TWÓJ KOKPIT
0

Przebudzenie Mocy

Trzecia trylogia opowie o Luke'u w średnim wieku?

2012-11-01 14:01:43 Total Film

Nie milkną echa sensacyjnej informacji o wykupieniu Lucasfilm i marki Star Wars przez Walt Disney Company. Wyobraźnię fanów na całym świecie rozpalają informacje o trzeciej trylogii filmowej, której cześć pierwsza (Epizod VII) ma zawitać do kin już w 2015 roku.

Wśród osób, które zabrały głos w tej sprawie znalazł się biograf George' Lucasa - Dale Pollock. Jak donosi "Total Film", pisarz podczas pracy nad książką o życiu "Flanelowca" mógł zajrzeć do treatmentów scenariuszy kolejnych filmów. W rozmowach z mediami Pollock stwierdził, że zarysy fabuł części VII, VIII i IX wydały mu się najbardziej ciekawe, znacznie lepsze od prequeli, które uważa za okropne. Według Pollocka głównym bohaterem trzeciej trylogii miałby być Luke Skywalker w średnim wieku, a sama fabuła miałaby obfitować w spektakularną akcję i być pełna nowych postaci i planet. Dale Pollock powiedział dziennikarzom , że czytając te treatmenty wykrzyknął w duchu "Chcę zobaczyć te filmy!".

Dziś jest wciąż zbyt wcześnie, by spekulować, o czym opowie nam trzecia trylogia (chociaż ptaszki w Hollywood ćwierkają, że scenariusz Ep VII jest już gotów do jakiegoś czasu), ale gdyby słowa Pollocka się potwierdziły i nowe filmy opowiadały o losach głównych bohaterów Oryginalnej Trylogii, wówczas pod znakiem zapytania staje dalsza racja bytu znacznej części wydawnictw spod znaku EU.
TAGI: Disney (524) George Lucas (1156) Lucasfilm (821)

KOMENTARZE (34)

  • DarthBane662013-01-26 14:51:58

    Może pojawi się Kyle Katarn.

  • Ahsoka_Tano2012-11-02 12:19:41

    I trzymam się też obecnie nerdowskiej opinii Stele'a. A i już raz o tym mówiłem, że EU to taki Java Junkyard, gdzie każdy fan wygrzebuje własne EU-owe cosie pośród ogromu "śmieci".

  • Ahsoka_Tano2012-11-02 12:16:22

    Jaro - wiem, że możesz twierdzić, że to naprawdę nie ma sensu, aby wysłuchiwać tego wszystkiego, lecz lepiej żeby było o tym głośno, żeby dyskutowano w większym lub mniejszym stopniu, aniżeli żeby była pustka i posucha i żebyśmy czekali jak te zielone trolle do 2015 i jak pojawi się EPVII to wszyscy rozdziawią gębę, szczena spadnie do podłogi i powiedzą: "co ja pacze?" :D

  • Nild2012-11-02 11:52:51

    Nestor > Masz rację, zresztą niejedną książkę już tak wepchnęli...;)

  • FoX2012-11-02 11:28:34

    xD Mark Hamil to stary koń... ciekawe czy dadzą go czy kogoś innego, ale jakby dali kogoś innego to wyglądałoby to beznadziejnie ;X

    PS mam nadzieje że wezmą pod uwagę kanony takie jak: komiksy, książki, DF1, DF2, MOTS, JK3 i JK3 - to przecież wydarzenia po Ep6 i szkoda jakby zepsuli kanon, tak jak TCW już wiele rzeczy schrzaniło... ;X

  • Grifter2012-11-02 09:42:56

    Piett - > ha, dowcipniś

  • Nestor2012-11-02 08:35:24

    Nie oszukujmy się, w EU da się wcisnąć fajną historię o Luke'u nawet przed NEJ. Byle by to było dobrze umieszczone w chronologii i bez podpinania martwych postaci.

  • Jaro2012-11-02 00:48:57

    Powiedzmy sobie szczerze: teraz to każdy, kto kiedykolwiek miał (bądź nie miał, ale twierdzi, że miał) wgląd w plany Lucasa odnośnie trzeciej trylogii będzie chciał teraz wykorzystać swoje medialne pięć minut. Jeden mówi: "Luke w średnim wieku". Drugi: "Może nawet tysiąc lat po RotJ". Naprawdę nie ma sensu tego wszystkiego słuchać, dopóki nie znamy nawet nazwiska głównej sprzątaczki na planie EVII.

  • outcast442012-11-01 20:01:32

    Jeśli to mają być czasy w których Luke jest w średnim wieku, to jednak wśród głównych postaci powinni się pojawić Jaina Solo (odpadają Jacen i Anakin Solo oraz Mara Jade), Alana Solo, Jagged Fel. W przypadku trylogii I-III, to faktycznie niektóre rzeczy z EU było olane, ale to niewielkie szczegóły. Tutaj pominięcie powyższych postaci mocno by zachwiało Uniwersum SW. Mam nadzieje, że epizody VII-IX nie będą spieprzone, jeśli w scenariusz będzie pisany zgodnie z najważniejszymi wątki EU, takimi jak np. pojawienie się wyżej wymienionych postaci.

  • Stele2012-11-01 19:27:58

    Niestety "jedno z najbardziej spójnych uniwersów w historii" = spójne uniwersum. Po części to dobrze, bo większość nerdzenia polega na sporach czyja racja jest właściwsza i jak należy interpretować niejasności. ;)

  • TheMichal2012-11-01 19:25:45

    Luke może być po Przeznaczeniu Jedi, wcześniej nie wyobrażam sobie tego..

  • Bushiken2012-11-01 19:14:07

    Panom srającym na Expanded Universe dziękujemy.
    Gdybym miał wymazać filmy lub książki zdecydowanie wykasowałbym filmy.
    Widać, że nie czytacie książek jeżeli twierdzicie, iż Expanded Universe nie trzyma się kupy.
    To jedne z najbardziej spójnych uniwersów w historii.
    Poza zgrzytami na linii The Clone Wars a książki(głównie śmierci postaci) nie ma żadnych sprzeczności.
    Polecam poczytanie komiksów Marvela lub DC tam dopiero są nieścisłości i sprzeczności.

  • Kubasov2012-11-01 18:58:12

    A co, będzie przechodził kryzys wieku średniego?

  • Piett2012-11-01 18:49:39

    Grifter -> twoja opinia na temat Unii Europejskiej nikogo tu nie obchodzi - sio z takimi gadkami na jakiś portal z wątkiem politycznym:).

  • Boris tBD2012-11-01 18:46:27

    No i dobrze olać EU i wyznawców Canonu. Mam nadzieję że nowe epizody tak kanonowcom w tyłkach powywracają że im się to w d....ach nie pomieści :D

  • Grifter2012-11-01 17:49:21

    Osobiście mam gdzieś EU. A na nowe filmy czekam z niecierpliwością

  • Nild2012-11-01 17:41:28

    darth_numbers: Mnie osobiście boli brak logiki w wypadku gdyby nowe filmy przekreślały dotychczasowe książki...Po co je było tworzyć, dbać o jako taką ścisłość a potem wyrzucać? To się już działo i nie miało sensu.
    Wiem, że trolii nie powinno się karmić...ale każdy wie jak wygląda kwestia książek SW. Jest trochę naprawdę fajnych, sporo średnich i sporo złych.

  • darth_numbers2012-11-01 17:04:38

    Hejas, witam na pokladzie ludzi normalnych. Popatrz, jak sie nerdy wsciekaja... bronia tego swojego EU bo sami podswiadomie wiedza, jaka to grafomanska kaszana... OT nie potrzebuje takich zacietych obroncow...

  • Stele2012-11-01 16:36:13

    Prequele miały przewidzianą niszę w EU i namieszały stosunkowo mało. Przesunięcie chronologii o 10 lat w przód, wizja zasad Jedi, matka Leii. Reszta to w sumie drobiazgi łatwe do retconowania.

    Łudzę się, że tym razem również blokowali sobie miejsce pod filmową historię. Choć jeśli pod tym kryją się zabiegi redakcyjne ostatnich kilku lat, to martwię się o te filmy, nawet gdyby respektowały EU. Celestianie, manipulacje przeszłością i Sithowie za każdym drzewem to kompletne przeciwieństwo tego, co chciałbym ujrzeć na dużym ekranie.

  • Vergesso2012-11-01 16:34:59

    Hejas -> Matko, następny "mądry". Ale o prequelach było wiadomo że będą, a o tych epizodach nie, cwaniaczku.

    Choć sam bym nie chciał, by ekranizowano coś z EU.

  • Hejas2012-11-01 16:09:32

    Dobra, dobra, prequele też "zniszczyły" EU i jakoś się wszyscy po tym pozbierali. W tym wypadku mamy za to szansę na lepsze filmy, z Lucasem wyłącznie w roli konsultanta i - miejmy nadzieję - jakimś niezłym reżyserem. Mi wystarczy, że nowa trylogia będzie spójna z poprzednimi.

    W ogóle trudno mówić o spójności w przypadku EU. Tam jest tyle wykluczających się nawzajem zdarzeń, że poszczególne książkowe serie, filmy i komiksy trzeba traktować niezależnie i z przymrużeniem oka w kontekście całości. Też kiedyś chciałem nadać temu wszystkiemu jakiś sens, ale później skończyłem te 12 lat i zorientowałem się, że to po prostu głupie.

  • Wolf Sazen2012-11-01 15:52:26

    Hejas-> Tak, chcemy.

  • BJK2012-11-01 15:51:31

    @Hejas - większość książek ma bardzo fajną historię. Fakt, część jest źle napisana, co jednak nie zmienia faktu, że odrobina wyobraźni to niweluje.
    Okres 45ABY to świetny czas na książkę. Sporo nawiązań można zrobić w filmach i pokazać dużo nowych kwestii jak np znane nam Coruscant ze śladami po inwazji Vongów...

    Generalnie nie chciałbym niszczenia EU, bo to właśnie jest fascynujące, że wszystko (za wyjątkiem TCW) do siebie pasuje w tym uniwersum.

  • Piett2012-11-01 15:50:29

    Hejas -> Nie zauważyłem by książki i komiksy SW były gorsze od dosłownie całej tandety jaką Lucas odstawił po 1983 roku - z jego wielkiej twórczości tak znienawidzone przez wielu prequele były tymi lepszymi w jego twórczości:).

  • Hejas2012-11-01 15:42:43

    A ja mam nadzieję, że film kompletnie oleje EU, może poza kilkoma drobnymi nawiązaniami, podobnie jak w przypadku prequeli. Chcę jak najlepszą kontynuację Starej Trylogii, a nie wchodzenie w tyłek "hardkorowym" fanom, którzy każdą podrzędną książkę ze świata Star Wars traktują jak jakąś świętą księgę. Naprawdę chcecie, żeby kształt kolejnych części naszej ulubionej filmowej sagi definiowały książkowe i komiksowe wypociny jakichś grafomanów, którzy w zasadzie - z nielicznymi wyjątkami - w kółko powielali te same schematy? Mam nadzieję, że Lucasarts nie zmieni swojej polityki i będzie zapożyczało z EU tylko w niewielkim stopniu, w ramach puszczenia oka do fanów.

  • Louie2012-11-01 15:19:18

    I to byłoby bardzo niefajne. No ale zobaczymy, na razie nie ma co wierzyć w takie spekulacje.

  • Pyrrus2012-11-01 15:13:19

    Również zgadzam się, że filmy powinny dziać się około 45 ABY. I nawet średnio ogarnięty fan potrafiłby napisać scenariusz nie niszczący EU. Aktorzy są w idealnym wieku i lepszej okazji na zobaczenie Hamila jako Luke'a już nie będzie. Chociaż ich forma pozostawia wiele do życzenia. Z OT tylko Ford się jakoś trzyma i pasowałby do starego Hana. Hamill, Fisher nie wyglądają najlepiej i musieliby sporo schudnąć. Billy Dee Williams tez od biedy ujdzie.

  • smajlush2012-11-01 14:54:42

    Toż aktorzy z OT są w świetnym wieku, żeby zrobić filmy osadzone po akcji "Crucible". Musi się tylko komuś chcieć stworzyć prostą (lub nie) fabułę niekolidującą z EU. Przykład "Plaugeisa" pokazjue, że się da. Ale czy komuś będzie się chciało minimalnie wysilić..?

  • darth_numbers2012-11-01 14:47:16

    No to sie zaczelo... pompowanie histerii i oczekiwania az do (maja?) 2015... Bardzo dobrze.

  • Cad Bane2012-11-01 14:38:53

    Ta pustka po 44 ABY może być idealna na coś takiego, tuż po Przeznaczeniu Jedi w którego trakcie czytania dopiero jestem na Otchłani :/

  • Elendil2012-11-01 14:37:48

    Trudny wybór.... Filmy z Lukiem i zwalone EU, czy filmy oderwane od poprzednich i zachowane EU.

  • Shedao Shai2012-11-01 14:32:07

    od dwóch dni kwestią najbardziej zastanawiającą mnie jest: jeśli oleją EU, to jakie nowe hobby sobie znajdę? modelarstwo? :D

  • borys_ru2012-11-01 14:30:34

    cytując polskiego klasyka, pedzie prawda czasu i prawda ekranu

  • Rusis2012-11-01 14:20:22

    Mark Hamill jest w idealnym wieku do tego. Historia Luke'a w jakieś 45 ABY by była dla mnie idealna :D

ABY DODAWAĆ KOMENTARZE MUSISZ SIĘ ZALOGOWAĆ:

  REJESTRACJA RESET HASŁA
Loading..