TWÓJ KOKPIT
0

Twórczość fanów

Porównanie „Przebudzenia Mocy” i „Nowej nadziei”

2016-04-09 07:01:27

Pewien fan, Zachary Antell postanowił porównać Epizody VII z IV. O wielu podobieństwach wiedzieliśmy. On zestawił poszczególne sceny obok siebie, by samemu można było je porównać. Dzieło poniżej.



Teraz już wiadomo, czemu niektórym ten film oglądało się tak dobrze.
TAGI: Epizod IV: Nowa nadzieja (744) Epizod VII: Przebudzenie Mocy (911) fanowskie przeróbki (fotomontaż) (153)

KOMENTARZE (52)

  • StarWars maniak2016-04-18 20:10:32

    What!!!!!!!!!!!!!!1 ile podobieństw!

  • karolaczek2016-04-11 07:48:55

    Wycofuje się z "afery kółkowej" (pamiętajcie kto nadał nazwę :P) Jestem pewien ze Twój problem 9000 zostanie rozwiązany przez maniaków rozkładających filmy i zwiastuny na czynniki pierwsze i jeżeli coś by było nie tak, to oni to coś znajda :) także powodzenia.

  • StarLord2016-04-11 01:29:13

    Długo jeszcze będzie was dupa boleć? To jasne że film to "hołd" i było tłumaczone setki razy dlaczego zrobili taki film.

  • jokasx2016-04-10 23:10:43

    Zaraz!?!?! A to nie był czasem ten sam film ?

  • karolaczek2016-04-10 20:15:09

    Jednego tylko nie rozumiem, ludzi którzy nie rozumieją ze obecni twórcy korzystają z archiwum które powstało przez manie chomikowania Lucasa. Maja do dyspozycji modele i nawet jeżeli czegoś w filmie nie widać to oni wiedza jak to wygląda.

  • HAL 90002016-04-10 20:08:02

    Zapomniałeś dodać, że R2-D2 poruszał się ma kółeczkach i droid mysz też. Jak będę w domu to sprawdzę o co chodzi w 1:38:44. Dla pewności na wszystkich wydaniach bo nie napisałeś czy DVD, czy Blu-ray. Chętnie zmarnuję trochę naskórka, jeżeli to pomoże, żebyś się przyłączył do "słusznej sprawy". Powinniśmy razem patrzeć ekipie Disneya na ręce. Robią dobrą robotę, ale nie wszystko ogarniają.

  • Mister S.2016-04-10 19:23:25

    Niestety, nie mogę przesłać screena, bo internet mam coraz wolniejszy. Zatem mogę tylko zaproponować spojrzenie na 1:38:44. Zobacz jak wózek się zatrzymuje. Spójrz na stojak na butle obok X-winga. Koła w SW były zawsze. Nawet nie mów, że Lucas zmienił to w SE :D. Tak nie było. I już nie odpisuj, bo zmarnujesz naskórek. Mam wszystko na filmie.

  • HAL 90002016-04-10 18:03:36

    W ANH nie było żadnych mniejszych kółek pod stojakami. Pojazdy lewitowały, widać to bardzo wyraźnie przed wejściem do bazy (ANH). Pokazywane były specjalnie pod takim kątem, bo mieli ograniczone możliwości w latach 70, a mimo to nie poszli na łatwiznę. Krucjaty nie skończę. Od tego są fani, żeby pilnować. Ekipy się zmieniają i zawsze mogą coś przeoczyć. Jeżeli odpuścimy to obudzimy się kiedyś z ręką w nocniku. Usuńmy miecze świetlne, hipernapęd, moc i całą tą otoczkę technologiczną. I co zostanie? Telenowela brazylijska (kto jest czyim synem/córką, bratem/siostrą itd.). Obejrzyj OT i przyłącz się do mnie. Gwiezdne Wojny są genialne- nie dajmy ich zniszczyć.

  • Mister S.2016-04-10 16:20:19

    Wszystkie pojazdy są na stojakach, które są na kółkach. Że w ANH były mniejsze to inna sprawa. Inne pojazdy nie lewitowały. Wydaje ci się tak bo widzisz je od góry, bądź jest ciemno.
    I skończ juź tą krucjatę przeciw kołom. To, że oficerzy mają czapki też ci psuje seans. Albo to, że Leia ma ubranie?

  • HAL 90002016-04-10 15:19:21

    @karolaczek- Przepraszam, to moja wina. Muszę pisać prościej, żeby nie było potrzeby "zastanawiania się". W OT nie ma kółek. Wszystkie pojazdy "obsługi technicznej" w bazie Echo czy Yavin 4 unoszą się w powietrzu (lewitują). Luke Skywalker gdy startuje X-Wingiem czy Snowspeederem, unosi się lekko nad ziemię, wyprowadza pojazd z hangaru i RURA. Jedynym powodem stawiania pojazdów na kółkach w TFA i R1 są oszczędności. Dodam, dziadowskie oszczędności. Nie bez powodu w scenach usuniętych z TFA jest start eskadry X-Wingów (niedokończony).

  • Mister S.2016-04-10 09:35:39

    Revais, wiesz który film ze SW był pierwszy?

  • Revais2016-04-10 09:28:50

    I Obi-Wana i Hana Solo znamy tyle samo - cztery filmy.

  • karolaczek2016-04-10 07:50:20

    HAL 9000 nie no skoro Boba tak transportował Hana to zmienia postać rzeczy, faktycznie nie mamy o czym dyskutować ;D
    Jeżeli chodzi o porównywanie scen to jest to bezsens, np. porównywanie śmierci Bena do śmierci Hana to idiotyzm. W pierwszym przypadku mamy śmierć bohatera którego widzowie znają od kilkudziesięciu minut z drugiej strony bohatera, którego znają od kilkudziesięciu lat, zupełnie inny ton i ładunek emocjonalny :) taka subtelna różnica w postrzeganiu prawda :P

  • Darth Starkiller2016-04-10 01:50:11

    Są podobieństwa, wielu to zauważyło już w dniu premiery po seansie. Fajnie, że powstał film zestawiający podobne sceny, ale nie są to sceny tożsame. TFA, mimo czerpania z ANH, wciąż jest innym filmem z własnymi pomysłami.

  • naTiPG2016-04-09 22:31:14

    Oglądałam całość z mocnym zdziwieniem, że te dwa epizody są AŻ TAK podobne :O

  • Peter_D2016-04-09 22:09:17

    Wybrane losowo podobne sceny, przestawiony szyk. Tak to zdecydowanie kopia ANH...

  • HAL 90002016-04-09 21:54:02

    @ karolaczek polecam obejrzeć OT i zastanowić się np.jak transportował Boba Fett zamrożonego Hana Solo. Podpowiem, że nie na paleciaku.

  • karolaczek2016-04-09 21:20:56

    Hall 900 lepiej się przypatrz tej scenie i tym kółkom a może załapiesz jej sens :D

  • Lord Bart2016-04-09 20:17:30

    także tego... i tak się sprzeda; taki gatunek.

  • Darth HaRdCoRe2016-04-09 20:12:28

    Na YouTube już od jakiegoś czasu można obejrzeć podobne filmy. Mało tego - nie porównują scen z TFA wyłącznie z EIV, a całą OT. Osobiście polecam ten: http://tinyurl.com/jfo4wm9 :)

  • HAL 90002016-04-09 19:44:06

    Chciałbym, żeby TFA było bardziej podobne do ANH. A tak, mamy takie "kwiatki" jak 02:36 X-Wing na kołach - O KUR..

  • karolaczek2016-04-09 18:54:50

    http://zpopk.pl/i-have-a-good-feeling-about-this-czyli-zwierz-wraca-do-klasycznych-gwiezdnych-wojen.html#axzz45LhGTTPY

  • karolaczek2016-04-09 18:49:21

    Talon kurde coś tam Ty tak serio? :D omg

  • hackeradyn2016-04-09 18:30:47

    @ Luke S

    Nazywanie Siedmiu Wspaniałych kalką Samurajów Kurosawy, czy TFA kalką AHN to po prostu zwykła głupota. Nijak ma się to z faktami, nijak ma się to z filmowym "podręcznikiem". Świadczy to tylko o zupełnym niezrozumieniu pewnych konwencji, środków i zasad. I dlatego dostałby baty w sądzie, a środowisko potępia taką głupotę

    Otóż mylisz się. Oczywiście, że środowisko filmowców wypracowało odpowiedni aparat pojęciowy, dzięki któremu można udawać, że to samo wzbogacone o inne elementy, tudzież ze zmianą jednych elementów na inne nie jest bezmyślnym kopiowaniem. I każdy filmowiec przyzna Ci rację (bo leży to w jego interesie). I to jest jedna strona konfliktu. Jak już napisałem wcześniej mają mocne argumenta, z których część ciężko podważyć. Ale jest też argumentacja przeciwna (tutaj również znajdziesz trudne do podważenia argumenty). Nie będę się rozpisywał bo ta dyskusja wymaga wielostronicowej rozprawki. Dla Twojego dobra lepiej zastanów się skąd z Twojej strony takie kategoryczne sądy. Nie nazywaj ludzi, którzy znają argumentację obu stron i potrafią wyciągnąć wnioski z obu głupcami, bo zazwyczaj głupcami są Ci, którzy znają i rozumieją tylko jedną stronę sporu, nie mają ochoty poznać zdania przeciwnego i nie za bardzo się przejmują myśleniem.

  • Luke S2016-04-09 18:27:15

    @Talon

    Nie, nie jest bluźnierstwem, ani nie jest ignorancją. ANH Lucasa była przełomowa, ale dalej było to naiwne, proste i nieco kiczowate kino lat 70-tych. To TESB (i w mniejszym stopniu ROTS) to monumentalne, złożone dzieła o niezwykle wysokim stopniu artyzmu.

  • Talon Kurrdelebele2016-04-09 18:18:18

    Arasuum-> Bardzo dobrze. Ja rozumiem, że film Ci się spodobał, ale twierdzenie, iż TFA jest lepsze od ANH jest bluźnierstwem i kompletną ignorancją.

  • Keran2016-04-09 17:54:29

    xD co tu się dzieje :D a wszystko z braku umiejętności czytania ze zrozumieniem :P bawcie się dalej, nie przeszkadzam :D

  • Luke S2016-04-09 17:41:02

    @hackeradyn

    Nazywanie Siedmiu Wspaniałych kalką Samurajów Kurosawy, czy TFA kalką AHN to po prostu zwykła głupota. Nijak ma się to z faktami, nijak ma się to z filmowym "podręcznikiem". Świadczy to tylko o zupełnym niezrozumieniu pewnych konwencji, środków i zasad. I dlatego dostałby baty w sądzie, a środowisko potępia taką głupotę.

  • hackeradyn2016-04-09 17:26:26

    @Luke S
    "Żaden, ale żaden filmoznawca na świecie, osoba z branży, nigdy nie napisał, że TFA to "zrzynka, kalka" ANH. Pragnę zwrócić uwagę na ten "drobny" aspekt. Żaden profesjonalista nie wypowiedział się o filmie w ten sposób."

    I nie napisze. Bo natychmiast wylądowałby w sądzie. Zostałby również "zjedzony" przez środowisko. Ta tendencja utrzymuje się od wielu lat (Moim zdaniem zaczęło się wszystko w latach 70-tych ubiegłego wieku - chociaż niektórzy mogą datować cała sytuację od "7 Wspaniałych"). To jest rozmowa na wiele h. Można zgromadzić wiele argumentów za i przeciw. Dlatego trudno zgodzić się, z Twoim osądem. Obie strony mają swoje argumenty i wiele z nich bardzo trudno obalić (po obu stronach). Zatem obie postawy są całkowicie uzasadnione i nikt nie jest kretynem, tylko dlatego, że uważa, że coś jest kopią lub nie.

  • Luke S2016-04-09 17:00:01

    Każde SW można porównać z ANH w ten sposób xD

    Ale fakt, jest dużo podobieństw - TFA to film od fana dla fana, hołd dla pierwszych, "prawdziwych" SW. W tym pozytywnym sensie. Jak ktoś mówi o kalce, to przepraszam - jest po prostu kretynem.

    Żaden, ale żaden filmoznawca na świecie, osoba z branży, nigdy nie napisał, że TFA to "zrzynka, kalka" ANH. Pragnę zwrócić uwagę na ten "drobny" aspekt. Żaden profesjonalista nie wypowiedział się o filmie w ten sposób.

    Także urojenia stulejarzy z Bastionu mało mnie obchodzą.

  • HAL 90002016-04-09 16:29:23

    Nareszcie zrozumiałem dlaczego tak lubię TFA :)

  • hackeradyn2016-04-09 16:07:48

    EP VII odbieram raczej pozytywnie. Oczywiście przeszkadza mi Starkiller Base, władanie Mocą Rey i zbyt wiele nawiązań do EP IV, ale aż tylu nie znalazłem :( Trochę przykre, że kopiowano całe sceny, a nawet gesty postaci z Ep IV. Przy takiej ilości kopii nie da się udawać, że są to li tylko nawiązania. Bardzo smutne.

    Niestety ten filmik pokazuje dobitnie, że Ep VII to remake. O ile przyzwyczaiłem się do nowego kanonu i cieszy mnie, że "drugi" (a tak naprawdę trzeci) wszechświat będzie rozwijany, to dwa identyczne wydarzenia trochę trudno przełknąć.

    Co do JJ Abramsa nie znam jego twórczości jakoś specjalnie. Oglądałem jedynie ST i tam również można zauważyć, że pierwszy jego film to właściwie kopia Ep IV (jest nawet na YT filmik, który pokazuje podobieństwa między ST a EP IV), a drugi to kopia Wrath of Khan. Zatem trudno oprzeć się wrażeniu, że chłop kopiuje. Ładnie to robi, poprawnie, ale jednak kopiuje. Może się mylę. Postaram się obejrzeć inne jego filmy i zobaczyć czy stworzył coś "swojego".

    Zgadzam się, że wprowadzenie nowego pokolenia się udało.

    Zagrożenie, które widzę dla SW to Story Group. Wprowadzane postacie (Ben, Rey, postać Felicity Jones w Rogue One, zapowiadany azjatycko-kobiecy Lando z Ep VIII, gość przypominający Thrawna) jako żywo przypomina alternatywne wesje postaci z różnych alternatywnych światów Marvela. Wolałbym, by SW pozostało SW, a Marvel Marvelem. Tymczasem wszystko na to wskazuje, że będzie to wyglądać identycznie jak w Marvelu. Wniosek, który z tego wywodu płynie jest dość smutny. Takie podejście to niemal pewny kolejny reset uniwersum za 15-20 lat. Obym się mylił.

    Nadal mam nadzieję, że scenarzyści (komiksów, filmów, gier, ewentualnych seriali) się rozkręcą i dostaniemy mnóstwo nowych, ciekawych historii, które nie będą pisaniem starego EU na nowo.

    Innymi słowy na razie daję im kredyt zaufania i czekam co będzie dalej.

  • Arasuum2016-04-09 15:23:59

    Ja jestem ignorantem? Pff. Sprawdź sobie definicję tego słowa. Zresztą chrzanić, do niektórych nic i tak nie dotrze. "TFA to syf dla debili i tyle". Mam już dosyć waszych narzekań i płaczu. Część "fanów" SW po prostu sprawia że chce mi się rzygać. Mam już dosyć. Pora na przerwę od Bastionu

  • Mister S.2016-04-09 15:13:39

    To po co dyskutujesz i robisz błędne założenia? Z tego co sobie czytam temat recenzencki wynika, że raczej fani TFA interpretują - próbują dostrzec tytułowe Przebudzenie itp. Natomiast ci, którym TFA się nie spodobało patrzą jedynie na fabułę o to czy jest fajna. Nie patrzą na bohaterów, nie patrzą na relacje między nimi. Wolą pi*****lić o tym jak wielką kalką jest fabuła TFA (oczywiście nie mówię o wszystkich). Owszem, kalką jest schemat fabularny. ZROZUMIELIŚMY TO. Nie trzeba tego wypisywać przy każdej nadarzającej się okazji. Już dotarliście do wszystkich.
    Problem jest w tym, że jednym to przeszkadza, drugim nie.

  • Talon Kurrdelebele2016-04-09 15:04:21

    Jeżeli ludzie do tej pory nie zrozumieli tego, że są robieni w wała to nie ma sensu dalej z nimi dyskutować. TFA pokazało, że fani Gwiezdnych Wojen są mocno podzieleni. Każdy kocha ten film za coś zupełnie innego i choć sam jestem koszmarnie rozczarowany i czuję się oszukany przez twórców TFA, to rozumiem, że są tacy, którym wystarczą eksplozje, lasery i sceny walki. Zresztą, wielcy kina nie raz podkreślają ze smutkiem, że do odbioru dzieła audiowizualnego umiejętność interpretacji (rozumienia) nie jest niezbędna.
    Arasuum-> wyjdź ignorancie

  • Arasuum2016-04-09 13:18:38

    To SW, nie oczekiwałem super genialnej fabuły podważającej istnienie wszechświata i zgłębiającą się w psychikę głównych bohaterów. Za to oczekiwałem ciekawych, dających się polubić nowych postaci, kogoś kto przejmie pałeczkę od starej trójki, Obi-Wana i Vadera. I na chwilę obecną jestem bardzo zadowolony, takie filmy jak SW albo są prostą rozrywką pew pew albo są prowadzone przez fajne postacie. A uwierz mi wykreowanie i zagranie nowych bohaterów to bardzo trudna sprawa (w prequelach ciężko było utożsamić się z kimkolwiek, nie każdy zdaje sobie z tego sprawę ale to jeden z powodów dlaczego ogólnie się nie spodobały i sporo ludzi rozczarowały). ANH też skupiło się na postaciach, Gwiazda Śmierci była tylko tłem, kijem który tylko ruszał fabułę w odpowiednim kierunku. Starkiller ma prawię taką samą rolę w TFA

    Podsumowując, głównym zadaniem TFA było wprowadzenie nowego pokolenia i to wyszło bardzo dobrze. Jeżeli w VIII fabuła będzie wtórna lub słaba wtedy będą powody do narzekań. Ale Rian Johnson głupi nie jest, potrafi zrobić rozrywkowy film Sci-fi z dosyć intrygującą fabułą. Wystarczy obejrzeć Loopera

  • Mister S.2016-04-09 12:55:20

    Co do Ciemnych Mas, zabrzmiało to tak: Nie obrażam cię, matole!.
    I widzę słaby aspekt fabuły, a raczej schematu. Po prostu zbytnio mi nje przeszkadza, zle nie żebym miał się nią zachwycać.
    Tak jakby ktoś chciałby mnie podawać jako pelikana ;).

  • Keran2016-04-09 12:44:27

    No skoro nie widzisz w FABULE (bo tylko o to mi chodzi) słabego aspektu, to chyba najwidoczniej. Nie wiem czy to powód do radości, no ale to XXI wiek przecie.

  • Arasuum2016-04-09 12:32:39

    Należę do Durnej Masy <3

  • Keran2016-04-09 12:20:15

    Nie, nie to nie jest remake Zakrza, to jest bezczelna kopia dla durnych mas.

  • Mister S.2016-04-09 12:15:35

    Te sceny to w większości zestawienie podobnych scen. Czy to, że mamy stół do dejarika jest remakem? Nie - to akurat smaczek. Nie mówiąc o tym, że nawet jeśli są sceny łudząca podobne, to znajdują się w innym akcie filmowym, mają inny sens.

  • StarLord2016-04-09 11:30:20

    Ta wiem chodziło mi o to że nie rozumiem dlaczego nakręcili taki "remake" . To miał być hołd a wyszła z tego kalka

  • Kedar2016-04-09 10:53:13

    Widzę, że niektóre sceny z ANH zostały na siłę wplecione w to zestawienie, byleby pokazać, że JJ sam nie potrafi wymyślić nowych rzeczy i nawet ujęcia robi identyczne.
    Dla mnie to nieważne, bo Lucas przecież sam skopiował ANH tworząc TPM i tam kolejność scen nawet została w dużej mierze zachowana.

  • Zakrza2016-04-09 10:49:14

    I po co? Znowu gimbusiarnia będzie miała ból dupska, że "pszebudzenje mocy to rimejk nowej nadzieji".

  • Arasuum2016-04-09 10:44:54

    TFA może kopiuje sporo, ale mimo wszystko jest lepsze niż ANH. Shots fired

  • Emperor Reek2016-04-09 10:05:57

    @StarLord
    Zauważyłeś może w TFA, że niektóre sceny trochę przypominają te z ANH? No więc masz tutaj podsumowane te podobieństwa.

  • Keran2016-04-09 10:03:53

    StarLord--> Dlaczego żyjemy, po co? To odwieczny problem.

    Fajny filmik, szczególnie zabawne były momenty, które fabularnie ukazywały kopię z ANH np. BB-8 otrzymuje część mapy.

  • StarLord2016-04-09 09:59:53

    Nie rozumiem decyzji o nakręceniu takiego czegoś. Dlaczego? po co?

  • WeXo2016-04-09 08:45:36

    Jest pełno podobieństw ale ja VII oglądałem z wielkim zapałem :D I tak mi się podobało.

  • Emperor Reek2016-04-09 07:38:52

    ...napisał numbers.

  • darth_numbers2016-04-09 07:28:43

    Reek czeka od grudnia zamiast kozy w końcu wydoić. Bierz się do roboty!

  • Emperor Reek2016-04-09 07:16:28

    Czekałem na taki film od grudnia.

ABY DODAWAĆ KOMENTARZE MUSISZ SIĘ ZALOGOWAĆ:

  REJESTRACJA RESET HASŁA
Loading..