TWÓJ KOKPIT
0

Książki

Zemsta Isard w tłumaczeniu!

2005-04-11 11:39:00 Andrzej Syrzycki

Według informacji, które otrzymaliśmy, pan Andrzej Syrzycki właśnie rozpoczął tłumaczenie przedostatniego tomu cyklu "X-wingi" zatytułowanego "Zemsta Isard". Termin oddania gotowego przekładu do wydawnictwa Amber upływa w lipcu, a zatem nową książkę powinniśmy ujrzeć w księgarniach dopiero we wrześniu.
Co ciekawe, w wydawnictwie na swojego tłumacza czeka już tylko ostatni tom X-wingów - "Starfighters of Adumar", którego przekładem prawdopodobnie zajmie się pani Aleksandra Jagiełowicz. Zakończenie serii "X-wingi" powinniśmy zatem poznać jeszcze przed zakończeniem Nowej Ery Jedi, gdyż nie ma na razie żadnych informacji na temat tego, kiedy do tłumaczenia trafi "The Unifying Force". Podobnie wygląda sytuacja z książką "Survivor's Quest" - możemy mieć tylko nadzieję, że ujrzymy obie pozycje jeszcze w tym roku.
TAGI: Aleksandra Jagiełowicz (40) Amber (526) Andrzej Syrzycki (36) X-Wingi (seria) (64)

KOMENTARZE (46)

  • starwarsowiec2005-05-31 23:04:05

    Ja sobie ściągnąłem Zemste Isard z Emula!!!Jeśli ktoś to chce to piszcie na adam_n1@o2.pl
    Oczywiście to jest po angielskiemu:P

  • Asturas2005-04-15 13:39:16

    I jeszcze jedno. X-wingi i ponadczasowość? hmm... To lepsze lub gorsze książki przygodowe. W moim przekonaniu mawet bardzo dobre, ale wciąż nie dorastają do poziomu książek/dzieł Stovera.
    Takie jest moje skromne zdanie:)

  • Asturas2005-04-15 13:37:25

    Pozwolę sobie zgodzić się z Kypem. Nie dletego, że mnie zacytował, ale dlatego, że mój cytat potwierdza opinie Kypa:) Inna sprawa, że lubię książki Stackpole'a i z miłą chęcią przeczytam kolejną. Jeszcze inna sprawa, że TUF powinien być pierwszy. Heh...
    Andy---> często nie zgadzam się z Kypem i na początek dyskusji z nim można dojść do wniosku, że rzuca chamskie odzywki bez sensu, ale jak wdać się z nim w dyskusje to potrafi przegadać każdego. Nic nie jest w stanie poradzić tylko na "nie, bo nie" :(
    A PP to arcydzieło!!!

  • Kyp Durron2005-04-14 17:29:50

    A cóż ponadczasowego jest w xwingach? Przecieżto zwykła pulpa.

  • NomannSW2005-04-14 14:08:23

    IMHO X-wingi są świetne, ponadczasowe. NEJ mi sie nie podoba, a Shatterpoint był dla mnie zwykłą książką. Każdy ma swoje własne, odmienne zdanie, ale nie powinien nikogo od razu wyzywać.

  • Człowiek z Nikąd2005-04-14 12:27:08

    Oby polskie tłumaczenie TUF nie utknęło na zawsze, jak niesławna gra Duke Nukem For (N)ever. Boże, jak ja pomyślę, ile bedę musiał czekać na Dark Nest :-P

  • Kyp Durron2005-04-13 12:16:27

    Burzol -> tak niewątpliwie nadejście TUF jest nieuniknione. Problem w tym że nawet Mistrz Jedi nie miałby dość cierpliwości by się tego doczekać.

  • Nestor2005-04-13 00:49:59

    burzol> X-wingi sa w Arsenalu na rynku i w księgarni w Satrym Browarze.

  • Burzol2005-04-12 22:51:54

    Wiecie. Tak się tu...dyskutujecie o tych książkach, że aż wziąłem sobie PP do szkoły :D

    A co do samego niusa.. Ja tam się cieszę na kolejne X-wingi, mam tylko nadzieję, że uda mi się zebrać na (i znaleźć w księgarni)poprzednie części. A TUF musi w końcu nadejść - nie ma innej możliwości ;)

  • Switch2005-04-12 18:29:29

    Logan > Wohoho... Powiało podstawówką -_-

  • Kyp Durron2005-04-12 17:36:15

    Wiesz określanie PP jako ksiązki o bieganiu po dżungli jest śmieszne i świadczy o niemożności dostrzeżenia jej właściwego przesłania vulgo: o płytkości umysłowej czytajacego. To tak jak określać Pana Tadeusza utworem opowiadającym o pijackiej imprezce na zapadłej litewszczyźnie... a jesli chodzi o twój wiek nieważne ile masz lat - ważne czy jesteś dojrzały a najwyraźniej nie jesteś.

    Posługiwanie się cytatami to normalna praktyka. Gdybyś zadał sobie trud przeczytania jakiejś rozprawy naukowej to zobaczyłbyś że pełno tam odniesień i cytatów. Przypadło mi to co poweidział Asturas więc go zacytowałem. Nie znaczy to że się nim zasłaniam.

  • Andy2005-04-12 16:55:58

    Sorry, ale jakoś nie wyobrażam sobie "Punktu przełomu" jako lekturę obowiązkowa np. w liceum. Ja wyrażam tylko swoje zdanie - mnie się ta książka nie podoba i tyle w temacie. Natomiast bawi mnie postawa Kypa, który wyzywa mnie od gówniarza, określa jako niedojrzałego, a sam nie potrafi nic wymyślić tylko musi się posiłkować tym co napisał niejaki Asturas. Poza tym, to co wypisuje Kyp świadczy o jego kulturze. Żałuje ze cokolwiek tu napisałem, bo niestety musiałem trafić na kogoś takiego. nie przytrafiło mi się nic tak przykrego związanego ze star wars od 1983 roku. I nie licz Kyp, że tu będziemy jakąś dłuższą wojnę prowadzić; nie mam na to ochoty i nie mam zamiaru więcej Tobie czasu poświęcać. Znajdź sobie innego, jeżeli lubisz ludziom ubliżać. Pozdrawiam.

  • Hox Reek2005-04-12 16:03:07

    Fajnie...

  • Ricky Skywalker2005-04-12 14:06:20

    logan -> w tym wypadku bluzganie na Kypa z całą pewnością nie jest na miejscu. Mogę i nie zgadzam się z nim w tym, w jaki sposób traktuje on Stackpole'a i Zahna; może mi się nie podobać sposób, w jaki udawadnia on swoje racje. Ale co by nie mówić, jeśli chodzi o Punkt Przełomu i styl pisania Stovera ma on absolutną rację. Po prostu to jest gwiezdnowojenne arcydzieło.

    Przeczytajcie, i to uważnie tę książkę, a dopiero potem się wypowiadajcie.

  • logan2005-04-12 13:56:50

    kyp durron czy kyp dureń?

  • Kyp Durron2005-04-12 12:04:38

    Andy -> chłopczyku bluzgać na punkt przełomu to jak bluzgać na Iliadę, Zbrodnię i Karę lub jakiekolwiek inne dzieło literatury światowej... sam wystawiasz świadectwo swojeje niedojrzałości skoro nie potrafisz skumać o co w niej chodzi i przedkładasz jakieś tam książeczki o myśliwcah dla małych chłopców. Pozwolę sobie zacytować co o PP napisał Asturas:
    "19 maja 2005 roku Epizod 3 wejdzie na ekrany kin... Być może będzie dziełem na miarę TESB, a może też podzieli los TFM. Po przeczytaniu Punktu Przełomu stwierdzam, że nie ma to dla mnie znaczenia. Bo kilkanaście dni wcześniej pójdę do księgarni i kupię dzieło Stovera... Przeczytam ją, dowiem się jak Anakin stał się Vaderem. Bez efektów specjalnych, bez doskonałej muzyki. Wszystko to będzie czystą filozofią..., a może psychologią...
    Punkt Przełomu to pierwsza książka z serii jakiej nie wystawię oceny. No bo jak mam wystawić ocenę arcydziełu? Jak mam ocenić powieść Stovera w skali od 1 do 10? Jak mam ocenić coś co jest doskonałe, coś co jest skończone, skończone w swojej doskonałości?
    Nie chodzi mi o styl, ani o fabułę jako taką. Chodzi o to czym ta powieść jest dla Gwiezdnych Wojen. A czym jest? Jest wszystkim.
    Jest rozprawą filozoficzną o Gwiezdnych Wojnach. Jest podsumowaniem prawie trzydziestoletniej historii tego uniwersum. Ale mówi też o życiu i śmierci, i wojnie. I szydzi z nas ludzi...
    Tylko jak mam teraz patrzeć na książki Zahna, Andersona, Stackpole'a, Allstona, Perry'ego. Wystawiamy im 10/10. I może dobrze. Niech mają. Ale ta skala nie obejmuje Punktu Przełomu. Ta powieść jest ponad tym.
    Stało się. Jeszcze wiele książek z serii zostanie napisanych, ale tą najlepszą już mamy – Jest nią Punkt Przełomu... "
    Jak osiągniesz ten poziom intelektualnego rozumienia co Asturas to wtedy może staniesz się czymś więcej niżtylko gówniarzem, żegnam.

  • Switch2005-04-11 22:11:27

    Andy, Kyp > Plz. Zachowajcie chociaż pozory jako-takiego poziomu. Później wchodzą tu jacyś zapaleńcy, czytają tu i wypiują shit typu "ICO rulezzz"...
    Jeśli macie na siebie bluzgać to wymieńcie się numerami gg i nie róbcie tu terenu wiejskiego.

  • Joylinda_Hawks2005-04-11 21:46:22

    Jak zwykle w Amberze - przez wakacje nic - dobrze więc że we wrześniu możemy się czegoś spodziewać - z chęcią przeczytam "Zemstę Isard" - ale wcześniej przydałoby się odkurzyć X-wingi :P

  • jedi alan2005-04-11 21:35:51

    Narescie!!! X-wingi to jedna z lepszych serii książek. oby dało się ją uzyskac jak najszybciej. I niech moc bedzie z panem Andrzejem aby uniknał pomyłek i takich kwiatków jak w "Eskadrze Widm"!

  • NomannSW2005-04-11 20:54:10

    Jak dla mnie X-wingi są zajebiste, a po przeczytaniu Wektora Pierwszego bardzo zniechęciłem się do NEJ...
    Czekam na "Zemste Isard" ;D

  • Talon Kurrdelebele2005-04-11 20:37:58

    O taaak... Naprawdę miło by było ujżeć TUF'a jeszcze w tym roku :)

  • Ricky Skywalker2005-04-11 20:14:09

    TUFa, TUFa, TUFa dajcie
    Z X-wingami poczekajcie! :D

    Nie, żebym nie lubił tej serii, ale jednak więcej osób czeka na zakończenie NEJ...

  • Nestor2005-04-11 19:32:48

    Kyp jak zawsze pieprzy głupoty...

  • Andy2005-04-11 19:24:06

    Kyp -> przynajmniej mam mózg, ty możesz tylko pomarzyć

  • Switch2005-04-11 18:31:37

    Może po prostu książki Clone Wars bardziej skupiają się na psychologii bohaterów i ich złożoności. Nie zaprzeczam, że SOTE jest kamieniem milowym w EU jednak określanie CW, może nie przełomowych ale całkiem niezłych książek gniotami może być trochę bezzasadne. A jeśli bierze się Shatterpoint za faceta biegnącego przez dżunglę to mogę jedynie współczuć...

  • Lady Darsha2005-04-11 18:26:23

    Cieszę się, że w końcu znowu ukaże się coś z serii X-Wing, na TUF mogę jeszcze trochę poczekać. A tak w ogóle to ten "rok książkowy" zapowiada się naprawdę interesująco:o)

  • Darth Fizyk2005-04-11 18:08:13

    Ja tam na TUFa już nie czekam :P Będzie - dobrze, nie będzie - też dobrze ;)
    Ciekawym, kiedy skończą za to Młodych Rycerzy :P

  • Jaya2005-04-11 17:50:40

    Dobrze, choć nie najlepiej. Też czekam na TUF-a i chyba się nie doczekam... przynajmniej w tym roku. Na Stackpole'a od "Ja, Jedi" nie dam złego słowa powiedzieć, ale... Mam tylko nadzieję, że pan S. nikomu tym razem płci nie zmieni...

  • Andy2005-04-11 17:43:11

    w dodatku jestem strasznie rozczarowany jak niewiele rozwinieto postać Nejaa Halcyon`a

  • Andy2005-04-11 17:40:01

    o książkach z serii "clone wars novels" zdanie podtrzymuje. są po prostu (jak dla mnie) nudne, mało się w nich dzieje: jeden jedi biegnie przez pół planety-dżungli (Shatterpoint), jeden próbuje zrobić coś na Cestusie (Spisek na Cestusie), zycie w medycznej placówce (Medstar) i na koniec jedna bitka w Jedi Trial. Zero wielowątkowości, zero rozbudowanej akcji. to są niestety dobre tematy ale na opowiadania a nie na powieści. wiecie ile jest rozmachu, zwrotów akcji, przestrzeni, różnorakich bohaterów w powiesciach zahn`a, stackpole`a, NEJ, trylogi hana solo czy w SOTE. te powiesci to się czyta!!! mam wrażenie że powieści spod znaku "clone wars" byly pisane w pośpiechu i przez tańszych autorów.

  • Nestor2005-04-11 16:38:55

    Jestem pod wrażeniem starwarsowiec.... a Shed jak zawsze się ze mną zgadza :P

  • starwarsowiec2005-04-11 16:30:55

    seria x-wing jest super!!!jutro kupuje 5 część i z niecierpliwością czekam na Zemste Iceheart:)

  • Matek2005-04-11 16:18:05

    Myślę, że jest cień szansy, iż mimo wszystko w tym roku Amber zaperzeczy swym zasadom i na fali ostatniego epizodu SW wyda coś w wakacje, co więcej mam nadzieję iż będzie to TUF (co nawet jeśli jest możliwe to pod koniec wakacji ;( )

  • Człowiek z Nikąd2005-04-11 16:17:29

    Chociaż cosik - bo TUF i SQ to się chyba nigdy nie dozekamy :-P

  • Shedao Shai2005-04-11 15:54:26

    JUPI!!!! Kolejny, (ostatni :( ) book Mistrza Stackpole'a! Czekam z niecierpliwością! Byle jak najszybciej (i jak najlepiej)!

  • Dash_Rendar_902005-04-11 15:27:09

    Czyli prawdopodobnie w wakacje nie bedzie zadnych ksiażek :(

  • Nestor2005-04-11 15:17:52

    Sie rozumie. Skrucha ponad wszystko:)

  • Switch2005-04-11 15:00:09

    Mnie to nawet bardziej pasuje niż NEJ. Jest po prostu wielka i tyle. Nie zachwyciła mnie za bardzo.
    Andy > Trochę szacunku plz. Chyba zapomniałeś, że taki gmiot z pod znaku Clone Wars Novels jak Shatterpoin wyznacza nowy pozniom w książkach SW. I chodzi tu raczej o górny poziom
    Kyp > Czy najlepsze książki nie powstają właśnie z wnętrza autora? Stwarzają większą złożoność psychologiczną bohaterów i nadają realizmu w wielu sytuacjach. Stackpole robi to co ma robić i robi to bardzo dobrze. I nie jest pierwszym ani ostatnim który tak pisze.

  • JediKing2005-04-11 14:55:19

    przepraszam, już więcej nie będe :P

  • Matek2005-04-11 14:49:15

    Andy- pierwsze 2 wydane CW w Polsce ( Shatterpoint i Cestus) to 2 najlepsze książki z SW.

    JediKing - po co się czepiasz ? mnostwo osób na Bastionie robi błędy, Ty też. To że E;_rey zrobił głupią literówkę, to nie oznacza, że Tobie się to nie przydarzy :P

    Kyp - nie wypowiem się o X-wingach, bo ich nie czytałem, a Stackpolea czytałem tylko książki z NEJ i pare opowiadań, które były niezłe. Nie słabe, nie dobre. Niezłe. Ale sam powiem że szkoda mi X-wingów kosztem TUFa bo kocham NEJ i czekam na dobre zwieńczenie serii, a tu X'y w tłumaczeniu ;(

  • Andy2005-04-11 14:36:46

    dobrze, ze wracaja x-wingi, bo mam juz po dziurki w nosie tych gniotów spod znaku "clone wars"

  • Nestor2005-04-11 14:31:25

    Anderson sie popisał pisząc Młodych Rycerzy...

  • JediKing2005-04-11 14:25:40

    " zakończom " buhaha

  • Kyp Durron2005-04-11 14:24:22

    Najlepszy w wyładowywaniu osobistych kompleksów na kartach powieści, jasne.

  • Nestor2005-04-11 13:15:09

    Jasne, że jest z czego. Wreszcie zakończom X-wingi, tylko szkoda że kosztem TUFa, a Stackpole jest najlepszy!!!

  • Kyp Durron2005-04-11 11:42:45

    I z czego tu się cieszyć? TUF czeka a oni wydają tego
    pasożyta stackpole - na szczęście to już ostatni jego book.

ABY DODAWAĆ KOMENTARZE MUSISZ SIĘ ZALOGOWAĆ:

  REJESTRACJA RESET HASŁA
Loading..