-12 19:36:11

    oby!

  • ObiKenobi552017-03-12 19:12:30

    Moim zdaniem to jeden wielki fake. Nie sądzę żeby początek spoilera w jednym epizodzie uśmiercili zarówno Luke`a jak i Leię, to byłoby za dużo koniec spoilera Poza tym z tego co pamiętam to ktoś z Lukasfilmu wspominał, że rodzice Rey to znane nam już postacie więc początek spoilera dwoje anonimowych rycerzy Ren niezbyt tu pasuje koniec spoilera ;)

  • Kwarc2017-03-12 18:53:28

    Średnio w to wierzę... Siódemka była wybitnie zachowawcza, a teraz mieliby coś takiego zrobić? No chyba nie...

  • Princess Fantaghiro2017-03-12 18:13:28

    Przepraszam bardzo, ale spoiler z zawartymi w treści kwitnącymi roślinkami diabelnie mi się podobał. Nawet nad tym piałam z zachwytu. 😍Więc nie wiem o co Wam biega. 😝

  • Lubsok2017-03-12 18:06:31

    Evening Star - pomysłowe o oryginalne byłoby gdyby... nie kręcili dalszych epizodów. xP

  • Darth HaRdCoRe2017-03-12 17:55:51

    To, że początek spoilera Leia zginie w tym filmie koniec spoilera było raczej do przewidzenia z wiadomych względów, ale początek spoilera co do Luke`a mam nadzieję, że to nieprawda i dotrwa do IX koniec spoilera.

  • Luke S2017-03-12 17:54:07

    @Evening Star

    Ale odpowiedź na to pytanie jest banalnie prosta - nic. Dla niektórych cokolwiek nie zrobią, i tak będzie źle.

  • Krych2017-03-12 17:16:00

    Brzmi ciekawie, aczkolwiek początek spoilera Nie chcemy śmierci Luke`a i Lei! koniec spoilera

  • SW-Yogurt2017-03-12 16:59:17

    Spoilerów nie czytam, jeszcze trochę i komentarze też trzeba będzie odpuścić. ~:P

  • HAL 90002017-03-12 16:45:31

    Widzę po komentarzach, iż dobrze zrobiłem nie czytając plotek.

  • Evening Star2017-03-12 16:45:11

    zastanawia mnie co by takiego musiało się znaleźć, aby niektórzy uznali to za pomysłowe/oryginalne/whatever :P

  • bartoszcze2017-03-12 16:44:45

    Świetne spoilery, konsekwentnie nie przeczytałem :)

  • Luke S2017-03-12 16:41:41

    Albo skopiowane, a jak nie skopiowane to nie w klimacie SW hehe

  • Jedi Ania2017-03-12 16:39:48

    Mam wrażenie, że twórcy nie mają żadnego pomysłu na te filmy. To co zrobili i robią albo jest skopiowane z pozostałych części, albo nie w klimacie Star Wars i bez smaku. Ale i tak sądzę, że to co jest w spoilerze się niesprawdzi

  • Luke S2017-03-12 16:09:21

    Bo dla was niesztampowe byłoby, jakby Rey była żeńskim klonem Luke`a. No nie w tym świecie dzieciaki.

  • Princess Fantaghiro2017-03-12 15:52:18

    Tym razem bardzo słabe i sztampowe spoilery, oby się to nie sprawdziło. :)

  • Svensson2017-03-12 15:51:15

    Plotka, że Rey jest klonem Luke`a jako jedyna do tej pory w 100% pasuje do fabuły, rozwiązuje wszystkie problemy jakie pojawiły się w TFA i do tego idealnie wpasowuje się w klimat SW. Jeżeli ktoś uważa inaczej, a ma ochotę na kulturalną, merytoryczną dyskusję, to zapraszam. Co do tej plotki tutaj, to jest to bardzo słabe. początek spoilera Kylo zabija ojca, wujka, ale staje się dobry bo zdradzili go kumple? To nie może być, aż tak słabe :/ Idąc tym tokiem rozumowania Kenobi mógł wcześniej podłożyć się Anakinowi, może młody by wtedy ochłonął, przestał gwiazdorzyć i dalej by był dobry koniec spoilera

  • Luke S2017-03-12 15:28:24

    Dlaczego ja to przeczytałem xD

    Ale to by było k****sko epickie xD

  • General Rennobi2017-03-12 15:19:04

    @nedz123
    Błagamy cię. Nie rób takiej siary w komentarzach. :P

  • nedz1232017-03-12 15:08:25

    chwile... musze złapać oddech dawno tak się nie śmiałam po takich pierdołach, że copoczątek spoilera kylo dupon zabije Luka on taki patałach?:P A Hux Leje już to widze:P po co do jasnej holery generał miałby babrać łapy i zabijać:P di$ney nie wie, że od tego są szerogowi albo żołnierze niżsi stopniem?:P W tym przypadku sztumowcy jako e l i t a wojsk najwyższego odkurzacza:P. A po za tym rodzice Rey tak na pewno:p, a kylo na jasną stronę:P koniec spoilera no na pewno:P.
    Po przeczytaniu tego zasugeruje twórcom zakup tego:
    http://allegro.pl/masc-na-bol-dupy-lek-na-wszystkie-problemy-swiata-i4839051203.html :P.

  • Gapcio Gapcioszewicz2017-03-12 15:02:34

    Nie mam nic do powiedzenia, więc powiem jak widzieć teczę - nalać sobie benyzyny do oka

  • Lubsok2017-03-12 14:49:14

    Żeński klon Luke`a? LOL. Ludzie, co wy palicie?

    A to coś w spoilerze... Dawno takich pierdół nie czytałem. xD

  • General Rennobi2017-03-12 14:46:50

    Najgorszy ból świata? Czekać na premierę Gwiezdnych Wojen. Męczarnia, męczeństwo. :P

  • Evening Star2017-03-12 14:44:40

    @YodaZgredek weź zaznacz, że spoilerujesz :P i to jest całkiem sensowne, bo a) to co pisał Renn - rycerze Ren to nie będą tylko jakieś noł-nejmy i tylko świta Crylo i b) początek spoilera jeśli Rey miałaby przejść na darksajd to fakt, że jej rodzice byliby darksajderami pasuje i pod ich wpływem by to zrobiła koniec spoilera Ale wg mnie to jest fake tak czy siak.

  • Kasandra2017-03-12 14:42:16

    To by było genialne

  • YodaZgredek2017-03-12 14:40:06

    A to mi się już nie specjalnie podoba :/ rodzice Rey? Wolałbym by Rey była żeńskim klonem Luke`a. A nie żeby jej rodzice to był ktoś z zakonu Renn

  • Evening Star2017-03-12 14:26:44

    Pierwsze co mi śmierdzi to początek spoilera nie ma tu nic o Rey. Jakby nie miała tu nic do roboty i ktoś o niej zapomniał, że w VII to była główna postać koniec spoilera Coś czuję, że trafili z tytułem tylko, a reszta to baje.

  • gwiazdor902017-03-12 14:24:18

    Bezsens.. Tyle w temacie. Rodzice Rey... No comnents.

  • DARTH VADER2017-03-12 14:22:18

    Evening Star - tak :)

  • Evening Star2017-03-12 14:20:51

    I to z tego samego źródła, co poprzednie leaki + ten z tytułem?

  • HAL 90002017-03-12 14:18:35

    Pierwszy zwiastun obejrzę, a później zobaczę.

  • Evening Star2017-03-12 14:17:27

    To brzmi zbyt dobrze, żeby było prawdziwe :(

  • surin2017-03-12 14:12:12

    Co ja pacze xD

  • General Rennobi2017-03-12 14:08:30

    Podoba mi się. Cieszy mnie, że Rycerze Ren nie będą tacy nijacy, nie będą tylko dekoracją. O ile to się sprawdzi.

ABY DODAWAĆ KOMENTARZE MUSISZ SIĘ ZALOGOWAĆ:

  REJESTRACJA RESET HASŁA
Loading..