Ostatnio na oficjalce WotC pojawił się artykuł mówiący o poprawianiu zasad do TCG przy okazji szykowania rulebooka do dodatku RotS. Muszę przyznać, że ucieszyła mnie ta informacja, tym bardziej, że do zespołu pracującego nad zasadami dołączono też JangoJay`a - jednego z bardziej cenionych graczy SWTCG, który specjalziuje się w wyszukiwaniu nieścisłości w zasadach i często pisał na forum Rebelbasers jak lepiej mogłyby zostać one napisane. W artykule przedstawiono już parę zasad, które zostaną zmienione. M. in. dokładniej opisana zostanie struktura tury (np. dowolna kolejność w ciągnięciu karty, płaceniu Upkeepu i dostawaniu Bounty na początku etapu budowy), dojdzie nowy play-or-pass (tuż po rozpoczęciu fazy bitwy i jeszcze przed etapem bitwy w Space arenie - pozwoli to zagrać kartą Lando`s Influence, aby pozyskać kontrolę nad jednostką typu Space co do tej pory było niemożliwe, bo trzeba byłoby zagrać tą kartą jeszcze przed rozpoczeciem etapu bitwy w Space arenie). Dodatkowo wyjaśnione zostanie dokładniej działanie sformułowania "must attack" (np. - jeśli moja jednostka musi kogoś zaatakować, a ma jakąś zdolność, której może użyć zamiast ataku, to czy mogę użyć tej zdolności zamiast atakować? - obecnie odpowiedź ma brzmieć - musi atakować i nie może użyć takiej zdolności) Poprawiony zostanie też słowniczek na końcu instrukcji - zamiast pisać co można, a czego nie można robić w danym fragmencie gry, opisze dokładnie jak wygląda taki etap krok po kroku. Zmian ma być jeszcze więcej - w następnym artykule ma być opisane jak zmienią się zasady w stosunku do jednostek unikalnych. Muszę przyznać, że te zmiany napawają mnie optymizmem, bo faktycznie wiele z nich powinno już zostać dawno wprowadzone w życie (zresztą kiedyś był już na Bastionie topic o błędach w instrukcji do TCG - może tym razem tego unikniemy).
.
Bo zdaje się to ja Ci je tłumaczyłem...
). Po drugie zmieniono zasady mówiące o sytuacji, gdzie wystawione są przez tego samego gracza dwie unikalne jednostki o tej samej nazwie. Czyli inaczej mówiąc, jeśli gracz Jasnej Strony ma np. Mace`a Windu C w Character arenie i wystawi do tej areny (WYSTAWI, a nie stacknie) np. Mace`a Windu A. Pozornie taka zagrywka jest bez sensu - przecież lepiej stacknąć nową kartę, ale jeśli np. została zagrana karta Han`s Promise i Mace A jest wracany z discarda, to jego stacknąć się już nie da. Obecnie zasady mówią, że w tej sytuacji na discard pójdzie jednostka wystawiona jako ostatnia (czyli Mace A trafiłby z powrotem na discard). Pojawił się jednak problem - jeśli np. użyję karty Second Wave i wrócę do Space areny dwie karty Luke`s X-winga, to który z nich był wystawiony jako ostatni? Obecnie zasady mówią, że w tej sytuacji na discard idzie jednostka o mniejszym koszcie budowy. Alternatywnie gracz może zapłacić różnicę w kosztach budowy tych jednostek i wyrzucić wybraną przez siebie jednostkę.